Przykład dla 8-rzędowy
UM-06R0A-001-04
Instrukcja użytkownika
Dźwignia przerzutki (REVOSHIFT) /
dźwignia hamulca
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są na stronie
internetowej: http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
•
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji produktów, które nie zostały
opisane w tej instrukcji użytkownika, należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru. Instrukcja sprzedawcy dla doświadczonych i zawodowych mechaników
rowerowych jest dostępna na naszej stronie internetowej (http://si.shimano.com).
• Nie demontować ani nie modyfi kować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się
z niniejszą instrukcją użytkownika przed użyciem produktu i
przestrzegać jej podczas jego użytkowania.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Aby uzyskać wytyczne dotyczące wymiany, należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
• Każdy rower może mieć inne charakterystyki prowadzenia w zależności od
produktu. Dlatego bardzo ważne jest dokładne zrozumienie zasady działania
układu hamulcowego roweru i nabranie wprawy w jego używaniu (w tym
wyczucia siły nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki panowania nad rowerem).
Niewłaściwe zastosowanie układu hamulcowego roweru może spowodować
utratę sterowania lub upadek, które mogą prowadzić do poważnych obrażeń.
Aby nauczyć się prawidłowej obsługi roweru, należy skonsultować się z
profesjonalnym sprzedawcą rowerów lub zapoznać się z instrukcją obsługi,
a także praktycznie doskonalić technikę hamowania i korzystanie z innych
podstawowych funkcji.
• Jeśli przedni hamulec zostanie przyciśnięty za mocno, może dojść do blokady koła,
przewrócenia się roweru do przodu i poważnych obrażeń.
• Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne hamulce
działają prawidłowo.
• W deszczowej pogodzie droga hamowania wydłuża się. Należy zwolnić i
hamować wcześniej oraz delikatniej.
• Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą się łatwiej ślizgać. W przypadku
poślizgu opon istnieje ryzyko upadku z roweru. Aby tego uniknąć, należy zwolnić
i hamować wcześniej oraz delikatniej.
• Należy sprawdzić linki hamulcowe pod kątem korozji, wyszczerbień i pęknięć, a w
razie znalezienia którejś z tych wad, skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru. Jeśli te czynności nie zostaną wykonane, hamulce mogą
działać nieprawidłowo.
• Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika należy zachować ją na przyszłość.
PRZESTROGA
• Przełożenia należy zmieniać pojedynczo przy użyciu dźwigni przerzutki. Podczas
zmiany przełożenia należy ograniczyć siłę nacisku na pedały. W przypadku próby
wymuszenia działania dźwigni przerzutki lub zmiany kilku przełożeń jednocześnie przy
silnym nacisku na pedały stopy mogą zsunąć się z pedałów, a rower może przewrócić
się, powodując poważne obrażenia.
Użycie dźwigni przerzutki w celu jednoczesnej zmiany kilku przełożeń na niskie
przełożenie może również spowodować wyskoczenie pancerza z dźwigni. Nie ma to
wpływu na działanie dźwigni przerzutki, ponieważ pancerz wraca do pierwotnego
położenia po zmianie przełożenia.
Uwaga
• Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Regularna kontrola roweru przed jazdą
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić następujące elementy. W
przypadku problemów z podanymi elementami należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
• Czy zmiana przełożeń odbywa się płynnie?
• Czy linie regulacji przyłącza kasety znajdują się we właściwej pozycji?
• Czy podczas użytkowania słychać nietypowe dźwięki?
• Czy hamulce przednie i tylne działają prawidłowo?
• Czy dźwignia hamulca ma odpowiedni luz?
• Czy linki hamulcowe noszą ślady korozji, wyszczerbień lub pęknięć?
• Czy słychać jakieś nieprawidłowe dźwięki?
Nazwy części
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
Wskaźnik
Dźwignia przerzutki
(REVOSHIFT)
Aby zmienić przełożenie na wyższe
(pedałowanie stanie się trudniejsze).
Na wskaźniku zostanie pokazana większa
liczba.
Aby zmienić przełożenie na niższe
(pedałowanie stanie się łatwiejsze).
Na wskaźniku zostanie pokazana mniejsza
liczba.
Żółte linie
regulacji
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety znajdują się
w dwóch miejscach. Należy użyć linii, które są
najlepiej widoczne.
Gdy rower jest postawiony
1 4
Ustawić na
Ustawić na
CJ-8S20
JAPAN
LOCK
Przyłącze kasety
Dźwignia przerzutki
(REVOSHIFT)
Sprawdzenie regulacji linki
Przestawić dźwignię przerzutki z położenia X w położenie Y.
Aby zapewnić precyzyjną zmianę przerzutki, dźwignię należy przestawiać płynnie,
stosując minimalną siłę. Po zmianie przerzutki sprawdzić, czy żółte linie regulacji na
wsporniku i kółku przyłącza kasety nakładają się na siebie. Jeśli linie regulacji są
oddalone od punktu nakładania się o 2/3 ich długości, należy skontaktować się ze
sprzedawcą lub przedstawicielem. W przypadku nieprecyzyjnej zmiany przerzutki
linia regulacji nie powróci do prawidłowego położenia, a linie regulacji mogą nie
zostać wyrównane w prawidłowym położeniu.
Jazda na rowerze, gdy linie regulacji nie są dopasowane, może spowodować
nieprawidłowe załączenie przełożeń podczas pedałowania i wywołać nieprawidłowe
dźwięki lub swobodne obracanie pedałów.
Działanie
Obrócić dźwignię przerzutki (REVOSHIFT), aby zmienić przełożenie na kolejne.
X Y
Uwaga
X Y
Dla 8-rzędowy .......................
Dla 7-rzędowy .......................
Dla 5-rzędowy .......................
1
1
1 3
4
4
Wspornik
przyłącza
kasety
Kółko
przyłącza
kasety
Powinny być w jednej linii
Linie regulacji są oddalone od punktu
nakładania się o 2/3 ich długości.