Żadne urządzenia elektroniczne, takie jak odbiorniki radiowe, wentylatory, zegary elektro-
niczne czy aparaty telefoniczne, nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż jeden
metr od monitora.
Pomocne wskazówki
Monitor wyświetla sygnał wizji odbierany z komputera. Dlatego w razie wystąpienia prob-
lemów z komputerem lub kartą graficzną monitor może nie wyświetlać obrazu, wyświetlać
obraz o słabym odwzorowaniu kolorów, działać zbyt głośno bądź nie obsługiwać trybu wideo
itp. W takim przypadku należy najpierw sprawdzić źródło problemu, a następnie skontakto-
wać się z centrum serwisowym lub sprzedawcą.
Ocena stanu monitora
W przypadku braku obrazu na ekranie lub wyświetlenia komunikatu dotyczącego trybu wy-
świetlania: „Not Optimum Mode”, „Recommended Mode 1680 X 1050 120 Hz”, należy
odłączyć kabel łączący monitor z komputerem, gdy urządzenie jest włączone.
Wyświetlenie komunikatu na ekranie lub wyświetlenie białego ekranu oznacza, że monitor
dobrze działa.
W takim przypadku należy sprawdzić, czy w komputerze nie wystąpił jakiś problem.
Lista kontrolna
Uwaga
Przed wezwaniem serwisu technicznego należy zapoznać się z informacjami zawartymi w
tej części, aby sprawdzić, czy istnieje możliwość samodzielnego problemu. Aby uzyskać po-
moc, zadzwoń pod numer telefonu znajdujący się w części Informacje lub skontaktuj się ze
sprzedawcą.
Brak obrazu na ekranie. Nie można włączyć monitora.
Q: Czy kabel zasilający jest prawidłowo podłączony?
A: Sprawdź, czy kabel zasilający jest podłączony poprawnie i czy jest zasilanie.
Q: Czy na ekranie jest wyświetlany komunikat dotyczący sprawdzenia połączenia kabla
sygnałowego „Check Signal Cable”?
A: Sprawdź, czy kabel sygnałowy jest podłączony poprawnie.
(Podłączony za pomocą kabla DVI)
Naciśnij przycisk „
”, aby sprawdzić dwukrotnie źródło sygnału wejściowego.
Q: Jeśli zasilanie monitora jest włączone, uruchom ponownie komputer. Na monitorze po-
winien zostać wyświetlony ekran powitalny (ekran logowania).
A: Po wyświetleniu na monitorze ekranu powitalnego (ekranu logowania), uruchom kom-
puter w odpowiednim trybie (dla systemów operacyjnych Windows ME/XP/2000 jest to
tryb bezpieczny), a następnie zmień częstotliwość odświeżania karty graficznej.
(Więcej informacji w rozdziale Zaprogramowane tryby synchronizacji).
Jeśli ekran powitalny (ekran logowania) nie jest wyświetlany, należy skontaktować się
z centrum serwisowym lub sprzedawcą.
Q: Czy na ekranie jest wyświetlany komunikat „Not Optimum Mode”, „Recommended
Mode 1680 X 1050 120 Hz”?
Rozwiązywanie problemów