KTM 65 SX 2013 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA OBSŁUGI 2013
65 SX
Nr art. 3211855pl
SZANOWNY KLIENCIE KTM 1
SZANOWNY KLIENCIEKTM
Serdecznie gratulujemy nabycia motocykla firmy KTM. Stałeś się właścicielem nowoczesnego, sportowego motocykla, który z pew-
nością sprawi Ci dużo przyjemności, jeżeli będziesz go odpowiednio serwisował i pielęgnował.
Życzymy przyjemnej jazdy!
Wpisz tutaj numery seryjne swojego pojazdu.
Numer podwozia ( str. 11) Pieczątka dealera
Numer silnika ( str. 11)
W chwili oddawania do druku niniejsza instrukcja obsługi opisywała najnowszą wersję tej serii. Nie można jednakże całkowicie
wykluczyć niewielkich zmian, wynikających z rozwoju konstrukcyjnego.
Wszystkie informacje niewiążące. Firma KTM-Sportmotorcycle AG zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian danych
technicznych, cen, kolorów, kształtów, materiałów, usług handlowych i serwisowych, zmian konstrukcyjnych, wyposażenia itp. bądź
do całkowitego zlikwidowania jednego z tych punktów bez uprzedzenia i bez podawania przyczyn, do dopasowywania wymienionych
punktów do uwarunkowań lokalnych a także do zaprzestania produkcji danego modelu bez uprzedzenia. Firma KTM nie ponosi
odpowiedzialności za możliwości dostawy, wystąpienie różnic w stosunku do ilustracji i opisów oraz za błędy drukarskie i pomyłki.
Przedstawione na ilustracjach modele mogą zawierać wyposażenie dodatkowe, nie wchodzące w seryjny zakres dostawy.
© 2012 KTM-Sportmotorcycle AG, Mattighofen Austria
Wszelkie prawa zastrzeżone
Przedruk, także we fragmentach, jak również wszelkiego rodzaju powielanie dozwolone wyłącznie za pisemną zgodą właściciela.
ISO 9001(12 100 6061)
Zgodnie z międzynarodową normą zarządzania systemami jakości ISO 9001 firma KTM stosuje proces zapewniania
jakości, gwarantujący najwyższą możliwą jakość produktów.
Wydane przez: TÜV Management Service
KTM-Sportmotorcycle AG
5230 Mattighofen, Austria
SPIS TREŚCI 2
SPIS TREŚCI
1 ŚRODKI PREZENTACJI................................................... 4
1.1 Używane symbole................................................. 4
1.2 Użyte style formatowania...................................... 4
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA........... 5
2.1 Przeznaczenie - zakres użytku zgodnego
z przeznaczeniem................................................. 5
2.2 Wskazówki bezpieczeństwa ................................. 5
2.3 Stopnie zagrożenia i symbole............................... 5
2.4 Ostrzeżenie przed manipulacjami......................... 5
2.5 Bezpieczeństwo eksploatacji................................ 6
2.6 Odzież ochronna................................................... 6
2.7 Zasady pracy ........................................................ 6
2.8 Ochrona środowiska............................................. 6
2.9 Instrukcja obsługi .................................................. 7
3 WAŻNE WSKAZÓWKI...................................................... 8
3.1 Gwarancja, rękojmia ............................................. 8
3.2 Materiały eksploatacyjne i pomocnicze ................ 8
3.3 Części zamienne, akcesoria................................. 8
3.4 Serwis ................................................................... 8
3.5 Ilustracje................................................................ 8
3.6 Obsługa klienta ..................................................... 8
4 WIDOK POJAZDU ............................................................ 9
4.1 Widok pojazdu od przodu z lewej strony (widok
symboliczny) ......................................................... 9
4.2 Widok pojazdu od tyłu z prawej strony (widok
symboliczny) ....................................................... 10
5 NUMERY SERYJNE ....................................................... 11
5.1 Numer podwozia................................................. 11
5.2 Numer silnika ...................................................... 11
5.3 Numer katalogowy amortyzatora........................ 11
6 ELEMENTY OBSŁUGOWE ............................................ 12
6.1 Dźwignia sprzęgła............................................... 12
6.2 Dźwignia hamulca ręcznego............................... 12
6.3 Pokrętło gazu...................................................... 12
6.4 Przycisk zwierający............................................. 12
6.5 Otwieranie korka wlewu paliwa........................... 12
6.6 Zamykanie korka wlewu paliwa .......................... 13
6.7 Kranik paliwa ...................................................... 13
6.8 Ssanie................................................................. 13
6.9 Dźwignia zmiany biegów .................................... 14
6.10 Rozrusznik nożny ............................................... 14
6.11 Dźwignia hamulca nożnego................................ 14
6.12 Podstawka wtykana ............................................ 14
7 URUCHAMIANIE............................................................. 15
7.1 Informacje dotyczące pierwszego
uruchomienia ...................................................... 15
7.2 Docieranie silnika................................................ 16
8 INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA ...................................... 17
8.1 Prace kontrolne i pielęgnacyjne przed każdym
uruchomieniem ................................................... 17
8.2 Proces rozruchu.................................................. 17
8.3 Ruszanie............................................................. 18
8.4 Zmienianie biegów, jazda ................................... 18
8.5 Hamowanie......................................................... 18
8.6 Zatrzymywanie, parkowanie ............................... 19
8.7 Transport............................................................. 19
8.8 Tankowanie paliwa ............................................. 20
9 HARMONOGRAM CZYNNOŚCI SERWISOWYCH........ 21
9.1 Harmonogram czynności serwisowych............... 21
10 REGULACJA PODWOZIA .............................................. 23
10.1 Ustawianie tłumienia dobijania widelca .............. 23
10.2 Ustawianie tłumienia odbijania widelca .............. 23
10.3 Ustawianie tłumienia dobijania amortyzatora ..... 23
10.4 Ustawianie tłumienia odbijania amortyzatora ..... 24
10.5 Oznaczanie wymiaru dla odciążonego koła
tylnego ................................................................ 24
10.6 Sprawdzanie ugięcia statycznego
amortyzatora....................................................... 24
10.7 Sprawdzanie ugięcia amortyzatora podczas
jazdy.................................................................... 25
10.8 Ustawianie naprężenia wstępnego sprężyny
amortyzatora x.................................................. 25
10.9 Regulacja ugięcia podczas jazdy x .................. 26
10.10 Pozycja kierownicy ............................................. 26
10.11 Regulacja pozycji kierownicy x......................... 26
11 PRACE SERWISOWE PODWOZIA................................ 28
11.1 Podnoszenie motocykla na stojak ...................... 28
11.2 Zdejmowanie motocykla ze stojaka.................... 28
11.3 Odpowietrzanie goleni widelca ........................... 28
11.4 Czyszczenie kapturków przeciwpyłowych .......... 29
11.5 Demontaż osłony widelca x.............................. 29
11.6 Montaż osłony widelca x .................................. 29
11.7 Demontaż goleni widelca x............................... 30
11.8 Montaż goleni widelca x ................................... 30
11.9 Demontaż dolnej półki widelca x ...................... 31
11.10 Montaż dolnej półki widelca x........................... 32
11.11 Sprawdzanie luzu łożyskowego główki ramy...... 33
11.12 Regulacja luzu łożyska główki ramy x.............. 34
11.13 Smarowanie łożyska główki ramy x.................. 34
11.14 Demontaż tabliczki z numerem startowym ......... 34
11.15 Montaż tabliczki z numerem startowym.............. 35
11.16 Demontaż błotnika z przodu ............................... 35
11.17 Montaż błotnika z przodu.................................... 35
11.18 Demontaż amortyzatora x................................ 36
11.19 Montaż amortyzatora x..................................... 36
11.20 Zdejmowanie kanapy.......................................... 36
11.21 Montaż kanapy ................................................... 36
11.22 Demontaż filtra powietrza x.............................. 37
11.23 Montaż filtra powietrza x................................... 37
11.24 Czyszczenie filtra powietrza i obudowy filtra
powietrza x ....................................................... 37
11.25 Demontaż tłumika ............................................... 38
11.26 Montaż tłumika.................................................... 38
11.27 Wymiana wkładki z włókna szklanego
w tłumiku x........................................................ 39
11.28 Demontaż zbiornika paliwa x............................ 39
11.29 Montaż zbiornika paliwa x ................................ 40
11.30 Zdejmowanie osłony łańcucha............................ 41
11.31 Zakładanie osłony łańcucha ............................... 41
11.32 Sprawdzanie stopnia zabrudzenia łańcucha ...... 41
11.33 Czyszczenie łańcucha ........................................ 42
11.34 Sprawdzanie naciągu łańcucha.......................... 42
11.35 Regulacja naciągu łańcucha............................... 43
11.36 Sprawdzanie łańcucha, koła łańcuchowego,
mniejszego koła łańcuchowego i prowadzenia
łańcucha.............................................................. 43
11.37 Regulacja prowadzenia łańcucha x.................. 45
11.38 Sprawdzanie ramy x......................................... 45
11.39 Sprawdzanie wahacza x................................... 45
11.40 Sprawdzanie ułożenia cięgien gazu ................... 46
SPIS TRCI 3
11.41 Sprawdzanie rączki gumowej ............................. 46
11.42 Dodatkowe zabezpieczenie rączki gumowej ...... 46
11.43 Regulacja położenia wyjściowego dźwigni
sprzęgła .............................................................. 46
11.44 Sprawdzanie poziomu płynu sprzęgła
hydraulicznego.................................................... 47
11.45 Wymiana płynu sprzęgła hydraulicznego x...... 47
12 UKŁAD HAMULCOWY.................................................... 49
12.1 Sprawdzanie luzu dźwigni hamulca ręcznego.... 49
12.2 Regulacja położenia wyjściowego dźwigni
hamulca ręcznego .............................................. 49
12.3 Sprawdzanie tarcz hamulcowych ....................... 49
12.4 Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego
w hamulcu koła przedniego ................................ 50
12.5 Uzupełnianie płynu hamulcowego w hamulcu
koła przedniego x ............................................. 50
12.6 Sprawdzanie okładzin hamulcowych
w hamulcu koła przedniego ................................ 51
12.7 Demontaż okładzin hamulcowych w hamulcu
koła przedniego x ............................................. 51
12.8 Montaż okładzin hamulcowych w hamulcu koła
przedniego x..................................................... 52
12.9 Wymiana okładzin hamulcowych hamulca koła
przedniego x..................................................... 53
12.10 Sprawdzanie luzu dźwigni hamulca nożnego..... 54
12.11 Regulacja luzu dźwigni hamulca nożnego x..... 54
12.12 Regulacja położenia wyjściowego dźwigni
hamulca nożnego x .......................................... 54
12.13 Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego
w hamulcu koła tylnego ...................................... 55
12.14 Uzupełnianie płynu hamulcowego w hamulcu
koła tylnego x ................................................... 55
12.15 Sprawdzanie okładzin hamulcowych
w hamulcu koła tylnego ...................................... 56
12.16 Demontaż okładzin hamulcowych hamulca
koła tylnego x ................................................... 56
12.17 Montaż okładzin hamulcowych w hamulcu koła
tylnego x........................................................... 57
12.18 Wymiana okładzin hamulcowych hamulca koła
tylnego x........................................................... 58
13 KOŁA, OPONY................................................................ 59
13.1 Demontaż koła przedniego x............................ 59
13.2 Montaż koła przedniego x ................................ 59
13.3 Demontaż koła tylnego x.................................. 60
13.4 Montaż koła tylnego x....................................... 60
13.5 Sprawdzanie stanu opon .................................... 61
13.6 Sprawdzanie ciśnienia powietrza w oponach ..... 61
13.7 Sprawdzanie naciągu szprych............................ 62
14 UKŁAD CHŁODZENIA .................................................... 63
14.1 Układ chłodzenia ................................................ 63
14.2 Sprawdzanie zabezpieczenia przed
zamarzaniem i poziomu płynu chłodzącego....... 63
14.3 Sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego.......... 64
14.4 Spuszczanie płynu chłodzącego x ................... 64
14.5 Napełnianie płynu chłodzącego x..................... 65
15 REGULACJA SILNIKA.................................................... 66
15.1 Sprawdzanie położenia montażowego pokrętła
gazu .................................................................... 66
15.2 Sprawdzanie luzu cięgna gazu ........................... 66
15.3 Regulacja luzu cięgna gazu x........................... 66
15.4 Gaźnik - bieg jałowy............................................ 66
15.5 Gaźnik - regulacja biegu jałowego x................. 67
15.6 Opróżnianie komory pływakowej gaźnika x...... 67
16 PRACE SERWISOWE W SILNIKU................................. 69
16.1 Sprawdzanie poziomu oleju przekładniowego.... 69
16.2 Wymiana oleju przekładniowego x................... 69
16.3 Spuszczanie oleju przekładniowego x.............. 69
16.4 Napełnianie olejem przekładniowym x............. 70
16.5 Uzupełnianie oleju przekładniowego x............. 70
17 CZYSZCZENIE, KONSERWACJA.................................. 72
17.1 Czyszczenie motocykla ...................................... 72
18 PRZECHOWYWANIE ..................................................... 73
18.1 Przechowywanie................................................. 73
18.2 Uruchamianie po składowaniu............................ 73
19 POSZUKIWANIE USTEREK........................................... 74
20 DANE TECHNICZNE ...................................................... 76
20.1 Silnik ................................................................... 76
20.2 Momenty dokręcania w silniku............................ 76
20.3 Gaźnik................................................................. 77
20.3.1 Ustawienie gaźnika ........................................ 78
20.4 Widelec ............................................................... 79
20.5 Amortyzator......................................................... 79
20.6 Podwozie ............................................................ 79
20.7 Momenty dokręcania elementów podwozia........ 80
21 MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE.................................. 82
22 MATERIAŁY POMOCNICZE........................................... 84
23 NORMY ........................................................................... 86
INDEKS ................................................................................... 87
1 ŚRODKI PREZENTACJI 4
1.1 ywane symbole
Poniżej wyjaśnione zostało znaczenie użytych symboli.
Oznacza oczekiwaną reakcję (np. operacji roboczej lub funkcji).
Oznacza nieoczekiwaną reakcję (np. operacji roboczej lub funkcji).
Wszystkie prace, oznaczone tym symbolem, wymagają wiedzy specjalistycznej i technicznej. Dla własnego
bezpieczeństwa należy zlecać wykonywanie tych prac w autoryzowanym warsztacie KTM! Motocykl może być
tam optymalnie serwisowany przez odpowiednio przeszkolonych specjalistów, korzystających z niezbędnych
narzędzi specjalnych.
Oznacza odsyłacz do numeru strony (na podanej stronie można znaleźć dodatkowe informacje).
1.2 yte style formatowania
Poniżej wyjaśnione zostało znaczenie użytych stylów formatowania.
Nazwa własna Oznacza nazwę własną.
Nazwa
®
Oznacza zastrzeżoną nazwę.
Marka™ Oznacza markę stosowaną w obrocie handlowym.
2 WSKAZÓWKI DOTYCCE BEZPIECZEŃSTWA 5
2.1 Przeznaczenie - zakres użytku zgodnego z przeznaczeniem
Motocykle sportowe KTM zostały tak skonstruowane i wyprodukowane, aby były odporne na typowe obciążenia, występujące przy
regularnej jeździe wyczynowej. Motocykle spełniają obowiązujące w chwili obecnej wymagania regulaminowe i odpowiadają katego-
riom głównych międzynarodowych organizacji sportu motorowego.
Informacja
Motocykl należy użytkować tylko na ogrodzonych torach, poza publicznym ruchem drogowym.
2.2 Wskazówki bezpieczeństwa
W interesie bezpieczeństwa podczas eksploatacji pojazdu konieczne jest przestrzeganie kilku zasad bezpieczeństwa. Należy dla-
tego uważnie przeczytać całą instrukcję. Zawarte w tekscie wskazówki bezpieczeństwa wyróżnione optycznie i połączone linkiem
wraz z miejscami, do których się one odnoszą.
Informacja
Na pojeździe umieszczone zostały w dobrze widocznych miejscach różne naklejki informacyjne i ostrzegawcze. Nie usuwać
żadnych naklejek informacyjnych i ostrzegawczych. W przypadku ich braku możesz Ty sam lub inne osoby przeoczyć zagro-
żenia i przez to odnieść obrażenia.
2.3 Stopnie zagrożenia i symbole
Zagrożenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności prowadzi bezpośrednio i z pewnością do
śmierci lub poważnych, trwałych obrażeń ciała.
Ostrzeżenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności może prowadzić do śmierci lub ciężkich obra-
żeń ciała.
Ostrożnie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności może prowadzić do lekkich obrażeń ciała.
Wskazówka
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności powoduje poważne uszkodzenia maszyny lub szkody
materialne.
Ostrzeżenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności powoduje zanieczyszczenie środowiska.
2.4 Ostrzeżenie przed manipulacjami
Zabrania się wprowadzania jakichkolwiek zmian na częściach i elementach tłumiących hałas. Niniejsze czynności lub powodowanie
podanego stanu prawnie zabronione:
1 Demontaż lub dezaktywacja jakichkolwiek elementów bądź części nowego pojazdu, służących do tłumenia hałasu, przed sprze-
dażą lub dostawą pojazdu klientowi końcowemu albo podczas użytkowania pojazdu, chyba że demontaż ma miejsce w celu kon-
serwacji, naprawy lub wymiany; oraz
2 Użytkowanie pojazdu po usnięciu lub dezaktywacji wspomnianych elementów bądź części.
Przykłady prawnie zabronionych manipulacji:
1 Usuwanie lub przewiercanie tłumika, blach, rur lub innych części wydalających spaliny.
2 Usuwanie lub przewiercanie jakichkolwiek części układu zasysania.
3 Używanie w stanie niezgodnym z wymaganiami konserwacyjnymi lub serwisowymi.
4 Zamiana jakichkolwiek części ruchomych pojazdu lub części układu wydechowego bądź układu zasysania na części niedozwo-
lone przez producenta.
2 WSKAZÓWKI DOTYCCE BEZPIECZEŃSTWA 6
2.5 Bezpieczeństwo eksploatacji
Zagrożenie
Niebezpieczeństwo wypadku Niebezpieczeństwo na skutek braku zdolności do prowadzenia pojazdu.
Nie uruchamiać motocykla w razie niezdolności do prowadzenia pojazdów na drogach z powodu spożycia alkoholu,
lekarstw lub narkotyków.
Zagrożenie
Niebezpieczeństwo zatrucia Gazy spalinowe trujące i mogą spowodować utratę przytomności albo nawet śmierć.
Podczas pracy silnika należy zawsze zapewniać wystarczającą wentylację. Nigdy nie uruchamiać silnika lub pozostawiać
pracującego silnika w pomieszczeniach zamkniętych bez odpowiedniej instalacji wentylacyjnej.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo poparzenia Podczas eksploatacji pojazdu niektóre jego elementy mocno się nagrzewają.
Nie dotykać gorących części, np. układu wydechowego, chłodnicy, silnika, amortyzatorów i układu hamulcowego. Przed
rozpoczęciem pracy przy tych częściach należy odczekać, elementy te ostygną.
Pojazd używać wyłącznie w nienagannym stanie technicznym, tylko zgodnie z przeznaczeniem oraz w bezpieczny i ekologiczny spo-
sób.
Pojazd mogą używać wyłącznie osoby, które uprzednio zostały pouczone.
Usterki, które mają wpływ na bezpieczeństwo, niezwłocznie muszą zostać usunięte w autoryzowanym warstacie KTM.
Przestrzegać umieszczone na pojeździe naklejki informacyjne i ostrzegawcze.
2.6 Odzież ochronna
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo odniesienia obraż Brak lub niewystarczający ubiór ochronny zwiększa ryzyko niebezpieczeństwa.
Przed rozpoczęciem każdej jazdy zawsze nakładać ochronną odzież (kask, buty z holewami, spodnie i kurtkę z protekto-
rami). Należy zawsze używać ubiór ochronny będący w nienagannym stanie i spełniającego wymagania ustawowe.
W interesie własnego bezpieczeństwa firma KTM zaleca używanie pojazdu tylko w odpowiednim ubiorze ochronnym.
2.7 Zasady pracy
Do niektórych prac niezbędne narzędzia specjalne. Narzędzia te nie znajdują się na wyposażeniu pojazdu, jednak można je
zamówić po podaniu numeru w nawiasie. Przykład: ściągacz do łożysk (15112017000)
Podczas montażu należy wymieniać na nowe wszystkie elementy, których nie można ponownie użyć (np. śruby i nakrętki samoza-
kleszczające, uszczelki, pierścienie uszczelniające, o-ringi, zawleczki, podkładki zabezpieczające).
W niektórych przypadkach konieczne jest zastosowanie środka do zabezpieczania śrub (np. Loctite
®
). Należy przestrzegać osob-
nych instrukcji producenta, dotyczącej stosowania tego środka.
Części, które mają zostać ponownie użyte po demontażu należy oczyścić i sprawdzić, czy nie uszkodzone albo zużyte. Uszko-
dzone lub zużyte części należy wymienić.
Po zakończeniu naprawy lub serwisowania pojazdu należy zagwarantować jego bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
2.8 Ochrona środowiska
Odpowiedzialne obchodzenie się z pojazdem zmniejsza ryzyko powstawania różnych problemów czy konfliktów. Aby jazda moto-
cyklem w przyszłości mogła cieszyć się dobrą reputacją, użytkuj motocykl tylko zgodnie z prawem, ekologicznie i respektuj prawa
innych.
Podczas utylizacji zużytych olejów, części jak i innych materiałów i środków pomocniczych należy bezwzględnie stosować się do
odpowiednich wytycznych, obowiązujących w danym kraju i przestrzegać prawa.
Ponieważ motocykle nie podlegają dyrektywie Unii Europejskiej dotyczącej recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, nie ma
zatem żadnych ustawowych reguł co do utylizacji motocykli. Twój autoryzowany przedstawiciel KTM chętnie udzieli Ci pomocy.
2 WSKAZÓWKI DOTYCCE BEZPIECZEŃSTWA 7
2.9 Instrukcja obsługi
Przed pierwszym wyjazdem należy bezwzględnie uważnie przeczytać całą instrukcję obsługi. Instrukcja obsługi zawiera wiele infor-
macji i rad ułatwiających obsługę i korzystanie z motocykla. Tylko w ten sposób można się dowiedzieć, w jaki sposób najlepiej dopa-
sować pojazd do własnych potrzeb i uchronić się przed okaleczeniem.
Przechowuj instrukcję w łatwo dostępnym miejscu, aby w razie potrzeby zawsze móc z niej skorzystać.
W celu uzyskania bardziej szczegółowej informacji o pojeździe lub w razie wystąpienia jakichkolwiek niejasności, prosimy o kontakt
z autoryzowanym przedstawicielem KTM.
Instrukcja obsługi stanowi ważny element pojazdu. W przypadku jego odsprzedaży instrukcja musi koniecznie zostać przekazana
nowemu właścicielowi.
3 WAŻNE WSKAZÓWKI 8
3.1 Gwarancja, rękojmia
Prace podane w harmonogramie serwisowym muszą być wykonywane wyłącznie przez autoryzowany warsztat KTM, a ich wykona-
nie zostać potwierdzone w książce serwisowej oraz serwisie KTM dealer.net, ponieważ w przeciwnym razie tracą ważność wszel-
kie prawa do roszczeń z tytułu gwarancji. Gwarancja wygasa w przypadku uszkodzeń i szkód następczych, spowodowanych przez
manipulacje i/lub modyfikacje pojazdu.
Dalsze informacje na temat gwarancji lub rękojmii oraz ich realizacji znajdują się w książce serwisowej.
3.2 Materiały eksploatacyjne i pomocnicze
Ostrzeżenie
Zagrożenie dla środowiska naturalnego Nieprawidłowy sposób obchodzenia się z paliwem powoduje zagrożenie dla środo-
wiska naturalnego.
Paliwo nie może przedostać się do wód gruntowych, gruntu lub kanalizacji.
Należy stosować tylko podane w instrukcji obsługi materiały eksploatacyjne i pomocnicze (np. smary i paliwa) i zgodne ze specyfika-
cją.
3.3 Części zamienne, akcesoria
Dla własnego bezpieczeństwa należy stosować wyłącznie części zamienne i akcesoria, dopuszczone i/lub zalecane przez firmę
KTM. Ich montaż należy powierzać autoryzowanemu warsztatowi KTM. Firma KTM nie ponosi żadnej odpowiedzialności za inne pro-
dukty i spowodowane przez nie szkody.
Niektóre części zamienne i akcesoria zostały podane przy określonych opisach w nawiasach. Zapytaj o poradę najbliższego autory-
zowanego przedstawiciela KTM.
Aktualne KTM PowerParts do Twojego pojazdu znajdziesz na stronie internetowej KTM.
Międzynarodowy portal internetowy KTM: http://www.ktm.com
3.4 Serwis
Warunkiem bezawaryjnej eksploatacji i zapobiegania przedwczesnemu zużyciu jest terminowe wykonywanie prac serwisowych, pie-
lęgnacyjnych oraz regulacyjnych silnika i podwozia, zgodnie z wymaganiami podanymi w instrukcji obsługi. Nieprawidłowe zestroje-
nie podwozia może spowodować uszkodzenia lub pęknięcia podzespołów podwozia.
Użytkowanie pojazdu w utrudnionych warunkach, np. w piachu, bardzo błotnym i mokrym terenie może spowodować nadmierne
zużycie podzespołów, na przykład układu napędowego lub hamulcowego lub amortyzatora. Z tego powodu kontrola lub wymiana
niektórych części może być konieczna już przed następnym terminem serwisowania.
Należy bezwzględnie przestrzegać wymagań dotyczących okresów docierania oraz terminów serwisowania. Ich dokładne przestrze-
ganie przyczynia się w znaczący sposób do zwiększenia żywotności motocykla.
3.5 Ilustracje
Zawarte w tej instrukcji ilustracje przedstawiają częściowo także wyposażenie dodatkowe.
W celu lepszego zilustrowania lub objaśnienia niektóre części mogą być wymontowane lub nieprzedstawione. Demontaż nie musi
być jednak zawsze konieczny. Zwracać uwagę na opis tekstowy i stosować się do niego.
3.6 Obsługa klienta
Jeżeli masz pytania dotyczące Twojego pojazdu lub firmy KTM, prosimy nawiązać kontakt z autoryzowanym przedstawicielem KTM,
który chętnie służy Ci pomocą.
Listę autoryzowanych przedstawicieli KTM znajdziesz na stronie internetowej KTM.
Międzynarodowy portal internetowy KTM: http://www.ktm.com
4 WIDOK POJAZDU 9
4.1 Widok pojazdu od przodu z lewej strony (widok symboliczny)
601916-10
1 Dźwignia hamulca ręcznego ( str. 12)
2 Tłumienie odbijania widelca
3 Dźwignia sprzęgła ( str. 12)
4 Zamknięcie błyskawiczne do ryglowania kanapy
5 Kranik paliwa ( str. 13)
6 Ssanie ( str. 13)
7 Dźwignia zmiany biegów ( str. 14)
8 Regulacja stopnia twardości amortyzatora przy odbiciu
4 WIDOK POJAZDU 10
4.2 Widok pojazdu od tyłu z prawej strony (widok symboliczny)
601917-10
1 Korek wlewu paliwa
2 Przycisk zwierający ( str. 12)
3 Tłumienie dobijania widelca
4 Pokrętło gazu ( str. 12)
5 Numer podwozia ( str. 11)
6 Wizjer płynu hamulcowego z tyłu
7 Regulacja stopnia twardości amortyzatora przy dobiciu
8 Dźwignia hamulca nożnego ( str. 14)
9 Rozrusznik nożny ( str. 14)
5 NUMERY SERYJNE 11
5.1 Numer podwozia
601932-10
Numer podwozia 1 jest nabity po prawej stronie główki ramy motocykla.
5.2 Numer silnika
601938-11
Numer silnika 1 jest nabity na lewej stronie silnika pod mniejszym kołem łańcucho-
wym.
5.3 Numer katalogowy amortyzatora
601933-10
Numer katalogowy amortyzatora 1 jest nabity od strony silnika na górnej części amor-
tyzatora ponad pierścieniem regulacyjnym.
6 ELEMENTY OBSŁUGOWE 12
6.1 wignia sprzęgła
C00038-10
Dźwignia sprzęgła 1 jest umieszczona na kierownicy po lewej stronie.
Sprzęgło jest uruchamiane hydraulicznie i posiada automatyczną regulację luzu.
6.2 wignia hamulca ręcznego
C00030-10
Dźwignia hamulca ręcznego 1 jest umieszczona na kierownicy po prawej stronie.
Za pomocą dźwigni hamulca ręcznego uruchamiany jest hamulec koła przedniego.
6.3 Pokrętło gazu
C00027-10
Pokrętło gazu 1 jest umieszczone na kierownicy po prawej stronie.
6.4 Przycisk zwierający
C00039-10
Przycisk zwierający 1 jest umieszczony na kierownicy po lewej stronie.
Możliwe stany
Przycisk zwierający w położeniu wyjściowym w tym położeniu obwód zapło-
nowy jest zwarty, a silnik może zostać uruchomiony.
Przycisk zwierający naciśnięty w tej pozycji obwód układu zapłonowego jest
przerwany, silnik gaśnie, wyłączony silnik nie zaskakuje.
6.5 Otwieranie korka wlewu paliwa
Zagrożenie
Niebezpieczeństwo pożaru Paliwo jest łatwozapalne.
Nie tankować pojazdu w pobliżu otwartego ognia lub palących się papierosów i zawsze wyłączać silnik. Uważać, aby
paliwo nie zostało rozlane zwłaszcza na gorące części pojazdu. Natychmiast zetrzeć rozlane paliwo.
Paliwo znajdujące się w zbiorniku zwiększa swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury i w przypadku przepełnienia
może się wylać ze zbiornika. Przestrzegać informacji dotyczących tankowania paliwa.
6 ELEMENTY OBSŁUGOWE 13
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo zatrucia Paliwo jest trujące i szkodliwe dla zdrowia.
Chronić skórę, oczy i ubranie przed kontaktem z paliwem. Nie wdychać oparów paliwa. W razie kontaktu z oczami
natychmiast wypłukać wodą i skontaktować się z lekarzem. Natychmiast umyć zabrudzoną skórę wodą z mydłem.
W razie połknięcia paliwa natychmiast udać się do lekarza. Zmienić odzież, zmoczoną paliwem. Przechowywać paliwo
wyłącznie w odpowiednim kanistrze i w miejscu niedostępnym dla dzieci.
Ostrzeżenie
Zagrożenie dla środowiska naturalnego Nieprawidłowy sposób obchodzenia się z paliwem powoduje zagrożenie dla środo-
wiska naturalnego.
Paliwo nie może przedostać się do wód gruntowych, gruntu lub kanalizacji.
601934-10
Nacisnąć przycisk odryglowania 1, odkręcić korek wlewu paliwa w lewo i zdjąć do
góry.
6.6 Zamykanie korka wlewu paliwa
601935-10
Założyć korek wlewu paliwa i dokręcić w prawo do zaryglowania przycisku
odryglowania 1.
Informacja
Ułożyć wężyk odpowietrzania zbiornika paliwa 2 bez załamań.
6.7 Kranik paliwa
601937-11
Kranik paliwa 1 znajduje się po lewej stronie zbiornika paliwa.
Możliwe stany
Kranik paliwa zamknięty śruba radełkowana jest obrócona do oporu w prawo.
Paliwo nie może wypływać ze zbiornika.
Kranik paliwa otwarty śruba radełkowana jest obrócona do oporu w lewo.
Paliwo może wypływać ze zbiornika.
6.8 Ssanie
601937-10
Dźwignia ssania 1 jest umieszczona na gaźniku po lewej stronie.
Przy aktywnej funkcji ssania w gaźniku jest otwierany otwór, przez który
silnik może dodatkowo zasysać paliwo. Powoduje to wzbogacenie mieszanki
paliwowo-powietrznej, wymagane podczas uruchamiania zimnego silnika.
Informacja
Przy silniku rozgrzanym do temperatury roboczej funkcja ssania musi być dez-
aktywowana.
Możliwe stany
Funkcja ssania aktywowana Dźwignia ssania jest dociśnięta do oporu do dołu.
Funkcja ssania dezaktywowana Dźwignia ssania jest odsunięta do oporu do
góry.
6 ELEMENTY OBSŁUGOWE 14
6.9 wignia zmiany biegów
601938-10
Dźwignia zmiany biegów 1 jest zamontowana na silniku po lewej stronie.
601939-10
Pozycje poszczególnych biegów zostały pokazane na ilustracji.
Bieg jałowy albo luz N znajduje się pomiędzy pierwszym i drugim biegiem.
6.10 Rozrusznik nożny
601941-10
Rozrusznik nożny 1 jest umieszczony po prawej stronie silnika.
Rozrusznik nożny jest odchylany.
Informacja
Przed jazdą rozrusznik nożny dosunąć do silnika.
6.11 wignia hamulca nożnego
601940-10
Dźwignia hamulca nożnego 1 znajduje się przed prawym podnóżkiem.
Za pomocą dźwigni hamulca nożnego uruchamiany jest hamulec koła tylnego.
6.12 Podstawka wtykana
601942-10
Mocowanie podstawki wtykanej 1 znajduje się na ramie po lewej stronie pojazdu.
Podstawka wtykana służy do stawiania motocykla.
Informacja
Przed jazdą należy usunąć podstawkę wtykaną.
7 URUCHAMIANIE 15
7.1 Informacje dotyczące pierwszego uruchomienia
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Fizyczne i psychiczne predyspozycje dziecka.
Dziecko musi umieć jeździć na rowerze i być w stanie samemu podnieść pojazd po upadku. Ponadto dziecko musi
rozumieć, że musi się ono bezwzględnie stosować do Twoich poleceń lub do poleceń innych opiekunów. Nie stawiaj
dziecku zbyt wysokich wymagań. Dopiero po osiągnięciu odpowiedniej kondycji i motywacji oraz opanowaniu techniki
jazdy można myśleć o udziale w zawodach. Dzieci często niedoceniają lub nie postrzegają zagrożeń. Należy więc
pouczyć dziecko, że pod żadnym pozorem nie może prowadzić pojazdu bez obecności opiekuna, oraz że może poruszać
się tylko z taką prędkością, jaką dopuszczają jego umiejętności i uwarunkowania.
Pozwól dziecku prowadzić pojazd tylko pod warunkiem, że jest ono fizycznie i psychicznie predysponowane do jego pro-
wadzenia.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Brak lub niewystarczający ubiór ochronny zwiększa ryzyko niebezpieczeństwa.
Przed rozpoczęciem każdej jazdy zawsze nakładać ochronną odzież (kask, buty z holewami, spodnie i kurtkę z protek-
torami). Zarówno Ty sam i jak i Twoje dziecko zawsze używajcie tylko ubioru ochronnego, będącego w nienagannym
stanie i spełniającego wymagania ustawowe. Prowadząc motocykl bądź przykładem dla dziecka i noś odpowiedni ubiór
ochronny.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo upadku Negatywny wpływ różnych profili przedniej i tylnej opony na właściwości trakcyjne pojazdu.
Na kole przednim i tylnym stosować tylko opony o tym samym rodzaju profilu, gdyż inaczej pojazd może wymykać się
spod kontroli.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Krytyczne właściwości trakcyjne na skutek niedopasowanego stylu jazdy.
Zwróć uwagę na to, aby dziecko dostosowywało prędkość jazdy do właściwości i stanu nawierzchni oraz własnych umie-
jętności.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Niebezpieczeństwo wypadku na skutek zabierania pasażera.
Pojazd nie jest przeznaczony do zabierania pasażera. Nie zabierać pasażerów.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Awaria układu hamulcowego.
Jeżeli dźwignia hamulca nożnego nie zostanie zwolniona, okładziny hamulcowe ciągle ścierane. Może to doprowa-
dzić do awarii hamulca koła tylnego na skutek przegrzania. Zawsze zwracać uwagę na to, aby dziecko zdejmowało nogę
z dźwigni hamulca nożnego, jeżeli nie zamierza hamować.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Zniszczenie podzespołów podwozia.
Nie przekraczać maksymalnie dopuszczalnej wagi kierowcy.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo kradzieży Użycie przez nieupoważnione osoby.
Nie pozostawiać pojazdu bez nadzoru z pracującym silnikiem. Należy chronić pojazd przed dostępem osób nieupoważ-
nionych.
Informacja
Podczas eksploatacji motocykla należy pamiętać, że nadmierny hałas może przeszkadzać innym osobom.
Upewnić się, że przegląd w chwili odbioru motocykla został przeprowadzony przez autoryzowany warsztat KTM.
W chwili odbioru pojazdu otrzymasz dokument dostawy i książkę serwisową.
Przed pierwszą jazdą razem z dzieckiem uważnie przeczytaj całą instrukcję obsługi.
Informacja
Szczególną uwagę należy poświęcić ostrzeżeniom przed zagrożeniami i niebezpieczeństwem odniesienia obrażeń.
Objaśnij dziecku sposób jazdy i upadania, np. jakie oddziaływanie na właściwości trakcyjne ma przemieszczenie ciężaru.
7 URUCHAMIANIE 16
Zapoznać dziecko z elementami obsługowymi.
Wyregulować położenie wyjściowe dźwigni sprzęgła. ( str. 46)
Wyregulować położenie wyjściowe dźwigni hamulca ręcznego. ( str. 49)
Wyregulować położenie wyjściowe dźwigni hamulca nożnego. x ( str. 54)
Przed pierwszym uruchomieniem sprawdzić, czy ustawienie podstawowe zawieszenia jest dopasowane do wagi dziecka.
Przyzwyczaić dziecko w odpowiednim terenie, najlepiej na dużej łące, do sposobu obchodzenia się z motocyklem.
Informacja
Aby dziecko nabrało wyczucia w korzystaniu z układu hamulcowego, należy je najlepiej na początku pchać. Dopiero gdy
dziecko nauczy się dozować hamulec koła przedniego, można uruchomić silnik.
Na początek niech dziecko ćwiczy przejeżdżając krótkie odcinki do drugiej osoby, która pomoże mu przy zatrzymywaniu
się i zawracaniu.
Ustawić przeszkody, które dziecko będzie musiało omijać, aby przyzwyczaić się do jazdy pojazdem.
Dziecko powinno próbować także jechać przez chwilę bardzo powoli i w pozycji stojącej, aby uzyskać lepsze wyczucie motocy-
kla.
Nie pozwalać dziecku jeździć w terenie, przekraczającym jego umiejętności i doświadczenie.
Podczas jazdy dziecko powinno trzymać kierownicę obiema rękami, a stopy opierać cały czas na podnóżkach.
Przestrzegać maksymalnej dopuszczalnej wagi kierowcy.
Wymaganie
Maksymalna waga kierowcy 50 kg
Sprawdzić naciąg szprych. ( str. 62)
Informacja
Naprężenie szprych należy sprawdzić po półgodzinnej jeździe próbnej.
Dotrzeć silnik. ( str. 16)
7.2 Docieranie silnika
Podczas fazy docierania nie przekraczać podanej mocy silnika.
Wymaganie
Maksymalna moc silnika
Podczas pierwszych 3 godzin pracy < 70 %
Podczas pierwszych 5 godzin pracy < 100 %
Unikać jazdy na pełnym gazie!
8 INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA 17
8.1 Prace kontrolne i pielęgnacyjne przed każdym uruchomieniem
Informacja
Przed każdą jazdą pojazdem sprawdzić jego stan i bezpieczeństwo użytkowania.
Podczas eksploatacji pojazd musi znajdować się w nienagannym stanie technicznym.
Sprawdzić poziom oleju przekładniowego. ( str. 69)
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego w hamulcu koła przedniego. ( str. 50)
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego w hamulcu koła tylnego. ( str. 55)
Sprawdzić okładziny hamulcowe w hamulcu koła przedniego. ( str. 51)
Sprawdzić okładziny hamulcowe w hamulcu koła tylnego. ( str. 56)
Sprawdzić działanie układu hamulcowego.
Sprawdzić poziom płynu chłodzącego. ( str. 64)
Sprawdzić stopień zabrudzenia łańcucha. ( str. 41)
Sprawdzić łańcuch, koło łańcuchowe, mniejsze koło łańcuchowe i prowadzenie łańcucha. ( str. 43)
Sprawdzić naciąg łańcucha. ( str. 42)
Sprawdzić stan opon. ( str. 61)
Sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach. ( str. 61)
Sprawdzić naciąg szprych. ( str. 62)
Oczyścić kapturki przeciwpyłowe. ( str. 29)
Odpowietrzyć golenie widelca. ( str. 28)
Sprawdzić filtr powietrza.
Sprawdzić ustawienia i swobodę ruchu wszystkich elementów obsługowych.
Regularnie sprawdzać mocne dokręcenie wszystkich śrub, nakrętek i opasek zaciskowych.
Sprawdzić zapas paliwa.
8.2 Proces rozruchu
Zagrożenie
Niebezpieczeństwo zatrucia Gazy spalinowe trujące i mogą spowodować utratę przytomności albo nawet śmierć.
Podczas pracy silnika należy zawsze zapewniać wystarczającą wentylację. Nigdy nie uruchamiać silnika lub pozostawiać
pracującego silnika w pomieszczeniach zamkniętych bez odpowiedniej instalacji wentylacyjnej.
Wskazówka
Uszkodzenie silnika Wysokie prędkości obrotowe przy zimnym silniku mają negatywny wpływ na jego żywotność.
Nagrzewać silnik zawsze przy niskich prędkościach obrotowych.
Informacja
Jeżeli silnik motocykla nie chce ruszyć, przyczyną może być stare paliwo w komorze pływakowej gaźnika. Podczas dłuższego
postoju z paliwa ulatniają się łatwopalne składniki.
Gdy komora pływakowa gaźnika napełni się świeżym paliwem, silnik ruszy natychmiast.
Przestój motocykla przez ponad 1 tydzień
Opróżnić komorę pływakową gaźnika. x ( str. 67)
Obrócić śrubę radełkowaną kranika paliwa do oporu w lewo.
Paliwo ze zbiornika może płynąć do gaźnika.
Zdjąć motocykl z podstawki.
Przełączyć skrzynię biegów na bieg jałowy.
Zimny silnik
Docisnąć dźwignię ssania do oporu w dół.
Nadepnąć mocno rozrusznik nożny.
Informacja
Nie dawać gazu.
8 INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA 18
8.3 Ruszanie
Informacja
Przed jazdą należy usunąć podstawkę wtykaną.
Pociągnąć dźwignię sprzęgła, włączyć 1. bieg i powoli zwalniać dźwignię sprzęgła, równocześnie ostrożnie dodając gazu.
8.4 Zmienianie biegów, jazda
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Przełączenie na niższy bieg przy wysokiej prędkości obrotowej silnika powoduje zablokowa-
nie tylnego koła.
Przy wysokiej prędkości obrotowej silnika nie przełączać na niższy bieg. Nastąpi przekroczenie maksymalnej prędkości
obrotowej silnika, a tylne koło może ulec zablokowaniu.
Informacja
Jeżeli podczas jazdy wystąpią nietypowe odgłosy, należy natychmiast zatrzymać pojazd, wyłączyć silnik i skontaktować się
z autoryzowanym warsztatem KTM.
Pierwszy bieg to bieg do ruszania lub do jazdy po wzniesieniach.
W odpowiednich uwarunkowaniach (nachylenie, sytuacja jazdy itp.) dziecko może przełączać na wyższe biegi. W tym celu odjąć
gazu, równocześnie pociągając dźwignię sprzęgła, włączyć następny bieg, zwolnić dźwignię sprzęgła i dodać gazu.
Jeżeli została włączona funkcja ssania, to należy wyłączyć po rozgrzaniu silnika.
Po osiągnięciu prędkości maksymalnej przez całkowite obrócenie pokrętła gazu należy cofnąć pokrętło do położenia ¾ gazu.
Prędkość nie ulegnie praktycznie zmniejszeniu, ale znacznie spadnie zużycie paliwa.
Dziecko powinno dawać zawsze tylko tyle gazu, ile silnik jest w stanie wykorzystać - gwałtowne otwieranie przepustnicy zwięk-
sza zużycie paliwa.
Aby zredukować bieg, zahamować motocykl, ujmując równocześnie gazu.
Pociągnąć dźwignię sprzęgła i włączyć niższy bieg, powoli zwalniać dźwignię sprzęgła, równocześnie ostrożnie dodając gazu,
albo jeszcze raz zmienić bieg.
Przed dłuższym postojem lub pracą na biegu jałowym dziecko powinno wyłączyć silnik.
Wymaganie
2 min
Dziecko powinno unikać częstego i długiego tarcia sprzęgła. Powoduje to nagrzewanie oleju silnikowego oraz silnika i układu
chłodzenia.
Zwróć dziecku uwagę, aby raczej jeździło z niższą prędkością obrotową silnika, zamiast z wysoką prędkością obrotową i ślizgają-
cym się sprzęgłem.
8.5 Hamowanie
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Zbyt silne hamowanie prowadzi do zablokowania kół.
Sposób hamowania należy zawsze dopasowywać do sytuacji na drodze i właściwości nawierzchni.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Pogorszona skuteczność hamowania przez niewyczuwalny punkt przyporu hamulca koła
przedniego lub tylnego.
Sprawdzić układ hamulcowy, nie kontynuować jazdy. (Autoryzowane warsztaty KTM chętnie służą pomocą.)
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Pogorszona skuteczność hamowania na skutek mokrego lub zanieczyszczonego układu
hamulcowego.
Zabrudzony lub mokry układ hamulcowy należy oczyścić bądź osuszyć przez ostrożne hamowanie.
Na piaszczystym, mokrym lub śliskim podłożu należy hamować przede wszystkim hamulcem koła tylnego.
Proces hamowania należy zawsze zakończyć przed początkiem zakrętu. Odpowiednio do prędkości jazdy dziecko powinno przy
tym przełączyć na niższy bieg.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92

KTM 65 SX 2013 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi