WSPOMAGANIE HAMOWANIA
AWARYJNEGO – EBA
Wspomaganie hamowania awaryjnego
pomaga zwiększyć siłę hamowania i skrócić
w ten sposób drogę hamowania. Funkcja
EBA zostaje uruchomiona w momencie, gdy
kierowca zacznie gwałtownie hamować.
Kiedy uaktywni się układ EBA, pedał hamulca
można wcisnąć nieco dalej niż zwykle.
– Pedał hamulca należy przytrzymać w
położeniu wciśniętym tak długo, jak to będzie
konieczne – zwolnienie pedału powoduje
całkowite zwolnienie hamulców.
PIELĘGNACJA SAMOCHODU
Mycie ręczne jest mniej niebezpieczne dla
lakieru niż mycie w myjni automatycznej.
Nowa powłoka lakiernicza jest bardziej
podatna na uszkodzenia. Dlatego w okresie
pierwszych kilku miesięcy od nabycia, samo-
chód należy myć ręcznie.
Używać czystej wody i gąbki. Należy pamię-
tać, że cząsteczki brudu i pyłu mogą spowo-
dować zarysowanie lakieru.
SYSTEMY POMOCNICZE KIEROWCY
Układ City Safety™ oraz układ ostrzegania
o ryzyku kolizji z funkcją automatycznego
hamowania i wykrywania pieszych*
Funkcje te pomagają kierowcy uniknąć kolizji w
sytuacjach, gdy zmienna sytuacja przed samo-
chodem w połączeniu z chwilową nieuwagą
mogą doprowadzić do wypadku.
OSTRZEŻENIE
Odpowiedzialność za prawidłowe prowa-
dzenie samochodu i zachowanie bezpiecz-
nej odległości od innych pojazdów dostoso-
wanej do prędkości jazdy zawsze spoczywa
na kierowcy.
Funkcja City Safety™ jest narzędziem
pomocniczym kierowcy i nie może w
żadnym wypadku zwolnić go z obowiązku
zwracania uwagi na innych uczestników
ruchu lub prowadzenia pojazdu w bez-
pieczny sposób.
Funkcja wykrywania pieszych (wykrywanie
pieszych znajdujących się przed samocho-
dem) nie uruchamia ostrzeżenia i nie włącza
hamulców przy prędkości jazdy powyżej
80 km/h, a także nie działa w ciemności i w
tunelach.
Funkcja ta nie jest w stanie wykryć pieszych,
którzy:
• są częściowo zasłonięci
• mają mniej niż 80 cm wzrostu
• noszą odzież maskującą zarys sylwetki.
Funkcja ta jest aktywna przy prędkości poniżej
50 km/h i monitoruje ruch przed samochodem
za pomocą czujnika laserowego zamontowa-
nego w górnej części szyby przedniej.
City Safety™ może pomóc w uniknięciu kolizji,
jeżeli różnica prędkości między własnym pojaz-
dem a pojazdem poprzedzającym nie przekra-
cza 15 km/h.
Inne systemy pomocnicze kierowcy
Aby pomóc kierowcy między innymi w zahamo-
waniu na czas, utrzymaniu bezpiecznej odległo-
ści od innych pojazdów i zauważeniu pojazdów
poruszających się w tym samym kierunku, ale
znajdujących się w tak zwanym martwym polu
widoczności, a także w utrzymaniu odpowied-
niej pozycji na jezdni, samochód może być
wyposażony w różne dodatkowe systemy:
• Układ aktywnej kontroli prędkości jazdy
(man)*
• Układ aktywnej kontroli prędkości jazdy
z funkcją wspomagania jazdy w korkach
(aut)*
• Ostrzeganie o zbyt małym odstępie od
poprzedzającego pojazdu*
• BLIS – (system monitorowania martwych
pól widoczności)*
• Ostrzeganie o dekoncentracji kierowcy*
• System informacji o znakach drogowych
(RSI)*
• Układ wspomagania parkowania*
• Układ monitorowania pasa ruchu* (LKA).
Więcej informacji na temat tych funkcji i ich
ograniczeń zamieszczono w instrukcji obsługi w
rozdziale „Układy wspomagające kierowcę”.