4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
• Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcjach
serwisowych.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. W przypadku niewłaściwej regulacji
albo nieprawidłowego montażu elementu lub części zapasowej, może dojść do usterki
elementu bądź utraty panowania nad rowerem i wypadku.
•
Podczas przeprowadzania czynności konserwacyjnych takich jak wymiana
elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
• Nigdy nie stosować rozpuszczalników zasadowych lub kwasowych, np. środków do
usuwania rdzy. Użycie takiego rozpuszczalnika może spowodować zerwanie łańcucha i
w konsekwencji poważne obrażenia.
• Łańcuch należy czyścić regularnie, używając odpowiedniego środka do czyszczenia
łańcucha. Odstępy między konserwacjami zależą od użytkowania i warunków jazdy.
• Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są
popękane. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania ramienia
mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia odzieży o łańcuch. W przeciwnym
razie może dojść do upadku z roweru.
• Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony (odkształcenia lub pęknięcia), czy przeskakuje
lub czy występują inne nieprawidłowości, np. samoistna zmiana przełożeń. W przypadku
występowania problemów należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
dystrybutorem. Łańcuch może się zerwać, powodując upadek rowerzysty.
Montaż na rowerze i konserwacja:
• Zamontować prawidłowo wewnętrzną osłonę. Zamontowanie jej w sposób
nieprawidłowy, może być powodem zardzewienia i uszkodzenia osi. Może to
doprowadzić do wywrócenia roweru, co grozi poważnymi obrażeniami.
• Podczas dokręcania śrub mocujących ramię mechanizmu korbowego, należy używać
klucza dynamometrycznego z określonym momentem dokręcania, a po przejechaniu 100
km ponownie sprawdzić, czy śruby są prawidłowo dokręcone. Jazda na rowerze ze
słabym momentem dokręcania może doprowadzić do odłączenia się ramienia
mechanizmu korbowego, a w konsekwencji przewrócenia się roweru.