48
MONTAŻ / POMPOWANIE
Przed napompowaniem kajaka, zamontować nadstawkę pokładu i zdejmowaną płetwę kierunkową (POINTER K2)
NADSTAWKA POKŁADU
Włożyć półsztywną nadstawkę z czarnego plastiku, dostarczoną wraz z kajakiem, do kieszonek znajdujących się pod
pokładem na dziobie, na pokrowcu z obu stron. Czerwona strzałka na taśmie samoprzylepnej przyklejonej do nadstawki
ma być skierowana w stronę dziobu kajaka, jest to ważne, ponieważ końcówki są ucięte ukośnie, aby dopasować się do
nachylenia dziobu.
ZDEJMOWANA PŁETWA KIERUNKOWA
Stosowanie zdejmowanej płetwy kierunkowej zalecane jest w przypadku pływania na głębokich wodach (jezioro, morze...),
gdzie umożliwia ona utrzymanie kursu kajaka na wprost. Stosowanie płetwy nie jest zalecane w przypadku pływania na
płytkich wodach lub rzekach i strumieniach. Stosowanie płetwy doprowadziłoby do uszkodzenia dna kajaka na wodach
płytkich, a na rzekach i strumieniach ograniczyłoby jego sterowność. Kajak wyposażony jest w odlane stateczniki
kierunkowe zapewniające właściwe zachowanie bez płetwy.
OSTRZEŻENIE !
Nie używaj ostrych narzędzi !
Użycie sprężarki mogłoby poważnie uszkodzić twój produkt. W takim przypadku gwarancja traci ważność.
Pierwszego pompowania dokonaj w miejscu o temperaturze pokojowej (ok. 20°C). Pozwoli Ci to na lepsze zapoznanie się
ze swoim produktem: tworzywo PCV będzie wtedy bardziej elastyczne a montaż produktu prostszy. Jeśli produkt był
przechowywany w temperaturze poniżej 0°C, przed rozłożeniem umieść go w pomieszczeniu o temperaturze 20°C na
około 12 godzin.
Napompować pompką typu Sevylor lub inną pompką przeznaczoną do pompowania kajaków, artykułów basenowych,
łóżek dmuchanych, materacy kempingowych oraz innych produktów pompowanych niskociśnieniowo. Pompki te są
wyposażone w rurkę oraz końcówki dopasowane do zaworów, w jakie wyposażony jest twój produkt.
Rozłóż produkt na czystej powierzchni.
1. Produkt posiada 2 rodzaje zaworów:
a) Zawór(ory) bostoński(e) (rysunek obok): odkręć nakrętkę zaworu (1) ; zakręć korpus zaworu (2) u podstawy
zaworu (3) ; dopilnuj aby nakrętka pozostała dostępna. Włóż końcówkę rurki pompki do zaworu i napompuj do
osiągnięcia zalecanego poziomu ciśnienia (patrz punkt 3). Po napompowaniu dobrze zamknij wszystkie zawory za
pomocą nakrętki (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). N.B. : lekkie ujście powietrza przed zamknięciem
zaworów nakrętką jest normalne, tylko nakrętka zaworów zapewnia SZCZELNOŚĆ.
b) Zawór elastyczny: pompować przy użyciu łącznika redukcyjnego przewidzianego dla tego typu zaworu. Po
napompowaniu, zamknąć zawór zatyczką i wcisnąć go w komorę powietrzną.
2. Kajak należy pompować stosując kolejność poszczególnych etapów pompowania przedstawionych na umieszczonej
na nim płytce rejestracyjnej (patrz także rysunek 1, numeracja zaworów). Uwaga: każda komora boczna jest
przymocowana do pokrowca za pomocą sznureczków, do których można się dostać rozsuwając zamki błyskawiczne
znajdujące się z obu wewnętrznych stron pokrowca, na dziobie, rufie i na środku kajaka. Jeśli komory się przesunęły
powodując zniekształcenie kajaka, będzie można umieścić je z powrotem na swoim miejscu. Regulacje powinny być
wykonywane, kiedy w komorach nie ma powietrza lub tuż po ich napompowaniu. Można również przemieścić
dmuchaną podłogę (nie jest ona przymocowana do pokrowca).
3. Maksymalny poziom ciśnienia: ciśnienie w komorach bocznych wynosi 0,1 bar (= 100 mBar); ciśnienie w
dmuchanej podłodze wynosi 0,06 bar (= 60 mBar). Nie należy przekraczać podanych wartości ciśnienia. *Wraz
z kajakiem otrzymali Państwo manometr, który umożliwia pomiar ciśnienia w komorach Nadmiar ciśnienia: spuścić
powietrze aż do zalecanego poziomu ciśnienia. Zbyt niskie ciśnienie: lekko dopompować.
*Kajaki dostarczane bez manometru (produkty eksportowane do USA)
Najpierw należy lekko napompować boczne komory, tak aby kajak uzyskał odpowiedni kształt. Następnie pompować
naprzemian obie komory do momentu, w którym będą one twarde w dotyku, napompowane w równym stopniu i
praktycznie bez żadnych fałd. Obserwować wierzchołki kajaka: muszą być proste. Należy unikać nadmiernego ciśnienia!
Następnie napompować dmuchaną podłogę. Otworzyć klapę na tylnim wierzchołku, na dnie kajaka, zdjąć kołpak z zaworu
i napompować dmuchaną podłogę do momentu, w którym będzie ona twarda w dotyku i praktycznie bez fałd. Następnie
wcisnąć zawór, aż zrówna się z komorą. Opuścić klapę.
SYSTEM WYLEWANIA WODY
Państwa kajak wyposażony jest w system wylewania wody znajdujący się z tyłu na spodzie. Tworzy go jeden (lub więcej)
otwór (otworów) z korkiem. Przed każdym użyciem kajaka, należy sprawdzić, czy kołpak(i) jest (są) zamknięty(e), aby
zapobiec przedostaniu się wody do jego (ich) wnętrza. W zależności od warunków użytkowania, do wnętrza kajaka może
dostać się woda; aby ją wylać, należy wyciągnąć kajak z wody i otworzyć kołpak(i); można nachylić kajak do tyłu, aby
napłynęła tam zgromadzona w kajaku woda, należy jednak uważać, aby nie uszkodzić wierzchołka kajaka ocierając go o
ziemię.
P
O
L
S
K
I