Obsługa P 35A
20 wc_tx000781pl.fm
3.8 Obsługa
Patrz rysunek: wc_gr001074
Czynności
W celu wykonania typowego wyrównania betonu, należy wykonać
czynności poniższej procedury.
3.8.1 Przygotować mokre łaty dla zapewnienia prowadzenia zacieraczki na
mokro. Ułożyć mokre łaty (a) pasami o szerokości nie mniejszej niż
0,6 m.
Wskazówka: Do ustalenia właściwej wysokości łat używa się takich
narzędzi ręcznych, jak packi magnezowe w połączeniu z
odbiornikiem laserowym, niwelatorem lub palikami niwelacyjnymi.
3.8.2 Używać packi do zdejmowania lub dokładania świeżego betonu do
żądanego poziomu. Zazwyczaj stosuje się oznaczenie „X” (b) do
zasygnalizowania operatorowi zacieraczki, że poziom został ustalony.
Oznaczenia powinny być umieszczane przynajmniej w dwóch
miejscach na długości listwy zacieraczki.
3.8.3 Umieścić listwę zacieraczki na łacie i wykonać wyrównywanie w
kierunku prostopadłym do osi pasa (c). Wykorzystywać oznakowane
łaty jako wskaźniki wysokości.
3.8.4 Rozkładać beton pomiędzy pasami (d) i wykorzystywać je jako
„mokre formy” w czasie dalszego rozkładania. Wyrównywanie w tym
punkcie będzie odbywać się w kierunku równoległym do osi
początkowych mokrych łat betonu (e).
Wskazówka: Wyrównywanie MUSI być zakończone zanim na
powierzchni pojawi się nadmiar wody lub woda upustowa, oraz zanim
pasy zaczną tężeć.
3.8.5 Uruchomić silnik i przesunąć element sterujący przepustnicy o jedną
czwartą do połowy pełnego uchylenia. Spowoduje to zwiększenie
prędkości silnika do około 5000–6000 obr/min, co jest wartością
odpowiednią dla większości zastosowań
wyrównywania betonu.
3.8.6 Przeciągać zacieraczkę przez beton w celu wyrównania. W miarę
wyrównywania betonu wzdłuż krawędzi listwy zacieraczki powinna
pojawiać się ciecz o konsystencji śmietany.
NOTYFIKACJA: Nie zaleca się ciągłego użytkowania zacieraczki z pełnym
otwarciem przepustnicy. Długotrwała praca silnika z wysoką
prędkością powoduje wytwarzanie nadmiernych drgań, które nie mogą
być pochłonięte przez beton. Skutkiem tego może być:
•zwiększone drgania maszyny,
•zwiększone drgania uchwytów,
• przedwczesne uszkodzenie zespołu napędowego,
• przedwczesne uszkodzenie wzbudnicy,