4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur
zawartych w instrukcji.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części Shimano. Jeśli
takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną
uszkodzone, może to spowodować nagły upadek z roweru i
poważne obrażenia.
Ponadto jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, mogą
wystąpić problemy i może dojść do upadku z roweru, co może
spowodować poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany
części, należy założyć okulary ochronne lub gogle.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy
należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące infor-
macje:
•
Odstępy między serwisowaniem zależą od zastosowania i
warunków jazdy. Łańcuch należy regularnie czyścić, używając
odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy nie
stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad, takich
jak odrdzewiacze. Użycie takiego rozpuszczalnika może spowo
-
dować zerwanie łańcucha i w konsekwencji poważne obrażenia.
•
Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony (odkształcenia lub
pęknięcia), czy przeskakuje lub czy występują inne nieprawidło-
wości, np. samoistna zmiana przełożeń. W przypadku występo-
wania jakichkolwiek problemów należy skontaktować się ze
sprzedawcą lub punktem sprzedaży. Łańcuch może się zerwać,
powodując upadek rowerzysty.
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące
informacje:
•
Jeżeli zmiana przełożenia nie jest płynna, oczyścić przerzutkę
inasmarować wszystkie części ruchome.
•
Jeśli luz linek jest na tyle duży, że nie można wykonać regulacji
zmiany przełożeń, wymienić przerzutkę.
•
Zębatki należy co jakiś czas myć neutralnym środkiem czyszczącym.
Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym
i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości zębatek i łańcucha.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia
działania wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
W celu zapewnienia płynnej pracy mechanizmu należy stosować
pancerz i prowadnicę OT-SP.
•
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Do linki nie mogą przylegać żadne zanieczyszczenia. Jeśli z linki
zostanie wytarty smar
, zalecamy użycie smaru SIS SP41 (Y04180000).
•
Koniec pancerza z końcówką aluminiową powinien znajdować
się po stronie przerzutki.
1
(A) (B)
1 Strona przerzutki
(A) Nakładka aluminiowa
(B) Końcówka z długim noskiem uszczelniającym
•
Jeśli nie daje się wyregulować przerzutki, sprawdzić, czy haki są
ustawione w linii. Sprawdzić również, czy linka jest nasmarowana
oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
•
Okresowo należy czyścić przerzutkę oraz smarować wszystkie
części ruchome (mechanizm i kółka).
•
Niektóre kółka napinające mają strzałkę wskazującą kierunek
obrotów. W takich przypadkach kółko napinające należy zamon-
tować tak, aby strzałka była skierowana w prawo, patrząc od
zewnętrznej strony przerzutki.
•
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku,
należy wymienić kółko.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysun-
ku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.