Shimano SM-BH59 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja serwisowa SI-8H20C
SM-BH59
W przypadku wycieku płynu natychmiast zaprzestać używania
hamulców i dokonać odpowiednich napraw. W przypadku
kontynuowania jazdy na rowerze pomimo stwierdzenia wycieku
płynu hamulce mogą przestać działać.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
spowodować poważne obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Obciąć linkę tak, aby odcięty koniec był prostopadły do długości
linki. Jeśli linka zostanie obcięta pod kątem, mogą powstać
wycieki płynu.
4. Za pomocą przedmiotu takiego jak igła należy wygładzić wewnętrzną
stronę obciętej końcówki linki, a następnie zamontować sworzeń łączący.
Zamocować linkę do TL-BH61 w sposób przedstawiony
na ilustracji i zamocować TL-BH61 w imadle.
Następnie za pomocą młotka lub
podobnego narzędzia należy
wbić sworzeń łączący, aż
podstawa sworznia
dotknie końcówki linki.
Jeśli końcówka linki nie dotyka
podstawy sworznia, linka może
się odłączyć lub może nastąpić
wyciek płynu.
3. W celu sprawdzenia, czy końcówki linki są poprawnie
zamocowane w mocowaniach linki na dźwigni hamulca i
zaciskach, należy wcześniej oznakować linkę w sposób
pokazany na ilustracji. (Wskazówka: długość linki wewnątrz
mocowań powinna wynosić około 14 mm, mierząc od
obciętej końcówki linki.)
5. Po sprawdzeniu, czy pierścień zaciskający jest
ustawiony w sposób przedstawiony na ilustracji,
należy nałożyć smar na gwint śrub
połączeniowych, a następnie podłączyć linki do
dźwigni i zacisków hamulca, jak pokazano na
ilustracji.
Około 14 mm
Oznaczenie
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
Podczas cięcia linki należy ostrożnie obchodzić się z nożem,
aby nie spowodować obrażeń.
Należy unikać obrażeń powodowanych przez pierścień
zaciskający.
Uwaga
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia
lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
Należy pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją
serwisową instrukcji serwisowych dotyczących BR-M525.
UWAGA
2. Poprowadzić linkę przez śrubę łączącą i pierścień zaciskowy
w sposób przedstawiony na ilustracji.
Końcówka po
skróceniu
Kierunek wkładania
Linka
Śruba łącząca
Kąt 90 stopni
Oznaczenie
Imadło
TL-BH61
Łącznik
Linka
Pierścień
zaciskający
Pierścień
zaciskający
Śruba
łącząca
Śruba łącząca
Śruba łącząca
Klucz
8 mm
Łącznik
Łącznik
Pierścień
zaciskający
Linka
Śruba łącząca
Końcówka
po skróceniu
Montaż
1. Do przycięcia linki należy użyć noża uniwersalnego
lub podobnego narzędzia.
* Z nożem uniwersalnym należy
obchodzić się ostrożnie i używać go
właściwie, zgodnie z dostarczonymi
wraz z nim instrukcjami.
Zamocować osłonę do
śruby łączącej dźwigni
hamulca.
Osłona
Pierścień
zaciskający
Linka
4 mm
Pierścień
zaciskający
Linka
Łącznik
5 mm
Dźwignia hamulca
Zacisk
hamulcowy
Nie dopuścić do skręcenia przewodu.
Upewnić się, że zaciski i dźwignie znajdują się w położeniach, które
pokazano na rysunku.
< Dla lewej dźwigni > < Dla prawej dźwigni >
Pierścień
zaciskający
Smar
Na zewnętrzną stronę
pierścienia zaciskającego
należy nałożyć smar.
Wciskając linkę hamulcową,
należy dokręcać śrubę łączącą.
6.
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
SI-8H20C-03
Grupa DEORE
Linka hamulcowa SM-BH59
Zacisk hamulcowy BR-M525
Dźwignia hamulca BL-M525
Olej mineralny SM-DB-OIL
OSTRZEŻENIE
Po zamontowaniu linki hamulcowej SM-BH59 do hamulca,
dodaniu płynu hamulcowego i odpowietrzeniu należy kilkakrotnie
nacisnąć dźwignię w celu sprawdzenia poprawności pracy
hamulców i braku wycieków płynu z linki lub układu.
Komplet śruby łączącej (śruba łącząca, objemka i łącznik) do
przewodu SM-BH59 nie jest kompatybilny z hamulcami
tarczowymi M755/M555/C901 i nie należy ich razem używać.
Podczas ponownego montażu nie należy powtórnie używać
pierścienia zaciskającego ani sworznia łączącego. Uszkodzony lub
ponownie użyty pierścień zaciskający lub sworzeń łączący mogą nie
zapewnić pewnego połączenia linki, co może doprowadzić do
odłączenia linki od zacisków lub dźwigni hamulca.
W przypadku odłączenia linki istnieje
niebezpieczeństwo nagłej utraty
możliwości hamowania.
Pierścień
zaciskający
  • Page 1 1

Shimano SM-BH59 Service Instructions

Typ
Service Instructions