UM-4T70A-005-04
Instrukcja użytkownika
Zestaw kół szosowych
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są na
stronie internetowej:
http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
•
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji produktów,
które nie zostały opisane w tej instrukcji użytkownika, skontaktuj
się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru. Instrukcja
sprzedawcy dla doświadczonych i zawodowych mechaników
rowerowych jest dostępna na naszej stronie internetowej
(http://si.shimano.com).
•
Nie demontować ani nie modyfi kować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie
zapoznać się z niniejszą instrukcją użytkownika
przed użyciem produktu i przestrzegać jej
podczas jego użytkowania.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
W celu wymiany skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma
wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na
powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś z
wymienionych problemów nie wolno używać koła. Koło może
odpaść, powodując upadek rowerzysty. W przypadku kół
karbonowych należy również upewnić się, że nie wystąpiło
oddzielenie karbonu lub czy nie pojawiły się pęknięcia.
•
Jeżeli mechanizm zacisku piasty nie jest stosowany prawidłowo,
koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych
obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcję
serwisową mechanizmu zacisku piasty.
•
Jeśli koła będą używane w trudnych warunkach, np. na
nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane,
mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne
zranienie.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika
należy zachować ją na przyszłość.
Koło pod drutówkę/koło bezdętkowe
• Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest
wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne,
należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować
przewrócenie roweru i wypadek.
Koło pod szytkę
•
Przed jazdą należy sprawdzić, czy opony są prawidłowo
przyklejone do obręczy. Wysunięcie się obręczy podczas jazdy
może doprowadzić do upadku i poważnych obrażeń rowerzysty.
•
Jeśli powierzchnie hamujące obręczy karbonowych ulegną
nadmiernemu zużyciu oraz jeśli obręcze ulegną odkształceniu,
należy zaprzestać jazdy na rowerze. Dalsza jazda na rowerze w
takim stanie może spowodować przewrotkę, a w konsekwencji
poważne uszkodzenia ciała.
PRZESTROGA
•
Przed użyciem należy napompować opony do wskazanego na
nich ciśnienia.
•
Należy pamiętać, że wyższa obręcz jest bardziej podatna na
działanie bocznego wiatru, co powoduje zmniejszenie
stabilności podczas jazdy.
•
W przypadku używania środka naprawczego do opon, należy
skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą rowerów.
Uwaga
•
Przed użyciem sprawdzić, czy do okładzin hamulcowych nie
przylegają kawałki metalu lub zanieczyszczenia. Takie
przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w
momencie użycia hamulców.
•
W celu użycia klucza do zamocowanych złączek należy zwrócić
się o pomoc do sklepu, w którym dokonano zakupu, lub do
dystrybutora.
•
Klucze do nypli są dostępne jako wyposażenie opcjonalne.
•
Nie wprowadzać żadnego smaru ani oleju do wnętrza piasty,
ponieważ mogą one wypłynąć.
•
Jeżeli występuje jakikolwiek luz na szprychach oraz po
przejechaniu pierwszego 1000km, zalecamy wykonanie regulacji
naciągu szprych u sprzedawcy rowerów.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Regularna kontrola przed rozpoczęciem jazdy na rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe
elementy. W przypadku występowania problemów z podanymi
elementami należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru.
•
Czy szytki zostały prawidłowo zamontowane?
•
Czy szprychy są wygięte lub luźne?
•
Czy na powierzchni obręczy występują karby, zarysowania
lub pęknięcia?
•
Czy koła są zamocowane?
•
Czy do klocków hamulcowych przywarły opiłki metalu lub
inne zanieczyszczenia?
•
Czy koła obracają się równomiernie?
•
Czy słychać jakieś odgłosy pochodzące od kół?
Nazwy części
Dźwignia zacisku
Klocek
hamulcowy
Powierzchnia
obręczy
Wskaźnik zużycia
Otwór zaworu
Szprycha
Piasta
Wysokość
obręczy
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)