Shimano WH-R501-30 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
UM-4T70A-005-04
Instrukcja użytkownika
Zestaw kół szosowych
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są na
stronie internetowej:
http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji produktów,
które nie zostały opisane w tej instrukcji użytkownika, skontaktuj
się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru. Instrukcja
sprzedawcy dla doświadczonych i zawodowych mechaników
rowerowych jest dostępna na naszej stronie internetowej
(http://si.shimano.com).
Nie demontować ani nie modyfi kować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie
zapoznać się z niniejszą instrukcją użytkownika
przed użyciem produktu i przestrzegać jej
podczas jego użytkowania.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
W celu wymiany skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma
wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na
powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś z
wymienionych problemów nie wolno używać koła. Koło może
odpaść, powodując upadek rowerzysty. W przypadku kół
karbonowych należy również upewnić się, że nie wystąpiło
oddzielenie karbonu lub czy nie pojawiły się pęknięcia.
Jeżeli mechanizm zacisku piasty nie jest stosowany prawidłowo,
koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych
obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcję
serwisową mechanizmu zacisku piasty.
Jeśli koła będą używane w trudnych warunkach, np. na
nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane,
mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne
zranienie.
Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika
należy zachować ją na przyszłość.
Koło pod drutówkę/koło bezdętkowe
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest
wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne,
należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować
przewrócenie roweru i wypadek.
Koło pod szytkę
Przed jazdą należy sprawdzić, czy opony są prawidłowo
przyklejone do obręczy. Wysunięcie się obręczy podczas jazdy
może doprowadzić do upadku i poważnych obrażeń rowerzysty.
Jeśli powierzchnie hamujące obręczy karbonowych ulegną
nadmiernemu zużyciu oraz jeśli obręcze ulegną odkształceniu,
należy zaprzestać jazdy na rowerze. Dalsza jazda na rowerze w
takim stanie może spowodować przewrotkę, a w konsekwencji
poważne uszkodzenia ciała.
PRZESTROGA
Przed użyciem należy napompować opony do wskazanego na
nich ciśnienia.
Należy pamiętać, że wyższa obręcz jest bardziej podatna na
działanie bocznego wiatru, co powoduje zmniejszenie
stabilności podczas jazdy.
W przypadku używania środka naprawczego do opon, należy
skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą rowerów.
Uwaga
Przed użyciem sprawdzić, czy do okładzin hamulcowych nie
przylegają kawałki metalu lub zanieczyszczenia. Takie
przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w
momencie użycia hamulców.
W celu użycia klucza do zamocowanych złączek należy zwrócić
się o pomoc do sklepu, w którym dokonano zakupu, lub do
dystrybutora.
Klucze do nypli są dostępne jako wyposażenie opcjonalne.
Nie wprowadzać żadnego smaru ani oleju do wnętrza piasty,
ponieważ mogą one wypłynąć.
Jeżeli występuje jakikolwiek luz na szprychach oraz po
przejechaniu pierwszego 1000km, zalecamy wykonanie regulacji
naciągu szprych u sprzedawcy rowerów.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Regularna kontrola przed rozpoczęciem jazdy na rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe
elementy. W przypadku występowania problemów z podanymi
elementami należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru.
Czy szytki zostały prawidłowo zamontowane?
Czy szprychy są wygięte lub luźne?
Czy na powierzchni obręczy występują karby, zarysowania
lub pęknięcia?
Czy koła są zamocowane?
Czy do klocków hamulcowych przywarły opiłki metalu lub
inne zanieczyszczenia?
Czy koła obracają się równomiernie?
Czy słychać jakieś odgłosy pochodzące od kół?
Nazwy części
Dźwignia zacisku
Klocek
hamulcowy
Powierzchnia
obręczy
Wskaźnik zużycia
Otwór zaworu
Szprycha
Szprycha
Dźwignia zacisku
Piasta
Wysokość
obręczy
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1

Shimano WH-R501-30 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi