KEF Audio Uni-Q K1157 Instrukcja obsługi

Kategoria
Głośniki
Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

FULL LINE CATALOGUE
Ludzie, którzy znają dźwięk, znają także KEF.
To nazwa budząca odpowiedni respekt, ponieważ nigdy
nie zajmowaliśmy się produkcją zwykłych narzędzi.
Nawet na samym początku hi-fi, nasze podejście
polegało na żarliwym zaufaniu w moc nowych
materiałów, nowych technologii oraz pomysłowości
konstrukcji, mających na celu zwiększenie satysfakcji
przy rejestracji dźwięku.
Dziś jest tak samo jak w roku
1961, gdy zakładano firmę KEF.
Dlatego w każdym dziesięcioleciu
głośniki firmy KEF należą do
najlepszych głośników na świecie.
W tym czasie firma KEF wprowadziła wiele znaczących
innowacji. Nowe materiały na membrany.
Tłumienie neoprenowe. Wykorzystanie modelowania
komputerowego w badaniach i kontroli jakości. Cyfrowe
testowanie w bezprecedensowych zakresach tolerancji.
Metody całościowego projektowania systemów. Techniki
sprzężonych układów
obciążających. Oraz
bezsprzecznie największy
przełom: linia UNI-Q
®
,
oparta na chronionej
światowymi patentami technologii opracowanej
początkowo dla programów kosmicznych NASA. Żaden
inny producent nie wniósł więcej w celu zaawansowania
technologii głośników; żaden z producentów nie
wykorzystał lepiej potencjału najnowszej technologii.
Podobnie jak w przypadku instrumentów muzycznych,
wytwarzanie głośników to zarówno sztuka, jak i nauka.
Przyjemności z dźwięku mają
swój początek nie w uszach, a w
sercu. Każda innowacja firmy
KEF wzbogaca takie odczucia
emocjonalne.
Aby wypełnić pokój dźwiękiem,
najczystszym z możliwych. Aby sprawić, byś poczuł się,
że fizycznie jesteś właśnie tam, bez żadnych
elektronicznych układów. I na sam koniec: im lepszy
głośnik, tym mniej go słychać.
Bez względu na twe możliwości finansowe, to
przezroczystość naszych głośników sprawia, że są
najlepsze. Niniejsza broszura mówi o
faktach, ale najlepsze wrażenia
można uzyskać samemu, podczas odsłuchu na żywo.
FAKTY I ODCZUCIA
Fakty i odczucia IFC
Na co zwrócić unwagę podczas doboru głośników 2
Materiały i konstrukcja 2
Pomiar wydajności 3
Układy napędowe 4
Opakowanie 4
Konfiguracje 4
Komponenty 5
Obrazowanie dźwięku 5
Ustawienie 5
KEF Product Range
Serii Reference 6
Serii Q 14
Coda 18
KEF Home Theatre 20
Aktywne głośniki subniskotonowe 22
Home THX 24
Serii Monitor 26
Cresta 28
Serii Ci 30
CONTENTS
‘Fresh ideas are what we breathe -
but only obsession with detail can make them work’
Raymond Cooke
MBE 1925 - 1995
Fabryka KEF w Maidstone
KEF logo 1960’s
32
Pomiar wydajności
Im bardziej płaska jest odpowiedź głośnika, tym wierniejsza
reprodukcja dźwięku; zmiany poziomu wyjściowego mniejsze niż
jeden decybel (dB) znajdują poniżej progu ludzkiego słuchu.
Ważna jest także odpowiedź czasowa, gdyż odzwierciedla ona
zdolność głośników do szybkiej odpowiedzi na wszystkie nagłe
zmiany sygnału bez rozmazania dźwięku.
To , jak głośno odtwarza głośnik, jest uzależnione od jego
sprawności oraz mocy.
Wzrost o 10dB oznacza
dwukrotny wzrost głośności,
ale wymaga za to 10 razy
więcej mocy; w ten sam
sposób, wykorzystując głoś-
niki o wysokiej sprawności,
można zrekompensować
niską moc wzmacniacza.
Takie głośniki, aby odtworzyć
niskie częstotliwości (basy),
wymagają jednakże bardziej
obszernych obudów, niż
głośniki o niskiej sprawności.
Moc - termiczna i mech-
aniczna moc znamionowa
układu napędowego - jest
mierzona w Watach.
Przekroczenie tej wartości
powoduje przegrzanie cewki drgającej, a w rezultacie jej
odkształcenie lub spalenie.
Zawsze należy zwrócić uwagę na szeroki zakres dynamiki
głośnika - zakres natężenia dźwięku, jaki może być odtworzony
bez zniekształceń. Jest wyrażany jako współczynnik w decybelach.
W przypadku mowy rzadko przekracza on 40dB; orkiestra - to
około 75dB. Należy ocenić, czy głośne pasaże brzmią
odpowiednio głośniej niż te ciche. Czy słychać wszystkie subtelne
zmiany, gdy coś gra głośno?
Czy muzyka brzmi żywo
przy wysokiej głośności czy
jest rozmyta?
Należy zadać sobie pytanie,
czy obraz dźwięku jest pełny
w przypadku częstotliwości granicznych. Lub przykładowo, czy
kosztem basu uzyskano przejrzystość dźwięku w średnim
zakresie? Dokładność oznacza,jak wiernie głośnik odtwarza żywe
dźwięki. Czy słyszalne są wszystkie szczegóły? Czy poszczególne
obrazy dźwiękowe są rozdzielone czy też brzmią, jakby były
utopione w zupie dźwięków?
Neutralna równowaga nadaje ludzkiemu głosowi naturalną
barwę, bez zniekształceń przy skrajnych częstotliwościach. A
przekolorowanie - czy dźwiękom towarzyszy echo? Czy jest zbyt
dużo syczących dźwięków? Czy można odróżnić dźwięk
poszczególnych instrumentów? Albo może skrzypce brzmią jak
altówka, a Stratocaster jak Les Paul?
Na co zwrócić uwagę podczas
doboru głośników
Ze wszystkich elementów systemu audio, zmiana
głośników zapewni największą różnicę w jakości
dźwięku. Z praktyki wynika, że koszt głośników w
podstawowym dwukanałowym systemie często wynosi
jedną trzecią kosztu całego systemu.
Jakość głośnika niewiele zależy od jego rozmiaru czy
liczby układów napędowych; liczy się jakość odtworzenia
odpowiedniego rodzaju muzyki czy ścieżki dźwiękowej
filmu w danym pokoju, przy głośności, jaka jest
najbardziej zadowalająca. Chociaż specyfikacje
techniczne mogą być pomocne, najlepiej dobierać
głośniki zgodnie z własnymi preferencjami poprzez
odsłuch na żywo. Przedstawiamy tu kilka elementów, na
które należy zwrócić uwagę....
SPL(dB)
FREQUENCY(Hz)
110
100
90
80
70
60
20 200 2k 20k
Ci Reference 2000
FREQUENCY (Hz)
20 200 2k
Ci Ref 2000
31.6
10
3.16
20k
GGłONIKI FIRMY KEF
pomiar parametrów kolumn
Obudowa głośnika serii Q
Obudowa głośnika serii Reference
Materiały i konstrukcja
Konstrukcja obudowy i jej wykonanie mają bezpośredni wpływ
na jakość dźwięku, zwłaszcza na jego ogólną przejrzystość.
Zastosowane materiały określają, na ile obudowa jest odporna na
rezonans. Zwykle preferowany jest materiał MDF ze względu na
swą gęstość - im grubszy, tym lepszy, zwłaszcza w przypadku
obudowy przedniej, gdzie montowane są układy napędowe. Dużą
rolę w kontroli rezonansu odgrywają także wewnętrzne
elementy usztywniające, wygładzając odpowiedź w średnim
zakresie oraz minimalizując przekolorowania „pudełka”.
Chociaż wykończenie obudowy ma niewielki wpływ na
wydajność akustyczną,mają za to wpływ szczegóły jej konstrukcji.
Przykładowo, ostre krawędzie są przyczyną problemów z
ugięciem zbocza i należy ich w miarę możliwości unikać.
5
Komponenty
Zwrotnice są „mózgiem”
głośnika, rozdzielającym różne
częstotliwości do odpowiednik układów
napędowych i posiadającym filtry do stabilizacji obciążeń
impedancyjnych i kształtowania odpowiedzi
częstotliwościowej. Jakość komponentów (jak kondensatory
polipropylenowe czy cewki powietrzne) ma bezpośredni wpływ
na wierność odtworzenia dźwięku.
W każdym punkcie przejścia należy zachować czystość sygnału
elektrycznego - dlatego takie znaczenie mają zaciski klasy dla
audiofilów oraz okablowanie wewnętrzne. Okablowanie z
miedzi beztlenowej (OFC) jest wykonane z czystej miedzi o
doskonałej przewodności; z tego samego powodu listwy
zaciskowe wysokiej jakości są pokrywane metalami
szlachetnymi.
Ustawienie
Głośniki wysokiej wydajności posiadają
przeważnie podwójne zestawy podłączeń
(śrub zaciskowych) oraz zwrotnic z
oddzielnymi sekcjami dla niskich i
wysokich częstotliwości. Pozwala to na
zastosowanie podwójnego okablowania (z
wykorzystaniem dwóch zestawów kabli do
poprawienia rozdzielczości) oraz układu dwóch
wzmacniaczy (w którym każdy zestaw podłączeń jest
podłączony do oddzielnego wzmacniacza, co zapewnia
optymalną reprodukcję w danym zakresie częstotliwości).
Prosimy o skontaktowanie się z dealerem w celu uzyskania
porady przy doborze najlepszego typu kabli głośnikowych, o
dokładne zapoznanie się z instrukcjami
(głośniki muszą być podłączone w fazie).
Następnie należy eksperymentalnie dobrać
najlepsze ustawienie dla każdego głośnika
(nie stanowi to problemu - kupili Państwo
głośniki KEF!). Większość głośników brzmi
lepiej po kilkugodzinnym używaniu. Teraz
wystarczy już tylko usiąść i rozkoszować się dźwiękiem.
Układy napędowe
Konwertują sygnały elek-
tryczne w drgania powietrza
przy pomocy membrany,
przymocowanej do cewki
drgającej. Układy napędowe
hi-fi są przeznaczone do
różnych sekcji widma
częstotliwości. Układy
basowe odtwarzają dźwięki w
zakresie 20 - 500Hz, układy
średniotonowe (przenoszące
większość tonów identyfikujących
muzykę lub mowę) zwykle w zakresie
200Hz - 4kHz, a układy wysokotonowe (tweetery) - w zakresie
2kHz do ponad 20kHz.
Układy napędowe o długim skoku zapewniają odpowiednio
duże przemieszczenie stożka, i dlatego też generują wyższe
poziomy ciśnienia akustycznego. Mocna konstrukcja, jak np.
odlew aluminiowy jest sztywną podstawą dla poruszającego się
zespołu cewka/stożek; unika się także przenoszenia energii ze
stożka na samą obudowę. Niektóre formy mechanicznych
układów odsprzęgających pomiędzy konstrukcją a obudową
kolumny mogą znacznie zredukować przenoszenie drgań na
ściany obudowy.
Materiały, z jakich wykonany jest
stożek, są różne. Głośniki
wysokotonowe (tweetery)
są przeważnie wykonane z
metalu lub tkanin -
wcześniejsze konstrukcje
zapewniały bardzo wyrazisty i
szczegółowy dźwięk; konstrukcje
późniejsze to dźwięk bardziej
powściągliwy. Materiały o wysokim
współczynniku wytrzymałość/waga, jak np. polipropylen (PP),
pozwalają układowi napędowemu reagować szybciej podczas
szybkich zmian sygnału oraz zminimalizować zniekształcenia.W
przypadku niskich częstotliwości, stożki papierowe znacznie
przewyższają swą wydajnością egzotyczne materiały.
Opakowanie
Podejmujemy wszelkie środki,aby zapewnić dostawę głośników
w idealnym stanie. Polityka KEF, zakładająca ciągłe
udoskonalanie opakowań, z wykorzystaniem materiałów
przyjaznych dla środowiska, sprawia że każdy głośnik jest
dobrze zabezpieczony podczas transportu.
4
Obrazowanie dźwięku
Obraz stereo to złudzenie rzeczywistej trójwymiarowej
prezencji, która wydaje się nie być emitowana przez same
głośniki, ale przez wirtualną ścianę dźwięku, w której
zlokalizowane są różne instrumenty i efekty dźwiękowe. W
przypadku głośników konwencjonalnych (w odróżnieniu
do głośników KEF UNI-Q
®
), złudzenie to jest wyczuwalne
w relatywnie małym obszarze - obszarze efektu stereo
(„sweet spot”).
Aby przetestować charakterystykę rozpraszania głośnika, należy
przemieszczać się dookoła obszaru odsłuchu. Czy dźwięk zanika
w miarę odsuwania się od osi głównej głośnika? Czy obrazy
centralne pozostają ulokowane centralnie dla niektórych
częstotliwości, a dla innych nie?
Konfiguracje
Istnieje wiele różnych gam układów napędowych oraz dwa
główne typy konstrukcji obudów. Bez względu na wybrany typ,
jakość układów napędowych jest ważniejsza od ich liczby.
Dobry 2-drożny półkowy zestaw głośnikowy zawsze będzie
lepszy od 3-drożnego systemu o taniej konstrukcji w tym
samym zakresie cenowym. Jeśli reprodukcja niskich tonów jest
ważnym argumentem, przy dalszej rozbudowie można dołożyć
aktywny głośnik subniskotonowy (subwoofer).
Szczelne obudowy całkowicie izolują falę dźwiękową,
generowaną przez tylną część stożka od fali generowanej
przez jej przednią część. Chociaż mają niższą sprawność,
zapewnią dokładny i dobrze zdefiniowany dźwięk o dobrych
przejściach i odpowiedniej mocy.Głośniki z układem bass reflex
posiadają specjalny kanał, uwypuklający niskie tony; zestawy te
są zwykle skuteczniejsze o około +3dB niż zestawy w
szczelnych obudowach.
76
Legendarna seria głośników KEF to seria Reference,
która zawsze była wytwarzana z wręcz laboratoryjną
precyzją.
Za każdym razem, gdy opracowywana jest nowa
generacja modeli, zawierająca coraz bardziej
zaawansowane technologie, tworzymy prototypy, które
są tak perfekcyjne, jak tylko to możliwe.Wyznaczane są
poziomy odniesienia, z którymi musi być zgodna każda
produkowana wersja; każda para jest dobierana przez
wyszkolonego rzemieślnika, który dobiera ich wydajność
z tolerancją 0.5dB.
Jako najnowsze wcielenie takiego podejścia, seria
Reference to krok przód w kierunku dźwięku o jakości
wymaganej przez audiofilów. W praktyce ich wydajność
znacznie przekracza zakres ludzkiego słuchu.
Wysiłek ten nie idzie na marne, jak to się może
wydawać, gdyż wprawdzie konwencjonalne płyty CD nie
mają zapisanych informacji audio powyżej 20kHz; ale
formaty rozszerzone, jak np. SACD czy DVD Audio
zawierają sygnały o częstotliwości 40kHz i wyższej.
Należy to rozumieć tak samo, jak zasadę, że chociaż nikt
nie jeździ z prędkością 200mil/h, to samochody
zaprojektowane do jazdy z taką prędkością mają lepszą
wydajność przy niższych prędkościach.
Dlatego też wszystkie nowe modele
serii Reference są wyposażone w
najnowsze 19mm głośniki
wysokotonowe z tytanowa
kopułką Hypertweeter
TM
,
charakteryzujące się zdecydowanie zwiększoną
wydajnością w zakresie wysokich tonów. Zamontowane
w nisko-dyspersyjnych obudowach odlewanych z
aluminium, synchronizowane czasowo z główną
matrycą, zapewniają płaską odpowiedź do
częstotliwości 50kHz oraz energię
użyteczną aż do 80kHz. Dzięki
temu słyszymy słodszy,
bardziej naturalny dźwięk.
Radykalnie nowe układy
napędowe UNI-Q
®
- unikatowe
uściślenie technologii spod znaku
handlowego KEF - zapewniają niezwykle czyste
jednopunktowe źródło dźwięku, największy
majstersztyk sztuki projekt-
owania głośników. Wraz ze
stożkami średniotonowymi
oraz głośnikami przestrzennymi,
zintegrowanymi w jednej formie Uni-
Form, nie ma żadnych zakłóceń energii wysokich tonów
oddawanej przez 25mm eliptyczny tytanowy stożek
tweetera. Głośnik obsługuje tylko średni zakres
częstotliwości, tak że ruch stożka UNI-Q jest na
tyle nieznaczny, że nie powstają
zniekształcenia intermodulacyjne
z tweeterem. Podobnie jak
w przypadku basowych
układów napędowych, ot-
warta konstrukcja (pełne
odsprzęgnięcie) minimalizuje
odbicia akustyczne poza stożkiem.
W rezultacie uzyskuje się jeszcze bardziej przestrzenną
i lepiej zdefiniowaną ścianę dźwięku na bardzo dużym
98
obszarze, o wyjątkowej
odpowiedzi pozaosiowej i
braku ograniczeń obszaru
efektu stereo, właściwym
dla konwencjonalnych
głośników.
Poszerzenie zakresu tonów niskich jest wręcz
oszałamiające dzięki zastosowaniu systemów
napędowych o ultra niskich zniekształceniach oraz
wzmocnionych membran.Każdy układ napędowy niskich
tonów promieniuje bezpośrednio z własnej obudowy
wewnętrznej, co pozwala uniknąć zniekształcenia efektu
pionowej fali stojącej, który jest słabą stroną wysokich
obudów. Dzięki temu można się rozkoszować czystszym
i bardziej otwartym basem.
To czego można się spodziewać po ręcznie
wytwarzanym produkcie firmy KEF, to niezrównana
jakość wytwarzania i specyfikacje każdego komponentu.
Dokładnie dobrane i ręcznie lutowane własne miedziane
beztlenowe kable KEF zapewniają najlepszą z możliwych
transmisję sygnału przez wyprowadzenia z
jednolitego mosiądzu, pokrywanego
złotem Wysokiego poziomu zwrotnice
z cewkami powietrznymi oraz
kondensatory polipropylenowe zape-
wniają gładką integrację. W celu
osiągnięcia optymalnej wydajności w
warunkach rzeczywistych, wszystkie modele
umożliwiają potrójne okablowanie i posiadają
urządzenie sterowania granicznego do regulacji
odpowiedzi niskotonowej w zależności od położenia
głośnika oraz akustyki obszaru odsłuchu.
Ekranowanie magnetyczne jest elementem
standardowym.
Wykonane z gęstego materiału MDF z
wykorzystaniem własnego systemu
elementów usztywniających KEF, nowe
obudowy z zakrzywionymi sekcjami
posiadają elegancki profil, minimalizujący
przekolorowanie, oraz są wykończone z
ręcznie dobieranych fornirów z twardego drewna.
Bardziej niż kiedykolwiek przedtem, są to naprawdę
wyjątkowe głośniki.
1110
Model 205
We wszystkich innych modelach serii Reference, podwieszenie
głośnika wysokotonowego UNI-Q
®
/Hypertweeter
TM
jest
wpuszczone w samą obudowę.
Podobnie jak w modelu 207, do optymalizacji eliptycznego
profilu tytanowej kopułki głośnika wysokotonowego
zastosowano zaawansowane techniki modelowania
komputerowego; głośnik ten jest dobrze wkomponowany w
falowód Uni-Form. Sprawia to, że ludzki głos jest tak
rzeczywisty i bliski, że odruchowo zaczniesz go szukać
obok siebie.
Aby zapewnić możliwie najgładszą odpowiedź, dużą uwagę
poświęcono wyrównaniu strumieni magnetycznych.Obie cewki
(średniotonowa i niskotonowa) w układzie napędowym UNI-Q
posiadają złożone podwójne zestawy magnesów
neodymowych, a dwa niskotonowe 200mm (8”) układy
napędowe posiadają zrównoważone pętle Faraday’a poniżej i
powyżej cewki, aby zapewnić idealną symetrię.
Wrażenie z odsłuchu są niesamowite. Gdy jest się w pokoju, ma
się niemal idealne złudzenie obecności; dokładnie takie jak
życzy sobie widownia kina domowego lub publiczność
na koncercie.
Model 205
Konstrukcja 4 drożny reflex
Układy nap LF: 2 x 200 mm (8”)
MF: 1 x 165 mm (6
1
/2”)
HF: 1 x 25 mm (1”)
SHF: 1 x 19 mm (
3
/4”)
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 45 Hz - 55 kHz
LF narożnik -6 dB 35 Hz
Częstotliwość graniczna 400 Hz, 2.7 kHz, 15 kHz
Wzmacniacz - wymagania 50 - 300 W
Czułość (2.83V/1m) 90 dB
Maksymalna moc wyjściowa 115 dB
Impedancja 8 (3.2 min)
Ekranowanie magnetyczne Tak
Waga 33 Kg (72.6 funtów)
Wymiary 1155 x 285 x 433 mm
(W x SZ x GŁ) 45.5 x 11.2 x 17 cali
Wykończenia Czarny jesion, klon lub
Fornir (drewno wiśniowe)
Model 207
Jak prawdziwą 5-drożną konstrukcję, model 207 można szybko
rozpoznać po aluminiowym podwieszeniu, którego kształt
umożliwia tłumienie wewnętrznego pola dźwiękowego,
generowanego przez górny układ napędowy średniotonowy
nowej generacji UNI-Q
®
.
Poza najnowszym eliptycznym tytanowym głośnikiem
wysokotonowym Hypertweeter
TM
, zintegrowany stożek Uni-
Form jest optymalnym falowodem dla 25mm (1”) tytanowej
wysokotonowej kopułki, co zapewnia wyjątkową czystość
brzmienia.
Dolny średniotonowy układ napędowy jest uzyskany z układu
niskotonowego, lekkiego neodymowego modułu magnesu,
pozwalającego na skuteczne odprzęgnięcie od obudowy w celu
poprawienia obrazowania oraz integracji dźwięku przy
jednoczesnym zminimalizowaniu przekolorowania.
Oba 250mm (10”) niskotonowe układy napędowe o długim
skoku pracują równolegle w zakresie niskich częstotliwości,
gdzie skok jest parametrem krytycznym; układ dolny jest
wyłączany wcześniej, co sprawia, że górny układ dominuje
od częstotliwości granicznej do dolnego zakresu
średniotonowego, co zapewnia najlepszą integrację. Przy
połączonej powierzchni stożka, równoważnej powierzchni
jednego stożka 375mm (15”), i oddzielnym załadowaniu w
obudowy z promieniowaniem bezpośrednim, układy te
zapewniają doskonałe odtworzenie basów z wyjątkową
czystością.
Niezwykle czysty w rozszerzonej ścianie dźwięku, bez
wyraźnych zniekształceń - odtwarza dźwięki w sposób
niezwykły.
Model 207
Konstrukcja 5 drożny reflex
Układy nap LF: 2 x 250 mm (10”)
LMF: 1 x 250 mm (10”)
MF: 1 x 165 mm (6
1
/2
”)
HF: 1 x 25 mm (1”)
SHF: 1 x 19 mm (
3
/4”)
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 40 Hz - 55 kHz
LF narożnik -6 dB 28 Hz
Częstotliwość graniczna 120 Hz, 400 Hz, 2.7 kHz, 15 kHz
Wzmacniacz - wymagania 50 - 400 W
Czułość (2.83V/1m) 91 dB
Maksymalna moc wyjściowa 117 dB
Impedancja 8 (3.0 min)
Ekranowanie magnetyczne Tak
Waga 66 Kg (145 funtów)
Wymiary 1290 x 400 x 685 mm
(W x SZ x GŁ) 50.7 x 15.7 x 27 cali
Wykończenia Czarny jesion, klon lub
Fornir (drewno wiśniowe)
13
Model 204c 202c
Konstrukcja 4 drożny reflex 4 drożny reflex
Układy nap LF: 4 x 165 mm (6
1
/2”) LF: 2 x 165 mm (6
1
/2”)
MF: 1 x 165 mm (6
1
/
2”) MF: 1 x 165 mm (6
1
/
2”)
HF: 1 x 25 mm (1”) HF: 1 x 25 mm (1”)
SHF: 1 x 19 mm (
3
/
4”) SHF: 1 x 19 mm (
3
/
4”)
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 53 Hz - 55 kHz 65 Hz - 55 kHz
LF narożnik -6 dB 40 Hz 50 Hz
Częstotliwość graniczna 400 Hz, 2.7 kHz, 15 kHz 400 Hz, 2.7 kHz, 15 kHz
Wzmacniacz - wymagania 50 - 300 W 50 - 200 W
Czułość (2.83V/1m) 90 dB 89 dB
Maksymalna moc wyjściowa 115 dB 113 dB
Impedancja 8 (3.2 min) 8 (3.2 min)
Ekranowanie magnetyczne Tak Tak
Waga 35 Kg (77 funtów) 16 Kg (35.2 funtów)
Wymiary 240 x 1100 x 425 mm 240 x 630 x 315 mm
(W x SZ x GŁ) 9.4 x 43.3 x 16.7 cali 9.4 x 24.8 x 12.4 cali
Wykończenia Czarny jesion, klon lub Czarny jesion, klon lub
Fornir (drewno wiśniowe) Fornir (drewno wiśniowe)
Model 204c
Ponieważ około 2/3 ścieżek dźwiękowych filmów jest
odtwarzanych w kanale środkowym, w przypadku głośników
środkowych nowej serii Reference zastosowano technologię
rozszerzania pasma KEF.
Dodanie głośnika Hypertweeter
TM
do nowego układu
napędowego UNI-Q
®
zapewnia dodatkowy zakres dynamiki,
wymagany do odtworzenia wszystkich informacji audio,
zakodowanych w najnowszych cyfrowych formatach. W
przypadku odtwarzania ludzkiego głosu, połączenie to daje
niezwykłe i czyste naturalne brzmienie, wystarczająco czułe, aby
najdelikatniejsze szepty były słyszalne z doskonałą wyrazistością.
Matryca jest wyposażona po obu stronach w niskotonowe układy
napędowe 165mm (6
1
/2”) o jakości dla audiofilów, wraz z
systemami napędzającymi o ultra niskich zniekształceniach oraz
wzmocnionymi lekkimi membranami, pozwalającymi na
odtworzenie wszystkie efekty pierwszego planu bez poświęcania
wszystkich detali o niższej głośności.
Doskonały dodatek do modeli podłogowych 207 i 205, model
204c, jest jednym z najbardziej imponujących głośników
środkowych, jakie można zdobyć za tą cenę.
Model 202c
Zalecany głośnik środkowy do modeli 203 oraz 201, model 202c,
udostępnia wszystkie korzyści odsłuchu najnowszej serii
Reference. Przy zastosowaniu tego samego głośnika
Hypertweeter
TM
oraz identycznej matrycy UNI-Q
®
, obejmującej
najnowszy eliptyczny tytanowy głośnik kopułkowy KEF oraz
jednolity stożek, wszystkie ważne wokale są odtwarzane z
oszałamiającym realizmem.
Podobnie jak w przypadku modelu 204c, w 202c także mamy do
czynienia z efektem źródła punktowego UNI-Q. Dokładnie
zlokalizowane dialogi w ścianie dźwięku,a gdy towarzyszy im para
układów basowych 165mm (6
1
/
2
”) o ultra niskich
zniekształceniach, oglądający ma wrażenie, jakby zanurzył się w
przejrzystej ścianie dźwięku. Porywający.
12
Model 203
Model 203 to także dzieło technicznej wirtuozerii, ale na
mniejszą skalę.
Dobierane komputerowo wysokiej klasy 4-drożne zwrotnice
zapewniają płynne przejścia pomiędzy pięcioma układami
napędowymi:
Hypertweeter
TM
,nowy koincydencyjny układ UNI-Q
®
średniotonowy/wysokotonowy oraz dwa wysokiej klasy
165mm (6
1
/2”) średniotonowe układy napędowe. Dzięki
zastosowaniu systemów napędowych o ultraniskich
zniekształceniach oraz wzmocnionych lekkich membran KEF,
głośniki zapewniają wspaniały otwarty bas, charakteryzujący
się niezwykle niskimi
zniekształceniami nawet przy
wysokiej głośności.
Obudowy o zakrzywionych
sekcjach są mocno usztywnione,
aby uniknąć przekolorowania, a
otwarta konstrukcja obudowy
z dodatkowymi otworami
eliminuje hałas uwięzionego
powietrza. Posiadający ekrano-
wanie magnetyczne jak i reszta
modeli, 203 łączy w sobie
niezwykłą siłę z zawiłą
delikatnością w całym zakresie
częstotliwości. Odwzorowanie
stereo jest doskonałe, szczegóły
są nieskazitelne, a odpowiedź
jest tak płynna, że ma się ochotę ją wypić...
Model 201
Wszystkie najnowsze
technologie serii
Reference, upakowane w
czystej obudowie półkow-
ej. Ten sam zaawansowany
tytanowy kopułkowy
Hypertweeter
TM
i cewka
drgająca. Tak samo
dokładnie tłumiona
odlewana z aluminium
obudowa dla układu
napędowego UNI-Q
®
5 generacji, z otoczką z gumy
termoplastycznej na stożku, aby uniknąć jakiejkolwiek
nieciągłości akustycznej. Niskotonowe układy napędowe o
niskich zniekształceniach zapewniają bezkompromisowe
odtwarzanie basów.
Żadnych kompromisów, jeśli chodzi o jakość. Dobierane i
ręcznie lutowane okablowanie z miedzi beztlenowej.
Zwrotnice dla audiofilów wraz z cewkami powietrznymi i
kondensatorami polipropylenowymi. Złocone wyprowadzenia.
Podobnie jak wszystkie modele serii Reference, model 201
może być potrójnie okablowany i posiada urządzenie
sterowania granicznego do regulacji odpowiedzi w zależności
od akustyki pokoju. Pełne ekranowanie magnetyczne oraz
szeroka charakterystyka dyspersyjna UNI-Q pozwala na
umieszczanie ich w dowolnym miejscu.
Gładkie. Doskonały dźwięk. Czysty od początku. Model 201 -
wielki pod każdym względem, oprócz wymiarów.
Model 203 201
Konstrukcja 4 drożny reflex 4 drożny reflex
Układy nap LF: 2 x 165 mm (6
1
/
2”) LF: 1 x 165 mm (6
1
/
2”)
MF: 1 x 165 mm (6
1
/
2”) MF: 1 x 165 mm (6
1
/
2”)
HF: 1 x 25 mm (1”) HF: 1 x 25 mm (1”)
SHF: 1 x 19 mm (
3
/
4”) SHF: 1 x 19 mm (
3
/
4”)
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 55 Hz - 55 kHz 58 Hz - 55 kHz
LF narożnik -6 dB 40 Hz 46 Hz
Częstotliwość graniczna 400 Hz, 2.7 kHz, 15 kHz 400 Hz, 2.7 kHz, 15 kHz
Wzmacniacz - wymagania 50 - 200 W 50 - 150 W
Czułość (2.83V/1m) 89 dB 88 dB
Maksymalna moc wyjściowa 113 dB 110 dB
Impedancja 8 (3.2 min) 8 (3.2 min)
Ekranowanie magnetyczne Tak Tak
Waga 26.5 Kg (58.3 funtów) 14.8 Kg (32.6 funtów)
Wymiary 1068 x 248 x 405 mm 557 x 248 x 402 mm
(W x SZ x GŁ) 42 x 9.8 x 15.9 cali 21.9 x 9.8 x 15.5 cali
Wykończenia Czarny jesion, klon lub Czarny jesion, klon lub
Fornir (drewno wiśniowe) Fornir (drewno wiśniowe)
1514
Ostatni rozwój nagradzanej serii Q pokazuje, jak
wykorzystano czołową pozycję technologii
KEF począwszy od serii Reference
i zastosowano ją w
mniejszych rozmiarach.
Jak sama nazwa
wskazuje, nowa seria Q
posiada wszystkie zalety
UNI-Q
®
: płynny zakres
średniotonowy, spójne odwzorowanie
stereo oraz niezrównaną odpowiedź pozaosiową, która
sprawia, że głośniki UNI-Q są łatwe do umieszczenia, jak
i do podłączenia.
To nie przypadek, że ich stylistyka,z
wyróżniającym osłoniętym
podwieszeniem UNI-Q
oraz zakrzywione sekcje
obudów, nawiązuje do
najnowszej serii Reference.
Każdy model jest wyposażony w
nową konstrukcję układu UNI-Q, której
19mm (
3
/4
”) metalowy kopułkowy głośnik wysokotonowy
jest bezpośrednim rozwinięciem układu
wysokotonowego serii Reference HF, zawierającą także
ten sam system napędowy o ultra
niskich zniekształceniach.
Model zawiera także
układy niskotonowe B169
„racetrack” generujące
głęboki bas, a także 160mm
(6
1
/2”) układ niskotonowy/
średniotonowy, wyposażony w miedzianą głowicę
nabiegunników, która redukuje zniekształcenia nie mniej
niż 10dB. Wysokiej klasy zwrotnice, zamontowane
bezpośrednio do panelu wyprowadzeń zapewniają
dźwięk najczystszy z możliwych. Zastosowane
wewnętrzne usztywnienie pozwala na dostosowanie
objętości każdej obudowy do parametrów układu
napędowego. Wszystkie modele są doskonale
dopasowane pod względem brzmienia do użytku hi-fi
oraz na potrzeby kina domowego. Wszystkie są
wyposażone w dwie pary wyprowadzeń do podwójnego
okablowania lub podwójnego wzmocnienia, są także
ekranowane magnetycznie, aby zapobiec interferencjom
z innym sprzętem.
Asertywna, muzyczna i zadowalająca nowa seria Q jest
dostępna w wykończeniu klon, czarna jabłoń lub
czarny jesion.
Nowy głośnik UNI-Q
Q9c
Środkowy głośnik Q9c jest wyposażony w taką samą matrycę
UNI-Q
®
,zapewniającą doskonałe dopasowanie brzmienia do
pozostałej części serii Q. Pozaosiowa odpowiedź jest krytyczna w
przypadku głośników środkowych, ponieważ przenoszą
większość dialogów.W przypadku Q9c, wysoka moc oraz szybkie
zmiany w połączeniu z szeroką charakterystyką dyspersyjną
właściwą dla układów UNI-Q pozwalają stworzyć doskonałą
ścianę dźwięku dla każdej osoby w pomieszczeniu. Przejrzystość
wokalna jest doskonała dzięki nowemu głośnikowi
wysokotonowemu z metalową kopułką, który został wzięty
prosto z jednostek serii Reference. Wraz z wpuszczonym
podwieszeniem UNI-Q, zakrzywiona przednia odgroda oraz
panele boczne sprawiają, że Q9c wygląda tak wspaniale, jak
brzmi. Magnetyczne
ekranowanie oraz
podwójne okablowanie
sprawia, że wrażenia
akustyczne przy oglą-
daniu są wyższe, niż w
przypadku równoważnego sprzętu konwencjonalnego.
Q8s
Płaski i kompaktowy zestaw Q8s to 2-drożny głośnik tylny w
obudowie zamkniętej z serii Q. Wykorzystując identyczną
matrycę UNI-Q
®
jak pozostała część serii, odtwarza rozproszone
efekty otoczenia z doskonałą dokładnością; skuteczność
pozaosiowa jest tak duża, że można je montować w dowolnym
miejscu, bez zmniejszania jakości wspaniałych efektów, jakie są
właściwe dla formatów cyfrowych. Pełne ekranowanie
magnetyczne zapobiega jakimkolwiek interferencjom z
pobliskimi urządzeniami elektronicznymi; głośniki te mogą być
mocowane do ściany lub
stawiane na półkach.
Q5
Pełnopasmowy zestaw podłogowy Q5 z charakterystycznym dla
UNI-Q
®
szerokim obszarem dyspersyjnym brzmi głośno i
doskonale. Odpowiedź układu średniotonowego/
wysokotonowego jest płynna i dokładna, a
165mm (6
1
/2”) układ basowy
powiada własną obudową oraz
otwór bass reflex, pozwalający
na uzyskanie wyższych mocy.
Niezależnie od zajmowanego
miejsca, ta konfiguracja dodaje
głębi obrazowi stereo. Wysokiej
jakości zwrotnice są opty-
malizowane z wykorzystaniem
komputerów, wyprowadzenia
umożliwiają podwójne okablo-
wanie i podwójne
wzmocnienie.
Wykończenie to klon,
czarna jabłoń lub czarny
jesion; każde sprawia, że Q5
wygląda autorytatywnie i dyskretnie. I tak właśnie brzmi.
Q3
W większym stopniu niż jego nagradzany poprzednik, podłogowy
zestaw Q3 to doskonały przykład stosunku jakości do ceny.
Posiadając neodymowy głośnik wysokotonowy z aluminiową
kopułką (chłodzony cieczą ferromagnetyczną), pochodzący z
jednostek serii Reference, koincydencyjny układ
165mm (6
1
/2”) UNI-Q
®
tworzy
przestrzenny i skomplikowany
obraz dźwiękowy w całym
pomieszczeniu, a bas generowany
przez otwór w obudowie jest
prężny i doskonale kontrolowany,
co pozwala zachować przejrzy-
stość zakresu średniotonowego.
Unikatowy system usztywnień
wewnętrznych KEF zwiększa
sztywność obudowy w celu
zminimalizowania znieksz-
tałceń, a zaawansowane
zwrotnice są podłączone
bezpośrednio do wyprowadzeń
podwójnego okablowania w celu optymalnej jakości dźwięku.
1716
Model Q7 Q5 Q3
Konstrukcja 3 drożny bass reflex 2
1
/2 drożny bass reflex 2 drożny bass reflex
Układy nap LF: 228 x 152 mm (9” x 6”) Układ „racetrack” LF: 165 mm (6
1
/2”) Układ
MF: 165 mm (6
1
/
2”) UNI-Q
®
z MF: 165 mm (6
1
/
2”) UNI-Q
®
z LF: 165 mm (6
1
/
2”) UNI-Q
®
z
HF: 19 mm (
3
/4
”) aluminiową kopułką HF: 19 mm (
3
/4
”) aluminiową kopułką HF: 19 mm (
3
/4
”) aluminiową kopułką
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 35 Hz - 27 kHz 39 Hz - 27 kHz 42 Hz - 27 kHz
Częstotliwość graniczna 120 Hz - 2.8 kHz 2.8 kHz 2.8 kHz
Wzmacniacz - wymagania 15 - 175 W 15 - 150 W 15 - 120 W
Czułość (2.83V/1m) 91 dB 91 dB 91 dB
Maksymalna moc wyjściowa 113 dB 112 dB 111 dB
Impedancja 8 8 8
Ekranowanie magnetyczne Tak Tak Tak
Waga 17 kg (37.4 funtów) 14.5 kg (32 funtów) 11.5 kg (25.3 funtów)
Wymiary 950 x 260 x 350 mm 880 x 240 x 320 mm 780 x 240 x 320 mm
(W x SZ x GŁ) 37.4 x 10.2 x 13.7 cali 34.6 x 9.4 x 12.6 cali 30.7 x 9.4 x 12.6 cali
Wykończenia Czarny jesion, klon lub jabłoń Czarny jesion, klon lub jabłoń Czarny jesion, klon lub jabłoń
Q7
3-drożny bass reflex Q7 jest niezwykłym głośnikiem i nie ma się czemu dziwić.
165mm (6
1
/2
”) średniotonowy/wysokotonowy układ UNI-Q
®
zawiera nowy
zaawansowany 19mm (
3
/4
”) metalowy kopułkowy głośnik wysokotonowy
(chłodzony cieczą ferromagnetyczną), co pozwala na jedwabiste odtworzenie
zakresu średniotonowego i uzyskanie czystych wokali. Przy powierzchni
membrany konwencjonalnego 200mm (8”) stożka, unikatowy układ
niskotonowy B169 “racetrack” zapewnia doskonałe odtworzenie basów nawet
w tak małej obudowie. Komputerowo projektowane zwrotnice zapewniają
optymalną jakość dźwięku, a usztywnienie wewnętrzne eliminuje rezonans
obudowy, który często występuje w wysokich pełnowymiarowych głośnikach.
Wynikiem jest czysty, słodki i dokładny dźwięk.
Q1
Wszystkie zalety najnowszej serii Q w kompaktowym głośniku, który wypełni
pokój pomieszczenie doskonałym dźwiękiem. Mając 19mm (
3
/4
”) głośnik
wysokotonowy nowej generacji z metalową kopułką w środku akustycznym,taki
sam układ niskotonowy/średniotonowy UNI-Q
®
jak w przypadku modeli
podłogowych, odtwarza całe spektrum częstotliwości bez efektów
częstotliwości granicznych. Wydajny system magnetyczny oraz udoskonalona
konstrukcja poprawiają odpowiedź zestawu i jego moc. Podobnie jak wszystkie
modele w tej gamie, Q1 jest łatwy do postawienia w każdym pomieszczeniu;
zachowuje się tak samo przy postawieniu na podstawie jak i położony pionowo
na półce. Doskonała wydajność - doskonała cena.
Model Q1 Q8s Q9c
Konstrukcja 2 drożny bass reflex 2 drożny closed box 2 drożny bass reflex
Układy nap LF: 165 mm (6
1
/
2”) UNI-Q
®
z LF: 165 mm (6
1
/
2”) UNI-Q
®
z LF: 165 mm (6
1
/
2”) UNI-Q
®
z
HF: 19 mm (
3
/4
”) aluminiową kopułką HF: 19 mm (
3
/4
”) aluminiową kopułką HF: 19 mm (
3
/4
”) aluminiową kopułką
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 45 Hz - 27 kHz 120 Hz - 27 kHz 50 Hz - 27 kHz
Częstotliwość graniczna 2.8 kHz 2.8 kHz 2.8 kHz
Wzmacniacz - wymagania 15 - 120 W 15 - 120 W 15 - 120 W
Czułość (2.83V/1m) 91 dB 90 dB 91 dB
Maksymalna moc wyjściowa 111 dB 108 dB 111 dB
Impedancja 8 8 8
Ekranowanie magnetyczne Tak Tak Tak
Waga 6.25 kg (13.8 funtów) 3.1 kg (6.82 funtów) 6.2 kg (13.6 funtów)
Wymiary 350 x 220 x 320 mm 253 x 170 x 119 mm 200 x 480 x 270 mm
(W x SZ x GŁ) 13.7 x 8.6 x 12.6 cali 10 x 6.7 x 4.7 cali 7.9 x 18.9 x 10.6 cali
Wykończenia Czarny jesion, klon lub jabłoń Szary Czarny jesion, klon lub jabłoń
1918
Coda 90
Nowy zestaw podłogowy zestaw Coda łączy w sobie
doskonałą dynamikę z masywnym odtwarzaniem
basów. Wartości dotyczące jego wydajności (moc
125W przy czułości 91dB) to tylko część historii -
dźwięk jest dokładnie taki, na jaki liczymy. Uzyskujemy
bogaty, przestrzenny i skomplikowany obraz
dźwiękowy, z równomiernie gładką odpowiedzią w
całym zakresie częstotliwości, i czy jest to ustawienie
hi-fi czy do kina domowego, boczny głośnik
subniskotonowy dodaje realnej głębi do słyszanego
dźwięku. Schubert czy Santana, Spielberg czy Steps -
efekt jest po prostu oszałamiający.
Coda 80
Podobnie jak pozostała część serii, zestaw Coda 80 - 2-drożny
głośnik środkowy z opcją bass reflex jest wyposażony w całkiem
nowy 25mm (1”) głośnik wysokotonowy z metalową kopułką, a
także parę wydajnych 100mm (4”) układów niskotonowo/
średniotonowych. Gładkie, ciepłe i naturalne brzmienie tworzy
sedno ściany dźwięku, pozwalając na odróżnienie dialogów z
niesamowitą przejrzystością.
Coda 70
Bezpośredni następca legendarnej serii Coda 7 - jednego z
najbardziej udanych głośników, jakie wyprodukowani do tej pory
- nowa Coda 70 jest kompaktową 2-drożną konstrukcją
wyposażoną w bas reflex, o doskonałej mocy jak na swe wymiary.
Po raz pierwszy na tym poziomie cen, nowy 135mm (5
1
/4”) układ
niskotonowy/średniotonowy o długim skoku został wyposażony
w neodymowy układ napędowy i został połączony z 25mm (1”)
głośnikiem wysokotonowym z metalową kopułką i komputerowo
dobieranymi zwrotnicami. W rezultacie
otrzymuje się intensywne brzmienie. Jeśli
potrzebny jest całkowity realizm i dobre
brzmienie, a do tego chcemy głośnik
półkowy za rozsądną cenę - nie ma
lepszego wyboru.
Model Coda 90 Coda 80 Coda 70
Konstrukcja 3 drożny podłogowy 2 drożny kanał środkowy 2 drożny półkowy
Układy nap HF: 25 mm (1”) Neo Alu + tweeter z cieczą ferromag HF: 25 mm (1”) Neo Alu + tweeter z cieczą ferromag HF: 25 mm (1”) Neo Alu + tweeter z cieczą ferromag
LF: 130 mm (5”) powl. stożek pap, LF: 2 x 100 mm (4”) powl. stożek pap, LF: 130 mm (5 ”) powl. stożek pap,
miedziany kołpak i pierścień Faradaya miedziany kołpak i pierścień Faradaya miedziany kołpak i pierścień Faradaya
SLF: 165 mm (6
1
/2
”) powl. stożek pap
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 38 Hz - 27 kHz 50 Hz - 27 kHz 45 Hz - 27 kHz
LF narożnik -6 dB 32 Hz 44 Hz 39 Hz
Częstotliwość graniczna 80Hz, 2.5 kHz 2.5 kHz 2.5 kHz
Wzmacniacz - wymagania 10 - 125 W 10 - 100 W 10 - 70 W
Czułość (2.83V/1m) 91 dB 91 dB 91 dB
Maksymalna moc wyjściowa 109 dB 110 dB 109 dB
Impedancja 8 8 8
Ekranowanie magnetyczne Tak Tak Tak
Waga 13.3 kg (29.2 funtów) 4.8 kg (10.5 funtów) 5.7 kg (12.5 funtów)
Wymiary 885 x 180 x 295 mm 140 x 365 x 230 mm 305 x 180 x 275 mm
(W x SZ x GŁ) 34.8 x 7.1 x 11.6 cali 5.5 x 14.4 x 9.1 cali 12 x 7.1 x 10.8 cali
Wykończenia Forniry: klon i czarny jesion Forniry: klon i czarny jesion Forniry: klon i czarny jesion
Jako pierwsze naprawdę małe głośniki na świecie,
oryginalna seria Coda była prawdziwym przełomem w
technice akustycznej, ocenionej przez jednego z
recenzentów jako „cudowne maleństwo”.
Obecnie seria Coda jest na miarę wieku. Mamy do
czynienia z jakością dźwięku dla audiofilów po
przystępnej cenie - tylko jest jej jeszcze więcej. Bardziej
zaawansowana - duży głośnik wysokotonowy z metalo
kopułką. Wysokiej jakości komponenty zwrotnic,
doskonale dobrane zapewniają płynne przejścia. Więcej
basów to zasługa najnowszych układów napędowych o
długim skoku, których nabiegunniki są wykonane z
miedzi, co pozwala zredukować zniekształcenia - Coda
90, unikatowy głośnik subniskotonowy.
Większa pomysłowość konstrukcyjna - układy napędowe
są zamontowane w podwieszonej obudowie aluminiowej,
zamocowanej cięgnami do tylnej części obudowy
zestawu. Wszystkie modele są ekranowane
magnetycznie i standardowo są wyposażone w
wyprowadzenia do podwójnego okablowania.
Są jeszcze piękniejsze z ręcznie przerabianymi fornirami
z prawdziwego drzewa - klon lub czarny.
Konkurencja - jaka konkurencja?
2120
Model HTS2001
Konstrukcja 2 drożny reflex głośnik dodatkowy
Układy nap 12 mm (
1
/2
”)*
100 mm (4”)*
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 80 Hz - 20 kHz
Wzmacniacz - wymagania 10 - 100 W
Czułość (2.83V/1m) 88 dB
Maksymalna moc wyjściowa 104 dB
Impedancja 8
Waga 2 kg (4.4 funtów)
Wymiary 198 x 130 x 150 mm
(W x SZ x GŁ) 7.8 x 5.1 x 5.9 cali
Wykończenia Srebrny / czarny
* Głośnik Uni-Q
KHT 2005
Przy swej „dźwięcznej doskon-
ałości oraz niesamowitej
przyjazności dla pomieszczeń”
(What Hi-fi?), system KHT 2005
był wielokrotnie nagradzany jako
wydajny system kina domowego w
systemie 5.1. Udowodniono, że
wcale nie trzeba wielkich obudów,
aby rozkoszować się wspaniałym
trójwymiarowym dźwiękiem.
Pięć identycznych 100mm (4”)
układów Uni-Q
®
(najmniejsze,
jakie do tej pory wyproduko-
wano) zapewniają doskonałe
dopasowanie brzmieniowe.
Aluminiowe obudowy nie zostały
zastosowane tylko po to, by ładnie
wyglądać; ich paraboliczna forma
był projektowana komputerowo w celu zminimalizowania
rezonansu wewnętrznego. Są wyposażone w wielokierunkowe
podstawy do montażu ściennego i poziomego; są też ekranowane
magnetycznie i można je umiejscowić w dowolnym miejscu.
Obraz dźwiękowy uzupełnia aktywny głośnik subniskotonowy
PSW2000 ze wzmacniaczem 250W, więc nie ma co się dziwić, że
osiągi zestawu są absolutnie przekonujące. Usłyszysz nagle
szczegóły, które kiedyś umykały. Zapierające dech w piersi
niskie tony.
Magazyn What Hi-fi? doskonale podsumował zestaw: ”po
prostu znakomity”.
HTS2001
HTS (Home Theatre Satellite) 2001 to najbardziej
kompaktowy głośnik UNI-Q
®
.Pomimo małych
wymiarów, zapewnia imponującą wydajność w
pełnym zakresie przy szerokiej charakterystyce
dyspersyjnej w całym obszarze odsłuchowym.
Aluminiowe obudowy z wielokierunkowymi
podstawami pozwalają na dowolne umieszczenie w
nowoczesnych pomieszczeniach. Ekranowane
magnetycznie głośniki HTS2001 są równie
doskonałe w zestawach hi-fi, jako głośniki kanału
środkowego i tylnego, mogą być nawet używane
w zastosowaniach komercyjnych, jak np. bary
i kawiarnie.
Gdy produkt jest stale wybierany prze znawców jako
najlepszy w swej klasie, trzeba usiąść i to rozważyć.
Właśnie to wydarzyło się z naszymi radykalnie nowymi
systemami kona domowego KHT. A także
przyznanie uznawanego szeroko tytułu
Produktu Roku przez What Hi-fi?
W przypadku Sound and
Vision Awards, system
KHT 2005 został wybrany
Systemem Głośników Kina
Roku 2001-2002 w
prestiżowym EISA Awards and
Best Speaker System w 2001
Home Entertainment Awards.
Nietrudno zobaczyć, dlaczego tak jest:
technologia audio KEF to same zalety w przypadku kina
domowego. Podczas gdy głośniki konwencjonalne mogą
zapewnić wszystkie efekty trójwymiarowego dźwięku,
zakodowanego w nowoczesnych cyfrowych ścieżkach
filmowych, wyłącznie na małym obszarze pomieszczenia,
układy Uni-Q
®
KEF budują szczegółową ścianę dźwięku
na bardzo dużym obszarze pomieszczenia. Posiadając
pięć identycznych głośników źródła punktowego
Uni-Q (trzy kanały przednie i dwa tylne),
można rozkoszować się doskonale
wyważonym dźwiękiem w całym
pomieszczeniu.
Poza zapewnieniem wię-
kszej elastyczności w
umiejscowieniu głośników,
oznacza to, że każda osoba
w pomieszczeniu doświadczy
tej samej niezwykłej przejrzy-
stości dźwięku. Tak samo naturalnie
brzmiący dialog. Bardzo realistyczne efekty.
Prawdziwe uderzenie pierwszego planu. Akcja, która
wyskakuje z ekranu.
Czy pasjonujesz się muzyką czy też możliwością pełnego
doświadczenia wrażeń filmowych, właśnie to sprawia tak
dużą różnicę podczas oglądania.
2322
Model PSW1000 PSW2000 PSW3000 PSW4000 PSW5000
Konstrukcja Bass reflex, dolne pobudzenie Bass reflex, dolne pobudzenie Bass reflex, dolne pobudzenie Bass reflex, dolne pobudzenie Bass reflex, dolne pobudzenie
Układy nap LF: 210 mm (8”) LF: 210 mm (8”) LF: 250 mm (10”) ultra długi skok LF: 300 mm (12”) długi skok LF: 380 mm (15”) długi skok
Odpowiedź częstotliwościowa
3 dB 40 Hz - 180 Hz 35 Hz - 150 Hz 30 Hz - 140 Hz 25 Hz - 250 Hz 18 Hz - 250 Hz
LF narożnik -6 dB 38 Hz 33 Hz 28 Hz 22 Hz 16 Hz
Wzmacniacz - wymagania 100 W wbudowany 250 W wbudowany 300 W wbudowany 500 W wbudowany 1000 W wbudowany
Czułość (2.83V/1m) system aktywny system aktywny system aktywny system aktywny system aktywny
Maksymalna moc wyjściowa 104 dB 106 dB 110 dB 113 dB 118 dB
Impedancja system aktywny system aktywny system aktywny system aktywny system aktywny
Waga 15 kg (33 funtów) 14 kg (30.9 funtów) 25.3 kg (55.7 funtów) 38 kg (83.6 funtów) 60 kg (132 funtów)
Wymiary 350 x 322 x 322 mm 370 x 320 x 320 mm 435 x 400 x 400 mm 465 x 495 x 495 mm 545 x 590 x 590 mm
(W x SZ x GŁ) 13.7 x 12.6 x 12.6 cali 14.5 x 12.6 x 12.6 cali 17 x 15.8 x 15.8 cali 18.3 x 19.5 x 19.5 cali 21.5 x 23.2 x 23.2 cali
Wykończenia Czarny jesion i wiśnia Szary Szary Czarny jesion, klon lub Czarny jesion, klon lub
Fornir (drewno wiśniowe) Fornir (drewno wiśniowe)
PSW4000
To już poważny sprzęt. Nie
mniej niż 500W ze
wzmacniacza mocy klasy D,
układ 300mm (12”) o długim
skoku i ręcznie wykończona
obudowa z MDF. Tego można
było się spodziewać - bas brzmi
bardziej doskonale. Najbardziej
imponujący jest sposób sterowania odpowiedzią w zakresie
niskich tonów. Moc wyjściowa, faza (regulacja ciągła) oraz
częstotliwość filtru dolnoprzepustowego mogą być regulowane
przy pomocy pilota radiowego z dowolnego miejsca w domu, tak
że jednostka może być schowana w dowolnym miejscu.
PSW3000
Oferuje jeszcze więcej, jest wyposażony we wzmacniacz 300W,
stożek 250mm (10”) o długim skoku oraz komponenty
wewnętrzne klasy dla audiofilów; wszystko to razem zapewnia bas
o oszałamiającej głębi i przejrzystości, która wspiera całą ścianę
dźwięku. Pełna regulacja przy pomocy pilota radiowego, wygląd
równie dobry, jak brzmienie. A
przy swej mocy - jest niezwykle
imponujący.
PSW2000
Dyskretna minimalna obudowa,
mieszcząca wzmacniacz o mocy
150W, napędzający głośnik
niskotonowy 210mm (8”)
skierowany w dół; PSW2000
zapewnia uderzenie niskich
tonów, tak konieczne do pełnego odczucia filmowych efektów
specjalnych. Jego detale są nieskazitelne - złocone
wyprowadzenia, szklana górna część o ukośnych krawędziach -
brzmi tak, jak wygląda.
PSW1000
Wbudowany wzmacniacz o mocy 100W zasilający układ basowy
210mm (8”) dodaje dodatkowy wymiar w trójwymiarowym
obrazie dźwiękowym. Konstrukcja reflexu z dokładnie
zarysowanymi końcami do otworu „racetrack” pozwala
wyeliminować mocne wewnętrzne
usztywnienie, minimalizujące
przekolorowanie dźwięku, z
obudową z delikatnymi
krawędziami, wykończoną
fornirami czarny jesion lub wiśnia.
Idealny głośnik subniskotonowy
klasy podstawowej.
AKTYWNE GłOśNIKI SUBNISKOTONOWE
Aktywny głośnik subniskotonowy (PSW) podgrywa
ważną rolę w wykorzystaniu pełnego potencjału
DVD oraz innych cyfrowych formatów. KEF oferuje
zestawy o stopniowanych mocach, wykonane w
różnej stylistyce.W każdym przypadku można łatwo
dostosować moc i częstotliwość, co pozwala na
dopasowanie do charakterystyki głównych
głośników i akustyki pomieszczenia.
PSW5000
Absolutny aktywny głośnik subniskotonowy - spełniający surowe
standardy wydajności ustalone przez nową serię Reference, do
której został zaprojektowany. Jak brzmi wzmacniacz klasy D o
mocy 1KW z układem 380mm (15”) o długim skoku? Odpowiedź
jest prosta - dewastująco. W tym przypadku też można
regulować wszystkie parametry przy pomocy pilota radiowego z
dowolnego miejsca w domu,tak że jednostka może być schowana
w dowolnym miejscu. Obudowy mają wykończenie z
prawdziwego drzewa z jakością mebli - czarny jesion, klon lub
wiśnia, wyprowadzenia są złocone. PSW5000 to jakość bez
żadnych kompromisów.
2524
TDM 34DS
Skonstruowany, aby generować rozproszone, ale dobrze
zdefiniowane pole dźwiękowe zgodne z wymaganiami THX
Ultra
®
, TDM 34DS jest zaawansowanym dwubiegunowym
3-drożnym głośnikiem o niebywałej mocy. Podwójne 160mm
(6
1
/2”) średniotonowe układy UNI-Q
®
,zawierające głośniki
wysokotonowe kopułkowe, chłodzone cieczą ferromagnetyczną,
są montowane w pochylonych poprzecznych odgrodach,
zapewniających maksymalną dyspersję dźwięku, wraz z
środkowym stożkiem B169 „racetrack” w dyskretnej obudowie.
Kompaktowe i łatwe do zamontowania, zapewniają niesamowitą
aurę oraz doskonałe odtworzenie basów. Wykończenie czarne
lub białe.
TDM 45B
Doskonały głośnik subniskotonowy, uzupełniający wspaniałą
gamę głośników dodatkowych: 45B. Szczelna obudowa z
masywnym 375mm (15”) stożkiem o długim skoku,
podłączonym do wewnętrznego wzmacniacza o mocy 300,
znacznie przewyższa wymagania standardu THX Ultra
®
; ten
głośnik mógłby poruszyć ziemię.... Możliwość przełączenia
pomiędzy trybami THX oraz stereo dla uzyskania optymalnej
wydajności w przypadku filmów i muzyki; ekranowanie
magnetyczne pozwala uniknąć interferencji z innym sprzętem;
dyskretne wykończenie czarny jesion.
Model Model TDM 23F Model TDM 23C Model TDM 34DS Model TDM 45B
Konstrukcja 3 drożny, 5 ster 3 drożny, 5 ster 3 drożny, 5 ster jeden ster
obudowa zamknięta obudowa zamknięta obudowa zamknięta obudowa zamknięta
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 80 Hz - 20 kHz 80 Hz - 20 kHz 80 Hz - 20 kHz 35 Hz - 150 Hz
LF narożnik - 6dB 65 Hz 65 Hz 65 Hz 28 Hz
Częstotliwość graniczna 400 Hz, 5 kHz 400 Hz, 5 kHz 200 Hz, 3.5 kHz 50 Hz - 150 Hz, 80 Hz (THX)
Wzmacniacz - wymagania 30 - 200 W 30 - 200 W 30 - 150 W 300 W wbudowany
Czułość (2.83V/1m) 90 dB 90 dB 88 dB system aktywny
Maksymalna moc wyjściowa 114 dB 114 dB 112 dB 115 dB
Impedancja 4 4 4 system aktywny
Waga 14.5 kg (31.9 funtów) 14 kg (30. 8 funtów) 9.8 kg (21.5 funtów) 28 kg (62 funtów)
Wymiary 715 x 316 x 180 mm 256 x 715 x 180 mm 295 x 419 x 196 mm 455 x 455 x 567 mm
(W x SZ x GŁ) 28.1 x 12.5 x 7.1 cali 10.1 x 28.1 x 7.1 cali 11.6 x 16.5 x 7.7 cali 18.2 x 18.2 x 22.7 cali
Home THX
®
to zestaw standardów opracowanych przez
Lucasfilm dla cyfrowego dźwięku przestrzennego.
Bazując na pięciu kanałach o pełnym paśmie i jednym
kanale z głośnikiem subniskotonowym, standardy te
wymagają identycznych głośników kanału lewego,
prawego i środkowego, które promieniują w szerokiej
poziomej wiązce w obszarze odsłuchu, uzupełnionej
przez bardziej rozproszone głośniki przestrzenne.
Istnieją dwa standardy Home THX: Select oraz Ultra.
Głośniki serii Reference THX są
zgodne ze standardem Ultra
®
,
który jest najbardziej wymagający.
Aby być oznaczonym logo THX,
każdy produkt musi najpierw zostać zakwalifikowany
przez test George Lucas’ Skywalker Ranch.W przypadku
KEF nie było żadnych problemów - przecież od lat
produkujemy głośniki z tolerancją 0.5dB.
Nagradzana seria TDM łączy w sobie delikatność serii
Reference oraz jej jakość, z dużą rezerwą mocy i
poszerzonych basów, wymaganych do odtworzenia
ekscytującego i intensywnego dźwięku filmu w domu.
TDM 23C and 23F
Wytwarzane ręcznie zgodnie ze standardami Reference, głośniki
przednie 23F oraz głośniki środkowe 23C to 3-drożne szczelnie
zamknięte konstrukcje, wyposażone w legendarny 19mm (
3
/4”)
głośnik wysokotonowy kopułkowy, chłodzony cieczą
ferromagnetyczną, dwa dedykowane 80mm (3”) układy napędowe
średniotonowe oraz parę układów basowych B169 „racetrack” w
dyskretnych obudowach. Przy identycznych wysokiej klasy
zwrotnicach i układach napędowych charakteryzują się
perfekcyjnym dopasowaniem akustycznym i mocą 175W.
Dyspersja w kierunku poziomym przekracza nawet standardy
THX Ultra
®
,tworząc przestrzenną i skomplikowaną ścianę
trójwymiarowego dźwięku z niezwykle realistycznymi wokalami;
zaangażowanie widza jest całkowite. Wykończenie czarny jesion
lub biały.
HOME THX
2726
Model RDM three RDM two RDM one Model 200 Model 100
Konstrukcja 3 drożny, 3 ster 2 drożny, 2 ster 2 drożny, 2 ster 3 - drożny, 4 - ster 2 - drożny, 2 - ster
bass reflex bass reflex obudowa zamknięta obudowa zamknięta bass reflex
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 40 Hz - 20 kHz 75 Hz - 20 kHz 95 Hz - 20 kHz 55 Hz - 20 kHz 70 Hz - 20 kHz
LF narożnik - 6 dB 35 Hz 65 Hz 75 Hz 40 Hz 60 Hz
Częstotliwość graniczna 300 Hz, 3 kHz 2.1 kHz 2.1 kHz 400 Hz, 2.7 kHz 3 kHz
Wzmacniacz - wymagania 30 - 200 W 30 - 175 W 30 - 125 W 30 - 200 W 25 -175 W
Czułość (2.83V/1m) 90 dB 90 dB 87 dB 90 dB 90 dB
Maksymalna moc wyjściowa 113 dB 112 dB 108 dB 115 dB 111 dB
Impedancja 4 6 6 4 6
Ekranowanie magnetyczne Tak Tak No Tak Tak
Waga 21 kg (46.2 funtów) 8.3 kg (18.3 funtów) 6.5 kg (14.3 funtów) 11 kg (24.2 funtów) 5.2 kg (11.4 funtów)
Wymiary 1000 x 234 x 272 mm 330 x 234 x 272 mm 300 x 234 x 247 mm 174 x 760 x 169 mm 174 x 460 x 169 mm
(W x SZ x GŁ) 39.4 x 9.3 x 10.9 cali 13.2 x 9.3 x 10.9 cali 12 x 9.3 x 9.9 cali 6.9 x 29.9 x 6.7 cali 6.9 x 18 x 6.7 cali
RDM two
2-drożna konstrukcja bass
reflex o mocy 175W,
doskonały zakres dynamiki
oraz charakterystyczna
dokładność serii Monitor,
RDM two to głośnik półkowy
o niesamowitych możli-
wościach. 160mm (6
1
/2”)
ukýad niskotonowy/ķredniotonowy UNI-Q
®
(montowany we
wýasnej obudowie aluminiowej) zawiera 25mm (1”) głośnik
wysokotonowy chłodzony cieczą ferromagnetyczną (kopułka z
materiału), bez wysiłku przenoszący delikatne jak i mocne tony.
Możliwość podłączenia podwójnego okablowania oraz ekranowanie
magnetyczne do użytku A/V; może być umieszczony poziomo jak
i pionowo.
RDM one
Wspaniały głośnik półkowy: liniowoķ„ szczelnej konstrukcji oraz
160mm (6
1
/2”) koincydencyjny ukýad UNI-Q
®
z jednym z najlepiej
brzmiŗcych na ķwiecie gýoķnikůw wysokotonowych, w precyzyjnym
akustycznym ķrodku dla identycznej kierunkowości w punkcie
częstotliwości granicznych. Liryczny, dyskretny i dokładny - RDM one
jest skonstruowany tak, aby zapewnić dokładną lokalizację źródła w
ścianie dźwięku.
Model 200
Służący do odtwarzania dźwięku o kinowej jakości, szeroko
nagradzany Model 200 jest jedynym głośnikiem kanału środkowego z
integralnością akustyczną modeli RDM three oraz RDM two serii
Monitor. Posiada 160mm (6
1
/2”) układ wysokotonowy/
średniotonowy UNI-Q
®
oraz parę 160mm (6
1
/2”) układów
niskotonowych, a jego wydajność jest zadziwiająca: wystarczająco
czuły, aby przenieść szept z doskonałą czystością, ale dostatecznie
mocny, aby odtworzyć pierwszoplanowe efekty z pełnym impetem.
3-drożne zwrotnice z elementami klasy dla audiofilów zapewniają
płynne przejścia, złocone wyprowadzenia podwójnego okablowania
oraz podwójnego wzmocnienia zapewniają możliwość uzyskania
lepszego brzmienia. Trudno się dziwić, że jeden ze sławnych
recenzentów określił model 200 jako „naprawdę zdumiewający
głośnik środkowy”
Model 100
Doskonałe dopasowanie pod względem barwy do innych głośników
serii Monitor sprawia, że nagradzany głośnik kanału środkowego
Model 100 zapewnia wszystkie zalety technologii UNI-Q
®
dla kina
domowego: doskonałą wydajność pozaosiową, świeżo i naturalnie
brzmiące wokale oraz płynną odpowiedź w zakresie średnich tonów.
160mm (6
1
/2”) koincydencyjny układ napędowy UNI-Q zawiera
słynny 25mm (1”) neodymowy głośnik wysokotonowy (chłodzony
cieczą ferromagnetyczną), umieszczony w środku akustycznym
stożka średniotonowego, aby wszystkie osoby w pomieszczeniu
mogły doświadczyć identycznej jakości kanału środkowego bez
względu na zajmowane miejsce.
Specjalistyczne głośniki dla audiofilów do
prawdziwego odsłuchu hi-fi lub odsłuchu
studyjnego (monitor) - seria Monitor jest
wytwarzana zgodnie ze standardami Reference z
wykorzystaniem technologii KEF UNI-Q
®
oraz
zwrotnic. Znane ze swej doskonałej muzykalności,
zapewniają płaską odpowiedź, neutralne
zrównoważenie oraz doskonale kontrolowane
odtworzenie basów. Ich wygląd jest tak samo
pociągający, jak brzmienie, z wyróżniającymi
pochylonymi panelami bocznymi; wykończenie -
czerwony błyszczący lakier lub ręcznie obrabiany
fornir z drewna wiśniowego.
RDM three
Podłogowe zestawy RDM three posiadajŗ 160mm (6
1
/2”) ukýad
stożkowy ķrednio-/wysokotonowy UNI-Q
®
oraz doskonaýy ukýad
niskotonowy B169 “racetrack”, zapewniajŗc realistyczne
odtworzenie peýnego pasma oraz niesamowity bas.Tak samo jak i w
przypadku pozostałej części linii RDM, zostały użyte wyłącznie
komponenty o jakości dla audiofilów, począwszy od kondensatorów
i komputerowo projektowanych wysokiej jakości zwrotnic, do
dokładnie dobieranego okablowania z miedzi beztlenowej oraz
złoconych wyprowadzeń do podwójnego okablowania,
zapewniających doskonałą jakość dźwięku. Obudowy są wykonane z
grubego MDF oraz usztywnione w celu wyeliminowania rezonansu
paneli. Doskonała prezencja, doskonały dźwięk.
29
Cresta 1
Stylowo kompaktowy 2-drożny zestaw półkowy z bas reflexem,
którego wydajność jest dużo wyższa niż wymiary i cena. 25mm
(1”) głośnik wysokotonowy z jedwabna kopułką uzupełnia
100mm (4”) stożek niskotonowy/średniotonowy o długim skoku,
doskonale dopasowany do objętości obudowy. Oba układy są
zintegrowane niemal przezroczyście i tworzą szczegółową ścianę
dźwięku w całym pomieszczeniu.
Będąc łatwym obciążeniem dla
każdego wzmacniacza,Cresta 1 wygląda
wspaniale jak i pozostała część serii, z
obudową z delikatnymi krawędziami,
wykończoną fornirami czarny jesion
lub wiśnia.
Cresta C
Głośnik kanału środkowego serii Cresta
umożliwia realistyczne odtworzenie wysokiej jakości dźwięku,
właściwej dla cyfrowych formatów kina domowego. Konstrukcja
z bas reflexem umieszczonym w tyle budowy, posiada ten sam
25mm (1”) neodymowy głośnik wysokotonowy z materiałową
kopułką oraz dwa 100mm (4”) układy niskotonowe/
średniotonowe o długim skoku. Przy nienagannie gładkiej
odpowiedzi w krytycznym paśmie środkowym, konfiguracja ta
przenosi dialogi bezpośrednio do środka pokoju. Podwójne
okablowanie, ekranowanie magnetyczne, oraz wystarczająco
plaski, aby go umieścić poniżej lub nad telewizorem, jest
doskonale dopasowany brzmieniowo do pozostałej części serii.
Cresta 3
Flagowa jednostka serii to zestaw podłogowy, z otworem bass
reflex umieszczonym z tyłu, wyposażony w legendarny 25mm (1”)
głośnik wysokotonowy z jedwabną kopułką (chłodzony cieczą
ferromagnetyczną), zamontowany w ķrodku 130mm (5
1
/4”)
stożka niskotonowego/ķredniotonowego o dýugim skoku. Przy
mocy 100W i czułości 90dB Cresta 3 buduje niesamowitą ścianę
dźwięku na dużym obszarze odsłuchu. Elegancka obudowa jest
masywnie usztywniona w celu eliminacji
przekolorowania dźwięku, a jej dolna
cześć jest obciążona w celu zwiększenia
stabilności. Bez względu na posiadany
system, można się rozkoszować
czystym dźwiękiem nawet przy dużej
głośności. Dokładniejsze obrazowanie
dźwięku. Wydatniejszy bas. I już poza
wszystkim innym - bardziej muzyczna
odpowiedź.
Cresta 2
Zestaw Cresta 2 jako
pierwszy przyciągnął
uwagę krytyków za
swój „niesamowicie
pociągającą” jakość
dźwięku. Rozszerzenie
basów jest doskonale wyważone i
zadziwiająco wydajne jak na głośnik
półkowy, dzięki czuýoķci i charakterystyce obcinania pasma
130mm (5
1
/
4”) ukýadu niskotonowego/ķredniotonowego o
dýugim skoku. Udoskonalony, liryczny i doskonały do każdego
typu muzyki - to głośnik, który oferuje zdumiewające wartości.
Oceniając go jako „naprawdę wysokiej klasy”, wiodący magazyn
hi-fi podsumował zestaw Cresta 2 jako „dobry”.
Model Cresta 3 Cresta 2 Cresta 1 Cresta C
Konstrukcja 2 drożny podłogowy 2 drożny półkowy 2 drożny półkowy 2 drożny głośnik środkowy
Układy nap HF: 25 mm (1”) HF: 25 mm (1”) HF: 25 mm (1”) HF: 25 mm (1”)
tweeter z jedwabną kopułką tweeter z jedwabną kopułką tweeter z jedwabną kopułką tweeter z jedwabną kopułką
LF: 130 mm (5
1
ŕ4
” ) LF: 130 mm (5
1
ŕ4
”) LF: 100 mm (4”) LF: 100 mm (4”)
stożek powlek. PP stożek powlek. PP stożek powlek. PP stożek powlek. PP x 2
Frequency response ±3 dB 45 Hz - 20 kHz 48 Hz - 20 kHz 50 Hz - 20 kHz 60 Hz - 20 kHz
Częstotliwość graniczna 3 kHz 3 kHz 3 kHz 3 kHz
Wzmacniacz - wymagania 10 - 100 W 10 - 100 W 10 - 70 W 10 - 120 W
Voltage czułość (2.83 V / 1m) 90 dB 90 dB 88 dB 90 dB
Impedancja 8 8 8 8
Pojemnosc obudowy 18 litres 12 litres 6 litres 8 litres
Waga 12 kg (26.4 funtów) 6 kg (13.2 funtów) 4 kg (8.8 funtów) 5 kg (11.1 funtów)
Wymiary* 850 x 205 x 240 mm 365 x 205 x 240 mm 295 x 170 x 188 mm 170 x 425 x 188 mm
(W x SZ x GŁ) 33.4 x 8 x 9.4 cali 14.4 x 8 x 9.4 cali 11.6 x 6.7 x 7.4 cali 6.7 x 16.7 x 7.4 cali
* z wyjątkiem 12mm (siatka 0.5 cala)
Nadal doskonała klasa podstawowa głośników dla
audiofilów. Bez względu na to, czy podłączysz je do
zwykłego zestawu lub do zestawu hi-fi
złożonego z oddzielnych elementów,
zachwycisz się tym, co wiodący magazyn
opisał jako „precyzja i realizm, nieznany przy
tej cenie”.
Gdy już je zobaczysz, od razu zrozumiesz dlaczego.
Są zaprojektowane przez tych samych inżynierów,
którzy projektowali serię Reference; każdy model
jest wyposażony w głośnik wysokotonowy z
jedwabną kopułką. Układy niskotonowe/
średniotonowe o długim skoku. Zwrotnice
dla audiofilów. Unikatowy ukośny system
usztywnień, eliminujący rezonans paneli,
który często zniekształca czystość dźwięku.
I co jest niezwykłe w tej klasie cenowej, tylko Cresta 1
umożliwia podwójne okablowanie, pozwalające na
poprawę wydajności.
Wyglądają wspaniale ze ściętymi
krawędziami obudowy, z wykończ-
eniem fornirowym czarny jesion
lub wiśnia, przednia odgroda ma
fakturę skóry.
Cresta 2
28
3130
Model Ci Reference 2000 Ci Reference 1500 Ci Reference 1000
Konstrukcja 3 drożny UNI-Q, 4 ster. 3 drożny UNI-Q, 3 ster. 2 drożny UNI-Q, 2 ster.
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 55 Hz - 20 kHz 65 Hz - 20 kHz 75 Hz - 20 kHz
LF narożnik - 6dB 42 Hz 55 Hz 65 Hz
Częstotliwość graniczna 2.7 kHz, 260Hz 3 kHz, 400 Hz 3 kHz
Wzmacniacz - wymagania 30 - 200 W 10 - 150 W 10 - 125 W
Czułość (2.83V/1m) 91 dB 90 dB 89 dB
Maksymalna moc wyjściowa 114 dB 110 dB 108 dB
Impedancja 4 4 8 (min 5 @ 15 kHz.)
Ekranowanie magnetyczne Tak Tak Tak
Waga 10 kg (22 funtów) 7.5 kg (16.5 funtów) 4.5 kg (9.9 funtów)
Wymiary 632 x 252 x 100 mm 442 x 233 x 100 mm 252 x 252 x 100 mm
(W x SZ x GŁ) 24.2 x 10 x 4 cali 17.4 xx 10 x 4 cali 10 x 10 x 4 cali
Ci Reference 2000, 1500 oraz 1000
Dyskretna instalacja nie oznacza ograniczenia spójności dźwięku.
Z matrycą UNI-Q
®
(standard serii Reference) oraz dwoma
wysokiej klasy układami niskotonowymi 160mm (6
1
/2”), seria Ci
Reference 2000 charakteryzuje się mocą 200W oraz czułością
91dB; doskonała pozaosiowa charakterystyka dyspersyjna
zapewnia większą szerokość pozycjonowania,czy to w przypadku
zestawu hi-fi lub kina domowego. Korzystając z tej samej techniki
dla audiofilów, tyle że w nieco bardziej umiarkowanej skali, 3-
drożny zestaw Ci 1500 oraz 2-drożny zestaw Ci 1000 zapewnia
podobne efekty dla słuchacza, a także dużo przyjemności przy
odsłuchu w mniejszych przestrzeniach i mniej wymagających
aplikacjach.Wszystkie modele są ekranowane magnetycznie, aby
uniknąć interferencji z innym sprzętem elektronicznym.
Ci 2000
Ci 1500 Ci 1000
Przeznaczona do montażu płaskiego w
ścianach i sufitach, seria Ci to
najdyskretniejsza jakość audio,
jaką oferuje KEF. Ponieważ
wszystkie modele są odporne na
działanie nieprzyjaznego środowiska,
jak np. łazienki czy poddasza, nie
ma praktycznie ograniczenia
możliwości, jakie stwarzają .
System KEF jest prosty i
genialny, ale także zdumiewająco
łatwy i szybki w montażu.
3332
Ci 200QS oraz QR
Ci 160.2QS oraz QR
Ci 130QS oraz QR
Modele QS (kwadratowa maskownica) oraz QR (okrągłą
maskownica) wykorzystują sprawdzoną technologię KEF
UNI-Q
®
: niemalże nieograniczoną elastyczność
pozycjonowania, dającą w wyniku tak szeroką ścianą
dźwięku. Największy zestaw w serii, Ci 200QS/QR,
zapewnia wyjątkowe brzmienie basu poprzez 200mm (8”)
układ UNI-Q. Równoważne jednostki 160mm (6
1
/
2”) z serii
Q dla modeli Ci160.2QS/QR posiadają ten sam głośnik
wysokotonowy (chłodzony cieczą ferromagnetyczną) co
130mm układy modeli Ci130QS oraz QR.
Ci 160.2FS oraz FR
Ci 130FS oraz FR
Pełnozakresowe głośniki KEF o umiarkowanej cenie,
Ci160.2 (160mm (6
1
/2”) z białym stożkiem) oraz Ci130
(130mm (5
1
/4”)) są dostępne z kwadratowymi
maskownicami do montażu naściennego (FS) lub okrągłymi
maskownicami do montażu na suficie (FR). Podobnie jak
wszystkie inne głośniki serii Ci Series, ich maskownice oraz
siatki mogą być malowane zgodnie ze specyfikacjami lub
pokryte materiałem, tak by dostosować się do wystroju
pomieszczenia.
K
E
F
KE
F
KEF
Model Ci 200QS/R Ci 160.2QS/R Ci 130QS/R Ci 160.2FS/R Ci 130FS/R
Konstrukcja 2 drożny UNI-Q, 2 - ster. 2 - drożny UNI-Q, 2 - ster. 2 - drożny UNI-Q, 2 - ster. pełny zakres jeden ster. pełny zakres jeden ster.
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 50 Hz - 20 kHz 60 Hz - 20 kHz 75 Hz - 20 kHz 60 Hz - 16 kHz 75 Hz - 16 kHz
Częstotliwość graniczna 2.5 kHz 2.8 kHz 2.8 kHz N/A N/A
Wzmacniacz - wymagania 10 - 100W 10 - 100W 10 - 50W 10 - 100W 10 - 50W
Czułość (2.83V/1m) 88 dB 89 dB 86 dB 89 dB 88 dB
Maksymalna moc wyjściowa 108 dB 108 dB 103 dB 108 dB 105 dB
Impedancja 6 8 6 8 8
Ekranowanie magnetyczne Nie Nie Nie Nie Nie
Waga 2.6kg (5.7funtów) 1.5kg (3.3funtów) 1.7kg (3.7funtów) 1.3kg (2.8funtów) 1.5kg (3.3funtów)
Wymiary 265 x 265 x 88 mm 220 x 220 x 88 mm 198 x 198 x 88 mm 220 x 220 x 88 mm 198 x 198 x 88 mm
(W x SZ x GŁ) 10.4 x 10.4 x 3.5 cali 8.7 x 8.7 x 3.5 cali 7.8 x 7.8 x 3.5 cali 8.7 x 8.7 x 3.5 cali 7.8 x 7.8 x 3.5 cali
Ci 200QR
Ci 160.2FS
Ci 130FR
Ci 160.2QS
Ci 130QR
Ci 200QT
Łatwo konfigurowalny przez pilota na
podczerwień, zestaw Ci 200QT posiada
zintegrowany silnik do pozycjonowania 2-
drożnego układu UNI-Q
®
200mm (8”) pod
optymalnym kątem poprze jedno naciśnięcie
przycisku. Działa jako konwencjonalny głośnik do
zamontowania na suficie, przy pełnym wysunięciu.
Model Ci 200QT Ci 500AW Ci 130DS
Konstrukcja 2 drożny UNI-Q, 2 ster. 2 drożny, 3 ster./ABR dwubiegunowy, 3 ster.
Odpowiedź częstotliwościowa przy 15˚
poziomo poza osią ±3 dB 50 Hz - 20 kHz 60 Hz - 20 kHz 70 Hz - 8 kHz
Częstotliwość graniczna 2.5 kHz 3 kHz 750 Hz
Wzmacniacz - wymagania 10 - 100 W 10 - 70 W 10 - 60 W
Czułość (2.83V/1m) 88 dB 87 dB 88 dB
Maksymalna moc wyjściowa 108 dB 105 dB 106 dB
Impedancja 6 8 4
Ekranowanie magnetyczne Nie Nie Nie
Waga 5.2 kg (11.4 funtów) 3.5 kg (7.7 funtów) 2.8 kg (6.2 funtów)
Wymiary 380 x 277 x 200 mm 290 x 180 x 173 mm 367 x 277 x 88 mm
(W x SZ x GŁ) 15 x 10.9 x 7.9 cali 11.5 x 7.1 x 6.9 cali 7.8 x 7.8 x 3.5 cali
Ci 500 AW
Wyobraź sobie jakość dźwięku KEF przy
altance. Na basenie. Na patio. Nawet na
jachcie. 70 Watowy zestaw Ci Explorer to
właśnie to - gładki 2-drożny głośnik w
zamkniętej obudowie, przeznaczony do
używania na zewnątrz. Całkowicie wodoodporny,
ze zintegrowanym wspornikiem do zamontowania, zapewni
solidne i bogate brzmienie w dowolnym miejscu.
Ci 130DS
Będąc wyposażonym w przełącznik typu
promieniowania (dyspersyjne/dipolowe),
zestaw Ci 130DS jest idealnym głośnikiem
do kanału tylnego lub przestrzennego i współpracy
z głośnikiem Ci 200QT do uzyskania wysokiej
wydajności kina domowego. Para układów średniotonowych/
wysokotonowych 80mm (3
1
/4
”) uzupełniona 130mm (5
1
/4
”)
układem basowym w jednej kompaktowej obudowie.
KE
F
KEF AUDIO (UK) Limited,Eccleston Road,Tovil,Maidstone, Kent,ME15 6QP U.K.
Te lephone: + 44 (0) 1622 672261 Fax:+ 44 (0) 1622 750653
www.kef.com
US DISTRIBUTOR:ADCOM, 10 Timber Lane,Marlboro, New Jersey 07746 U.S.A. Telephone:(1) 732 683 2356 Fax:(1) 732 683 2358 www.adcom.com
KEF and UNI-Q are registered trademarks.UNI-Q is protected under GB patent 2 236929 and U.S.Pat.No.5,548,657.Worldwide patents pending.
KEF reserve the right,in line with continuing research and development,to amend or change specifications.
The photographs in this catalogue show speakers in various finishes some of which may not be available in your territory.
THX and Lucasfilm are © Lucasfilm Ltd.& TM. All rights reserved.Used under authorization.
Dolby Surround,Dolby Pro-Logic and Dolby Digital are trademarks of Dolby Laboratories Licensing Corporation Ltd.
This catalogue is printed using chlorine-free materials and is fully recyclable.
PL1383PL
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19

KEF Audio Uni-Q K1157 Instrukcja obsługi

Kategoria
Głośniki
Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla