Brother HL-EX470W instrukcja

Typ
instrukcja
Mass Deployment Tool
Podręcznik Użytkownika
POL
Wersja H
i
© 2022 Brother Industries, Ltd. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Oprogramowanie opisane w
niniejszym dokumencie jest dostarczane w ramach umowy licencyjnej. Oprogramowanie może być używane i
kopiowane wyłącznie według zasad określonych w niniejszych umowach. Żadnej części niniejszej publikacji nie
wolno powielać w jakikolwiek sposób lub jakimikolwiek środkami bez uzyskania wcześniejszej pisemnej zgody
Brother Industries, Ltd.
Brother to znak handlowy lub zarejestrowany znak handlowy firmy Brother Industries, Ltd.
Wszelkie nazwy handlowe lub nazwy produktów widoczne na produktach Brother, a także w powiązanych
dokumentach lub innych materiałach, to znaki handlowe lub zarejestrowane znaki handlowe firm będących ich
właścicielami.
Ekrany lub obrazy w niniejszym Podręczniku użytkownika pełnią rolę wyłącznie ilustracyjną i mogą się różnić od
rzeczywistych.
Treść niniejszego dokumentu i specyfikacje produktu mogą być zmieniane bez powiadomienia.
Informacje o prawach autorskich
Znaki handlowe
Ważne uwagi
ii
1 Wprowadzenie........................................................................................................................................ 1
1.1 Wstęp ....................................................................................................................................... 1
1.2 Wymagania systemowe ........................................................................................................... 2
1.3 Przygotowanie.......................................................................................................................... 2
2 Główne funkcje narzędzia Mass Deployment Tool (GUI)....................................................................... 3
2.1 Aktualizacja listy urządzeń ....................................................................................................... 3
2.2 Sprawdź powiadomienia urządzenia........................................................................................ 5
2.3 Używanie profili wdrażania....................................................................................................... 6
2.3.1 Import profili wdrażania.................................................................................................... 6
2.3.2 Eksport profili wdrażania.................................................................................................. 7
2.4 Otwórz aplikację Setting File Editor.......................................................................................... 7
2.5 Wysyłanie plików ...................................................................................................................... 7
2.6 Ustawienia kopii zapasowej ..................................................................................................... 9
2.7 Ustaw hasło............................................................................................................................ 10
3 Dodatkowe funkcje narzędzia Mass Deployment Tool (GUI)............................................................... 12
3.1 Ustawienia aplikacji ................................................................................................................ 12
3.1.1 Skonfiguruj ustawienia sieciowe .................................................................................... 12
3.1.2 Skonfiguruj ustawienia wykrywania urządzeń................................................................ 13
3.1.3 Powiązanie narzędzia Mass Deployment Tool do aplikacji BRAdmin Professional 4 ... 13
3.1.4 Informacje o aplikacji ..................................................................................................... 13
3.2 Aktywuj rozwiązania ............................................................................................................... 14
4 Interfejs wiersza poleceń (CLI)............................................................................................................. 15
4.1 Użyj interfejsu wiersza poleceń w narzędziu Mass Deployment Tool .................................... 15
4.2 Polecenia i opcje .................................................................................................................... 16
4.2.1 Polecenia ....................................................................................................................... 16
4.2.2 Identyfikatory urządzeń.................................................................................................. 23
4.2.3 Opcje ............................................................................................................................. 23
4.2.4 Profil wdrożenia ............................................................................................................. 25
4.2.5 Plik Deploy Key.............................................................................................................. 27
4.2.6 Tworzenie pliku ETKN ................................................................................................... 28
5 Tworzenie plików ustawień................................................................................................................... 29
5.1 Pliki ustawień.......................................................................................................................... 29
5.2 Pliki JSON .............................................................................................................................. 29
5.3 Tworzenie plików JSON ......................................................................................................... 30
6 Setting File Editor ................................................................................................................................. 31
7 Rozwiązywanie problemów .................................................................................................................. 34
Dodatek .................................................................................................................................................... 36
Spis treści
1
1.1 Wstęp
Mass Deployment Tool oferuje interfejs konfiguracyjny, który pomaga w zarządzaniu różnymi ustawieniami
urządzeń Brother i umożliwia użytkownikom instalowanie i zarządzanie wieloma urządzeniami podłączonymi
poprzez USB lub sieć, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Narzędzie posiada dwa
niezależne interfejsy:
Graficzny interfejs użytkownika (GUI)
Interfejs wiersza poleceń (CLI)
Główne funkcje tego narzędzia to:
Zarządzanie wieloma urządzeniami za pomocą profilu wdrożenia, który składa się z informacji o urządzeniu lub
ustawień
Wdrażanie plików ustawień na urządzeniach docelowych
Pobieranie ustawień z urządzeń docelowych
W przypadku korzystania z aplikacji BRAdmin Professional 4 można powiązać Mass Deployment Tool z
BRAdmin Professional 4 i skorzystać z informacji o urządzeniu oraz z ustawień aplikacji:
- Przy uruchamianiu narzędzia Mass Deployment Tool po raz pierwszy
- W narzędziu Mass Deployment Tool w menu Ustawienia aplikacji > Tryb działania
Aby uzyskać więcej informacji, patrz 3.1 Ustawienia aplikacji.
Docelowymi użytkownikami tego narzędzia są:
Technicy działów przedsprzedażnych i posprzedażnych
Instalatorzy którzy instalują urządzenia w środowiskach klientów
Technicy kanału sprzedaży, którzy zdalnie zarządzają urządzeniami klientów
Administratorzy IT w firmach użytkowników końcowych z własnymi systemami administrowania urządzeniami
1 Wprowadzenie
2
1.2 Wymagania systemowe
1.3 Przygotowanie
1. Pobierz najnowszą wersję narzędzia Mass Deployment Tool ze strony Brother support: support.brother.com.
2. Skopiuj zawartość pobranego pliku do wybranego folderu.
Upewnij się, który plik schematu jest obsługiwany przez posiadany model urządzenia Brother. Aby wyświetlić
listę dostępnych plików schematów i odpowiednich modeli, kliknij dwukrotnie plik README.url w folderze
„Schema”, aby otworzyć witrynę README. Ta informacja będzie potrzebna później.
3. Aby uruchomić narzędzie, wykonaj jedną z następujących czynności:
Za pomocą graficznego interfejsu użytkownika (GUI)
Kliknij dwukrotnie plik MassDeploymentTool.exe w folderze „MassDeploymentTool”.
Dla użytkowników BRAdmin Professional 4
- Aby powiązać narzędzie Mass Deployment Tool z aplikacją BRAdmin i korzystać z informacji o
urządzeniu i ustawień aplikacji, wybierz Zaimportuj bazę danych listy urządzeń i ustawienia aplikacji
z BRAdmin Professional 4. w oknie dialogowym wyświetlanym po pierwszym uruchomieniu narzędzia
Mass Deployment Tool. Aby powiązać je później, przejdź do opcji Ustawienia aplikacji > Tryb działania.
- Jeśli aplikacja BRAdmin jest chroniona hasłem, należy wpisać hasło.
Za pomocą interfejsu wiersza poleceń (CLI)
W wierszu poleceń uruchom plik settingcmd.exe w folderze „SettingCommand”.
Zalecamy zmianę domyślnego hasła logowania, aby chronić urządzenie przed nieautoryzowanym dostępem
i używać narzędzia Mass Deployment Tool w bezpieczny sposób.
Aby uzyskać więcej informacji na temat zmiany hasła, patrz 2.7 Ustaw hasło.
Systemy operacyjne
Windows 10 (32-bitowy i 64-bitowy)
Windows 11 (64-bitowy)
Windows Server 2012 lub nowszy (64-bitowy)
Dodatkowe
oprogramowanie .NET Framework 4.8 lub nowszy
3
Graficznego interfejsu użytkownika (GUI) narzędzia Mass Deployment Tool można użyć do wykonania
następujących czynności:
- Przygotowanie i zarządzanie profilami wdrażania dla wielu urządzeń Brother.
- Wdrażanie ustawień lub wysyłanie instrukcji do wielu urządzeń Brother za pomocą profili wdrażania.
- Zmiana ustawień Mass Deployment Tool.
2.1 Aktualizacja listy urządzeń
Po uruchomieniu nie są wyświetlane żadne urządzenia. Najpierw wyszukaj urządzenia docelowe, a następnie
dodaj je do listy:
1. Kliknij przycisk Dodaj urządzenia, aby wyświetlić listę urządzeń na ekranie Dodaj urządzenia.
Jeśli korzystasz z bazy danych BRAdmin, jej lista urządzeń jest wyświetlana z opcją Filtry inteligentne
(zawiera urządzenia spełniające kryteria filtrowania) i Grupy (zawiera określone urządzenia) w panelu po lewej
stronie. Aby uzyskać więcej informacji na temat Filtrów inteligentnych, patrz Podręcznik Użytkownika
BRAdmin Professional 4.
2. Wpisz słowo kluczowe w polu wyszukiwania lub w razie potrzeby kliknij przycisk Odśwież.
(Przycisk Odśwież nie jest dostępny w przypadku korzystania z bazy danych BRAdmin.)
3. Zaznacz pola wyboru urządzeń, które chcesz dodać. Jeśli używana jest baza danych BRAdmin, można także
wybrać docelowy filtr inteligentny lub grupę w panelu po lewej stronie.
4. Kliknij przycisk Dodaj. W głównym oknie narzędzia zostanie wyświetlona lista wybranych urządzeń.
2 Główne funkcje narzędzia Mass Deployment Tool
(GUI)
Bez użycia bazy danych BRAdmin Z użyciem bazy danych BRAdmin
4
W głównym oknie narzędzia dostępne są poniższe funkcje.
-Wybierz plik ustawień
Wybierz jedno lub więcej urządzeń, kliknij przycisk Ustaw plik, a następnie wybierz żądany plik.
-Wprowadź hasło dla urządzeń chronionych hasłem
Wybierz jedno lub więcej urządzeń, które korzystają z tego samego hasła, kliknij przycisk Wpisz hasło, podaj
hasło, a następnie kliknij OK.
-Odśwież listę urządzeń
Wybierz jedno lub więcej urządzeń, a następnie kliknij przycisk Odśwież.
-Usuń urządzenia z listy urządzeń
Wybierz jedno lub więcej urządzeń i kliknij przycisk Usuń urządzenie.
-Sortuj listę urządzeń
Kliknij nagłówek kolumny zawierający żądane kryteria sortowania.
Aby wybrać kilka urządzeń, naciśnij i przytrzymaj klawisz Shift lub Ctrl na klawiaturze, a następnie kliknij
lewym przyciskiem myszy żądane urządzenia.
5
2.2 Sprawdź powiadomienia urządzenia
Kolumna Powiadomienie ma Liście urządzeń zawiera powiadomienia o wynikach ostatnio wykonanego zadania
dla wymienionych urządzeń.
Dostępne są następujące powiadomienia:
* Dostępne tylko dla funkcji Aktywuj rozwiązania. Aby uzyskać więcej informacji, patrz 3.2 Aktywuj rozwiązania.
Nie znaleziono
To urządzenie było w trybie offline, gdy profil wdrażania został zaimportowany do
narzędzia. Sprawdź stan połączenia urządzenia.
(Aby uzyskać więcej informacji, patrz 2.3.1 Import profili wdrażania.)
Zakończono To urządzenie pomyślnie zakończyło ostatnio wykonane zadanie.
Błąd
To urządzenie nie zakończyło pomyślnie ostatnio wykonywanego zadania. Zobacz
szczegóły dziennika i w razie potrzeby wykonaj funkcję ponownie.
Aby sprawdzić dziennik, kliknij > Informacje > kliknij przycisk Otwórz w sekcji
Dziennik aplikacji:.
Nieobsługiwane To urządzenie nie obsługuje tej funkcji.
Anulowano Ostatnio wykonywana funkcja została anulowana w tym urządzeniu.
Już ustawione Domyślne hasło logowania zostało już zmienione.
Rozwiązanie
nieobsługiwane /
już aktywowane
Wszystkie ostatnio wykonywane funkcje zostały włączone. *
Częściowo
ukończone Ostatnio wykonywane funkcje zostały częściowo aktywowane. *
Rozwiązanie
nieobsługiwane Ostatnio wykonywana funkcja nie została aktywowana, ponieważ nie jest obsługiwana. *
(puste) Brak powiadomień dla tego urządzenia.
6
2.3 Używanie profili wdrażania
Profile wdrażania zawierają ścieżki do plików ustawień, takich jak pliki JSON, i umożliwiają przypisywanie
określonych plików ustawień do wielu urządzeń Brother. Ta funkcja umożliwia:
- Importowanie profili wdrażania, co pozwala przywrócić określone pliki ustawień dla określonych urządzeń.
- Eksportowanie i zapisywanie profili wdrażania, dzięki czemu inni użytkownicy mogą użyć ich do importowania
ustawień z wielu urządzeń Brother, a następnie wysłać je do innych urządzeń.
Profile wdrażania zawierają tylko ścieżki względne do plików ustawień. Aby przekazać zestaw profili
wdrażania i plików ustawień innym osobom, należy skopiować zarówno profil wdrożenia, jak i wszystkie
niezbędne pliki ustawień, aby upewnić się, że ścieżka względna jest poprawna.
2.3.1 Import profili wdrażania
Importuj niestandardowe wdrożenia i używaj ich do zarządzania wieloma urządzeniami.
1. Kliknij w lewym górnym rogu i wybierz Załaduj profil...
2. Wybierz żądany plik CSV lub zaszyfrowane archiwum ZIP.
3. Narzędzie importuje wybrany plik i wdroży zawarte w nim profile.
4. Upewnij się, że lista urządzeń zawiera wszystkie żądane urządzenia. W razie potrzeby dodaj więcej urządzeń.
7
2.3.2 Eksport profili wdrażania
Twórz i eksportuj niestandardowe wdrożenia oraz używaj ich do zarządzania wieloma urządzeniami.
1. Upewnij się, że lista urządzeń zawiera wszystkie żądane urządzenia. W razie potrzeby dodaj więcej urządzeń.
2. Kliknij i wybierz Zapisz profil... lub Zapisz profil (z hasłem)...
W przypadku wybrania opcji Zapisz profil..., jeśli jakiekolwiek urządzenia są chronione hasłem, narzędzie
powiadomi użytkownika, że profil zostanie zapisany bez szyfrowania.
Kliknij OK i kontynuuj lub kliknij Anuluj, aby wrócić i wybrać opcję Zapisz profil (z hasłem)...
3. Wybierz folder docelowy, wprowadź nazwę pliku, a następnie kliknij przycisk Zapisz.
Jeśli wyświetlony zostanie monit, wprowadź hasło i kliknij OK.
4. Narzędzie wyeksportuje plik i zapisze go w formacie CSV.
2.4 Otwórz aplikację Setting File Editor
Dostosuj pliki ustawień z kopii zapasowej.
1. Kliknij i wybierz Otwórz aplikację Setting File Editor.
Aby pomyślnie uruchomić aplikację Setting File Editor, upewnij się, że pliki MassDeploymentTool.exe i
SettingFileEditor.exe nie zostały przeniesione z folderu instalacyjnego.
Aby uzyskać więcej informacji, patrz 6 Setting File Editor.
2.5 Wysyłanie plików
Aby wysłać określone pliki (pliki PJL, DJF, PRN) lub wdrożyć pliki ustawień (pliki DPK, EDPK, JSON) do
zarządzania wieloma urządzeniami docelowymi, wykonaj następujące czynności:
(Aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia plików ustawień, patrz 5.3 Tworzenie plików JSON.)
1. Upewnij się, że lista urządzeń zawiera wszystkie żądane urządzenia.
2. Z listy rozwijanej wybierz opcję Wysyłanie plików.
3. Ustaw plik, który chcesz wysłać na urządzenia docelowe:
a) Kliknij przycisk Ustaw plik lub kliknij prawym przyciskiem myszy
jedno z urządzeń docelowych i wybierz Ustaw plik.
b) Wybierz żądany plik i kliknij przycisk Otwórz.
(Po wybraniu pliku z napędu flash USB lub w przypadku wybrania
pliku EDPK należy wprowadzić hasło do pliku).
Wybrany plik zostanie ustawiony, a nazwa pliku zostanie wyświetlona w kolumnie Nazwa pliku.
Gdy plik ustawień (JSON, DPK lub EDPK) zostanie ustawiony, a jego szczegóły zostaną wyświetlone na
ekranie Wysyłanie plików, można wprowadzić lub edytować informacje w polach tekstowych w kolumnach
Nazwa węzła (przewod.), Nazwa węzła (bezprzew.), Kontakt lub Lokalizacja.
4. Kliknij przycisk Wyślij w prawym dolnym rogu ekranu.
Alternatywnie można użyć napędu flash USB, aby wdrożyć ustawienia na urządzeniu.
1. Zmień nazwę pliku: „write_xxxx.edpk”, gdzie xxxx to nazwa oryginalnego pliku.
Hasło do pliku EDPK musi być takie samo jak hasło do urządzenia.
2. Skopiuj go na napęd flash USB.
3. Włóż napęd flash USB do gniazda USB urządzenia Brother.
- Urządzenia HL/DCP/MFC
a Wybierz opcję Druk bezpośredni.
b Zostaną wyświetlone szczegóły dotyczące napędu USB flash. Wybierz plik „write_xxx.edpk”.
8
c * Urządzenia monochromatyczne: Naciśnij Uruchom.
* Urządzenia kolorowe: Naciśnij Uruch.Mono lub Uruch.Kolor.
-Skanery
a Wybierz opcję Uaktual. prog.
b Zostaną wyświetlone szczegóły dotyczące napędu USB flash. Wybierz plik „write_xxx.edpk”.
4. Wybrane ustawienia zostaną zastosowane na urządzeniu. Wyjściowy plik dziennika zostanie utworzony
automatycznie.
5. W oknie dialogowym Wysyłanie plików wyświetlany jest postęp wysyłania.
Aby zatrzymać tę czynność, kliknij przycisk Zatrzymaj.
6. Po zakończeniu wyświetlone zostanie podsumowanie wyników.
W przypadku niepowodzenia w wynikach zostanie również uwzględniony status błędu. Kliknij przycisk Otwórz
folder dziennika, sprawdź szczegóły w dzienniku i spróbuj ponownie.
9
2.6 Ustawienia kopii zapasowej
Można pobrać ustawienia urządzenia Brother, aby wykonać ich kopię zapasową i użyć ich później do
zastosowania tych samych ustawień w innym urządzeniu.
1. Upewnij się, że lista urządzeń zawiera wszystkie żądane urządzenia.
2. Wybierz opcję Ustawienia kopii zapasowej z listy rozwijanej w lewym górnym rogu.
3. Wyświetlony zostanie ekran Ustawienia kopii zapasowej. Urządzenia, których ustawień nie można pobrać,
są wyświetlane jako „Nieobsługiwane”.
4. Jeśli to konieczne, wprowadź hasło urządzenia w kolumnie Hasło urządzenia.
5. Wprowadź ścieżkę w polu Zapisz w: lub kliknij przycisk Przeglądaj..., aby wybrać folder docelowy na kopię
zapasową pliku ustawień.
6. W polu Utwórz kopię zapasową elementów ustawień: wybierz Wszystkie lub Wybrane:, aby określić
niezbędne elementy.
7. Zaznacz pole wyboru Wyklucz, aby w razie potrzeby nie uwzględniać w pliku kopii zapasowej ustawień
specyficznych dla danego urządzenia, takich jak adres IP i nazwa węzła.
Aby usunąć elementy ustawień specyficzne dla danego urządzenia, można również użyć aplikacji Setting
File Editor.
Aby uzyskać więcej informacji, patrz 6 Setting File Editor.
8. Kliknij przycisk Utwórz kopię zapasową.
Napędu flash USB można również użyć, aby wykonać kopie zapasowe ustawień w urządzeniu.
1. Przygotuj plik EDPK z ustawieniami, których kopie zapasowe chcesz utworzyć.
Instrukcje dotyczące tworzenia pliku EDPK można znaleźć w sekcji 5 Tworzenie plików ustawień.
2. Zmień nazwę pliku: „read_xxxx.edpk”, gdzie xxxx to nazwa oryginalnego pliku.
Hasło do pliku EDPK musi być takie samo jak hasło do urządzenia.
3. Skopiuj plik z nową nazwą na napęd flash USB.
4. Włóż napęd flash USB do gniazda USB urządzenia Brother.
- Urządzenia HL/DCP/MFC
a Wybierz opcję Druk bezpośredni.
b Zostaną wyświetlone szczegóły dotyczące napędu USB flash. Wybierz plik „read_xxx.edpk”.
c * Urządzenia monochromatyczne: Naciśnij Uruchom.
* Urządzenia kolorowe: Naciśnij Uruch.Mono lub Uruch.Kolor.
10
-Skanery
a Wybierz opcję Uaktual. prog.
b Zostaną wyświetlone szczegóły dotyczące napędu USB flash. Wybierz plik „read_xxx.edpk”.
5. Żądane ustawienia zostaną wyodrębnione z urządzenia i zapisane jako nowy plik w następującym
formacie: [nazwa pliku ustawień]_[nazwa modelu]_[numer seryjny]_[indeks].edpk
Wyjściowy plik dziennika zostanie utworzony automatycznie.
9. W oknie dialogowym Ustawienia kopii zapasowej wyświetlany jest postęp tworzenia kopii zapasowej.
Aby zatrzymać tę czynność, kliknij przycisk Zatrzymaj.
10. Po zakończeniu wyświetlone zostanie podsumowanie wyników.
Aby sprawdzić folder docelowy pliku kopii zapasowej, kliknij przycisk Otwórz folder.
W przypadku niepowodzenia w wynikach zostanie również uwzględniony status błędu. Kliknij przycisk Otwórz
folder dziennika, sprawdź szczegóły w dzienniku kopii zapasowej, a następnie spróbuj ponownie.
2.7 Ustaw hasło
Umożliwia zmianę domyślnego hasła logowania lub aktualnego hasła.
1. Wybierz opcję Ustawienia hasła z listy rozwijanej w lewym górnym rogu.
2. Wykonaj jedną z następujących czynności:
-Zmień domyślne hasło logowania
a) Wybierz urządzenia docelowe z listy, a następnie wybierz przycisk opcji Ustaw hasło dla
nieskonfigurowanych urządzeń.
b) Wpisz żądane hasło w polach Nowe hasło: i Potwierdź nowe hasło:.
c) Kliknij Zastosuj.
-Zmień bieżące hasło
a) Wybierz urządzenia docelowe z listy, a następnie wybierz przycisk opcji Zmień hasło do urządzenia.
b) Kliknij Wpisz hasło i wpisz bieżące hasło w polu Hasło:.
LUB
Wpisz bieżące hasło bezpośrednio w polu Hasło urządzenia na liście.
11
c) Wpisz nowe hasło w polach Nowe hasło: i Potwierdź nowe hasło:.
d) Kliknij Zastosuj.
- Po wybraniu menu Ustaw hasło dla nieskonfigurowanych urządzeń przycisk Wpisz hasło i pole Hasło
urządzenia będą wyłączone.
- Unikaj używania następujących haseł jako hasła administratora:
• access
•initpass
•Hasła Pwd” umieszczonego z tyłu urządzenia
- Może być również używany z urządzeniami podłączonymi przez USB.
3. W oknie dialogowym Ustawienia hasła wyświetlony zostanie postęp ustawiania hasła.
Aby zatrzymać tę czynność, kliknij przycisk Zatrzymaj.
4. Po zakończeniu wyświetlone zostanie podsumowanie wyników.
W przypadku niepowodzenia w wynikach zostanie również uwzględniony status błędu. Kliknij przycisk Otwórz
folder dziennika, sprawdź szczegóły wyniku ustawiania hasła w dzienniku, a następnie spróbuj ponownie.
12
Dostępne są dodatkowe funkcje zaawansowane pomocne w zarządzaniu urządzeniami.
3.1 Ustawienia aplikacji
Kliknij na górnym pasku, aby skonfigurować ustawienia narzędzia.
3.1.1 Skonfiguruj ustawienia sieciowe
Aby skonfigurować ustawienia Sieć w urządzeniu, wykonaj następujące czynności:
1. Kliknij opcję Sieć.
2. Kliknij kartę SNMP.
3. Wybierz żądane ustawienia.
4. (Opcjonalnie) Kliknij karSerwer proxy i skonfiguruj ustawienia serwera proxy.
- Ustawienie domyślne to Automatyczny.
- Jeśli wybrane zostanie ustawienie Ręczna:, określ elementy w polach Nazwa serwera:, Port:, Nazwa
użytkownika: i Hasło:.
5. Po zakończeniu kliknij przycisk OK.
3 Dodatkowe funkcje narzędzia Mass Deployment
Tool (GUI)
13
3.1.2 Skonfiguruj ustawienia wykrywania urządzeń
Aby wykryć żądane urządzenia docelowe, skonfiguruj Ustawienia wyszukiwania poniżej:
Wyszukiwanie urządzeń we własnej sieci
1. Wybierz Ustawienia wyszukiwania.
2. Zaznacz pole wyboru Rozgłaszanie IP: lub Emisja pojedyncza IP: na karcie Sieć:.
3. Kliknij , aby dodać nowy adres.
4. Po zakończeniu kliknij przycisk OK.
Wyszukiwanie urządzeń w innej sieci lokalnej
1. Wybierz Ustawienia wyszukiwania.
2. Wybierz pole wyboru Rozgłaszanie agenta:.
Funkcja Rozgłaszanie agenta wykorzystuje oprogramowanie o nazwie BRAgent. Oprogramowanie BRAgent
działa na komputerze w innej sieci LAN niż komputer użytkownika, wykrywa urządzenia, a następnie
przekazuje wyniki wykrywania do narzędzia Mass Deployment Tool.
3. Kliknij , aby wprowadzić Adres IP agenta: lub Nazwa węzła agenta:, a następnie kliknij przycisk OK.
4. Określ port serwera agenta.
5. Po zakończeniu kliknij przycisk OK.
Wyszukiwanie urządzeń podłączonych przez USB
1. Zaznacz pole wyboru USB:.
2. Kliknij przycisk OK.
- Aby edytować określone elementy ustawień, wybierz je i kliknij .
- Aby usunąć określone elementy ustawień, wybierz je i kliknij .
3.1.3 Powiązanie narzędzia Mass Deployment Tool do aplikacji BRAdmin
Professional 4
Na ekranie głównym przejdź do menu Ustawienia aplikacji > Tryb działania i wybierz opcję Zaimportuj bazę
danych listy urządzeń i ustawienia aplikacji z BRAdmin Professional 4., aby powiązać narzędzie Mass
Deployment Tool z aplikacją BRAdmin i użyć informacji o urządzeniu oraz ustawień aplikacji. Gdy to ustawienie
jest włączone, nie można zmienić ustawień Sieć i Wykrywanie urządzeń w narzędziu Mass Deployment Tool.
3.1.4 Informacje o aplikacji
Dostępujące są następujące informacje o narzędziu Mass Deployment Tool.
- Aby sprawdzić dziennik aplikacji narzędzia pod kątem błędów, kliknij przycisk Otwórz w menu Dziennik
aplikacji:.
- Aby wyświetlić informacje o wersji, kliknij przycisk Wersja z menu O tej aplikacji:.
- Aby sprawdzić wersję aplikacji, kliknij przycisk Sprawdź, czy są aktualizacje oprogramowania.
Oprogramowanie można zaktualizować, jeśli dostępna jest nowsza wersja.
- Aby sprawdzić informacje o licencji, kliknij przycisk Licencja.
14
3.2 Aktywuj rozwiązania
Możesz wysłać pliki licencji, aby aktywować niestandardowe rozwiązania programowe na urządzeniach
docelowych.
Do wykonania tego zadania niezbędny jest prawidłowy plik licencji. Plik licencji może zawierać wiele kodów
aktywacyjnych, umożliwiając jednoczesną aktywację rozwiązań na wielu urządzeniach. Jeśli go nie posiadasz,
skontaktuj się z lokalnym biurem firmy Brother.
1. Upewnij się, że lista urządzeń zawiera wszystkie żądane urządzenia.
2. Wybierz opcję Aktywuj rozwiązania z listy rozwijanej na górnym pasku.
3. Wyświetlony zostanie ekran Aktywuj rozwiązania. Urządzenia, na które nie można wysłać licencji, są
wyświetlane jako „Nieobsługiwane”.
4. Jeśli to konieczne, wprowadź hasło urządzenia w kolumnie Hasło urządzenia.
5. Wykonaj jedną z następujących czynności:
-Jeśli posiadasz plik licencji: Wybierz przycisk opcji Plik licencji:, a następnie wpisz nazwę pliku w poniższym
polu lub kliknij przycisk Przeglądaj..., aby wybrać plik licencji.
-Jeśli nie posiadasz pliku licencji: Wybierz Kod licencji (20-cyfrowy numer):, a następnie wpisz kody licencji w
poniższym polu.
Można wprowadzić wiele kodów, po jednym w każdym wierszu.
6. Kliknij przycisk Przeglądaj... obok pola Zapisz plik wynikowy w: i określ, gdzie zapisać plik wynikowy. W tym
polu można również skopiować i wkleić ścieżki folderów.
7. Kliknij przycisk Aktywuj.
8. W oknie dialogowym Aktywuj rozwiązania wyświetlony zostanie postęp aktywacji.
Operację można również zatrzymać, klikając przycisk Zatrzymaj.
9. Po zakończeniu wyświetlone zostanie podsumowanie wyników.
W przypadku niepowodzenia w wynikach zostanie również uwzględniony status błędu. Kliknij przycisk Otwórz
folder dziennika, sprawdź szczegóły w dzienniku, a następnie spróbuj ponownie.
15
Aby użyć interfejsu CLI narzędzia, należy go uruchomić z pola poleceń w systemie Windows, a następnie
wprowadzić odpowiednie polecenia i opcje, aby wykonać określone instrukcje. Interfejs CLI automatycznie
konwertuje pliki ustawień do odpowiedniego formatu i wysyła je do wybranego urządzenia. Następnie pobiera
dane ustawień i sprawdza, czy ustawienia zostały zastosowane poprawnie.
4.1 Użyj interfejsu wiersza poleceń w narzędziu Mass Deployment Tool
Aby użyć interfejsu CLI narzędzia, należy go uruchomić z wiersza poleceń w systemie Windows, a następnie
wprowadzić odpowiednie polecenia i opcje, aby wykonać określone instrukcje. Interfejs CLI używa następującej
składni:
settingcmd.exe polecenie opcja opcja
Gdzie:
Polecenie: wykonuje określone zadanie i wyświetla wynik
Opcja: modyfikuje działanie polecenia
Przykłady
Stosowanie plików ustawień:
settingcmd.exe apply --ip IP_address --file your_file_name.json
--password your_password
Pobieranie plików ustawień:
settingcmd.exe retrieve --ip IP_address --file your_file_name.json
--output your_file_name.edpk --password your_password
W interfejsie wiersza poleceń można używać tylko języka angielskiego.
Plik Settingcmd.exe jest zapisany w folderze „SettingCommand”.
4 Interfejs wiersza poleceń (CLI)
16
4.2 Polecenia i opcje
4.2.1 Polecenia
Następujących poleceń można używać razem z jedną lub kilkoma opcjami do wykonywania określonych zadań
konfiguracyjnych urządzenia.
Polecenie Opcja Opis
send Wymagany jest „Device
identifier”* lub „profile”. 1
Device identifier
Wymagane:
file
Opcjonalny:
password
● profile
Wymagane:
● result
Opcjonalny:
● profilepassword
● csvdelim
Dostępne w razie potrzeby
w obu:
● networksettingpath
● dkeypassword
● dkeyfile
●log
communitynameset
communitynameget
* Aby uzyskać więcej
informacji, patrz
4.2.2 Identyfikatory urządzeń.
Umożliwia wysłanie określonego pliku do urządzenia.
Obsługiwane są pliki PRN, PJL, DJF, PJLF i PCLF.
PJFL i PCLF to pliki filtru używane przez funkcje filtrowania,
obsługiwane przez niektóre urządzenia.
Przykład:
settingcmd.exe send --ip IP_address
--file your_file_name.prn
settingcmd.exe send --profile
your_profile_name.csv --result
your_filename.csv
W pliku wynikowym (CSV) można potwierdzić wynik dla
każdego urządzenia. Plik wynikowy zawiera wszystkie
elementy w profilu wdrożenia oraz następujące elementy:
- Result
- Detail
- Start time
- Finish time
read Wymagane:
Device identifier
file
Opcjonalny:
● output
password
networksettingpath
● dkeypassword
● dkeyfile
●log
communitynameset
communitynameget
Umożliwia wysłanie do urządzenia określonego pliku i
odczytanie odpowiedzi. Obsługiwane są tylko pliki PJL.
Przykład:
settingcmd.exe read --ip IP_address
--file your_file_name.pjl
--output our_file_name.txt
17
(m)apply
Polecenie
„mapply” musi
korzystać z
„profile”.
Wymagany jest „Device
identifier” lub „profile”. 1
Device identifier
Wymagane:
file
Opcjonalny:
password
● skipvalidate
● profile
Wymagane:
● result
Opcjonalny:
● profilepassword
● csvdelim
● createfileonly
outputdir (*)
Dostępne w razie potrzeby
w obu:
● schema
pjltable
● enumtable
● forcepjl
forcenative
ignorepjlerror
● skipverify
● networksettingpath
● dkeypassword
● dkeyfile
●log
communitynameset
● communitynameget
● forcehttps
* W przypadku korzystania z
polecenia „--createfileonly”,
należy użyć także „--outputdir”.
Umożliwia wysłanie i zastosowanie określonego pliku
ustawień oraz potwierdza wynik. Obsługiwane pliki JSON,
DPK i EDPK.
Jeśli polecenie „mapply” jest używane z opcją „--outputdir”,
narzędzie zapisze pliki pośrednie każdego urządzenia w
wyznaczonym folderze.
Jeśli polecenie „mapply” jestywane zarówno z opcją
„--createfileonly”, jak i „--outputdir”, narzędzie zapisze tylko
pliki pośrednie każdego urządzenia w wyznaczonym
folderze i nie zastosuje plików do każdego urządzenia.
Przykład:
settingcmd.exe apply --ip IP_address --file
your_file_name.json –-password your_password
settingcmd.exe mapply --profile
your_profile_name.csv --result
your_filename.csv
W pliku wynikowym (CSV) można potwierdzić wynik dla
każdego urządzenia. Plik wynikowy zawiera wszystkie
elementy w profilu wdrożenia oraz następujące elementy:
- Result
- Detail
- Start time
- Finish time
- (Opcjonalnie) Wyjście: Jeśli polecenie „(m)apply” jest
używane z opcją „--outputdir” w tym miejscu zostanie
wyświetlona ścieżka do zapisania pliku pośredniego.
retrieve Wymagane:
Device identifier
● output
Opcjonalny:
● file
● password
● networksettingpath
●log
● communitynameset
● communitynameget
● forcehttps
Umożliwia pobranie żądanych danych ustawień z
określonego urządzenia.
Narzędzie wysyła żądanie do określonego urządzenia
docelowego i przechowuje pobrane dane ustawień, które
obejmują wszystkie ustawienia w schemacie JSON, zgodnie
z określoną ścieżką do pliku.
Aby pobrać tylko określone ustawienia, użyj opcji „--file”, aby
określić plik ustawień zawierający żądane elementy.
Przykład:
settingcmd.exe retrieve --ip IP_address
--file your_file_name.json
--output your_file_name.edpk
--password your_password
Polecenie Opcja Opis
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41

Brother HL-EX470W instrukcja

Typ
instrukcja