Danfoss FIA Strainer- 65bar (942 psi) Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji
8 DKRCI.PI.FN1.B5.ML / 520H6445 © Danfoss | DCS (MWA) | 2015.05
POLSKI
Czynniki chłodnicze
Dotyczy czynników chłodniczych HCFC,
HFC, R717 (amoniak), R744 (CO
2
) i
wszystkich łatwopalnych czynników
chłodniczych.
Filtry te zaleca się stosować wyłącznie
w obiegach
zamkniętych. Aby uzyskać
więcej informacji, należy skontaktować się
z lokalnym przedstawicielem rmy Danfoss.
Zakres ciśnienia i temperatury
–10°C +150°C (14°F +302°F)
FIA 15-200:
Maksymalne ciśnienie robocze ltrów wynosi
65 bary (942 psi g).
Montaż ltra
Uwaga:
W dostarczanej obudowie ltra nie
ma wkładu ani akcesoriów.
Filtr należy zamontować pokrywą skierowaną
w dół, a przepływ powinien być skierowany
pod pokrywę, zgodnie ze strzałką na obudowie
ltra (rys. 1). Wkład ltra należy zamontować
po zakończeniu spawania. Obudowa ltra
została tak zaprojektowana, aby mogła
wytrzymać wysokie ciśnienie. Jednak układ
rurociągów powinień być zaprojektowany
tak, aby uniknąć zamkniętych przestrzeni
cieczowych i zmniejszyć ryzyko wzrostu
ciśnienia spowodowanego rozszerzalnością
cieplną. Należy zapewnić ochronę ltra przed
impulsami wysokiego ciśnienia wynikającymi,
z uderzń hydraulicznych.
Zalecany kierunek przepływu
Filtr powinien być zamontowany wtaki
sposób, aby przepływ był skierowany
pod
pokrywę, zgodnie ze strzałką na boku korpusu
ltra (rys. 1). Przepływ w kierunku przeciwnym
jest niedopuszczalny.
Spawanie
Przed rozpoczęciem spawania należy
zdemontować pokrywę ltra (rys. 2), aby
zapobiec uszkodzeniu uszczelki znajdującej
się między korpusem a pokrywą. Do spawania
elementów do korpusu ltra można stosować
tylko materiały i metody spawania zgodne
z materiałem korpusu. Po zakończeniu
spawania, a przed ponownym zmontowaniem
wkładu ltra, należy oczyścić wnętrze korpusu
z okruchów spawalniczych.
Można nie wymontowywać górnej pokrywy
pod warunkiem, że:
Temperatura w przestrzeni między korpusem
ltra a górną pokrywą podczas spawania nie
przekroczy +150°C/+302°F.
Ta temperatura zależy od metody spawania
oraz ewentualnego chłodzenia korpusu
ltra podczas spawania (można np. owinąć
korpus ltra mokrą tkaniną). Należy sprawdzić,
czy podczas spawania nie przedostały się
do ltra żadne zanieczyszczenia, okruchy
spawalnicze itp. Po montażu korpus ltra nie
może podlegać zewnętrznym naprężeniom
mechanicznym.
Filtry FIA nie mogą być montowane
winstalacjach,
wktórych wylot ltra jest
otwarty do atmosfery. Wylot ltra musi b
zawsze połączony z instalacją lub należycie
zaślepiony np. przyspawaną dennicą.
Montaż elementów ltra
Przed złożeniem należy usunąć zrur oraz
zkorpusu ltra okruchy spawalnicze iwszelkie
zanieczyszczenia. Przed montażem
wkładu
ltra w pokrywie należy sprawdzić, czy wkład
ma prawidłowe wymiary, a uszczelka jest
nieuszkodzona.
Założyć wkład ltra (poz. D) od dołu. Wkład
wchodzi do obudowy na lekki wcisk; nie są
stosowane żadne uszczelki ani pierścienie
O-ring.
Jeżeli jako wyposażenie dodatkowe wybrano
wkładkę magnetyczną, należy ją zamocować
w pokrywie ltra (przed założeniem pokrywy).
Dokręcenie
Dokręcić pokrywę kluczem dynamometrycz
-
nym momentem podanym w tabeli (rys. 3).
Uwaga: należy przestrzegać maksymalnych
momentów dokręcania podanych w tabeli
(rys. 3); nigdy nie wolno ich przekraczać.
Jeżeli jako wyposażenie dodatkowe wybrano
zawór spustowy to korek spustowy należy
zastąpić zaworem spustowym.
Kolory i identykacja
Filtry FIA są malowane wfabryce czerwonym
podkładem gruntującym. Filtr można
precyzyjnie zidentykować na podstawie
tabliczki identykacyjnej znajdującej się na
pokrywie oraz na podstawie cechy numeratora
na korpusie ltra. Po złożeniu i zamontowaniu
ltra należy zabezpieczyć jego zewnętrzną
powierzchnię przed korozją, odpowiednią
powłoką ochronną.
Przed przystąpieniem do malowania
ltra zaleca się zabezpieczenie tabliczki
identykacyjnej.
Serwis
Montaż akcesoriów:
Filtr workowy (rys. 4)
Filtr workowy 50 µ (poz. E) może zastąpić
zwykły wkład ltra, szczególnie podczas
uruchamiania instalacji.
Filtr workowy (utrzymywany
na miejscu
przez uchwyt ltra)
musi być prawidłowo
umieszczony w korpusie, tak jak to pokazano
na rys. 4.
Strumień musi wpływać w całości do ltra
workowego; w przeciwnym razie ltr nie
będzie działać prawidłowo.
Demontaż elementów ltra (rys. 3)
Przed rozpoczęciem obsługi serwisowej
ltra należy zamknąć zawory odcinające
przed i za lterm a następnie usunąć z
niego cały czynnik chłodniczy, i wyrównać
ciśnienie wewnętrzne z atmosferycznym.
Przed odkręceniem i zdjęciem pokrywy
sprawdzić ciśnienie czynnika chłodniczego.
Wkład ltra należy wyjąć bez użycia narzędzi.
Czyszczenie
Oczyścić wkład ltra odpowiednim
rozpuszczalnikiem metodą płukania
i szczotkowania. Nie zaleca się stosowania
silnych kwasów. Przed kontrolą stanu wkładu
ltra należy go wytrzeć lub przedmuchać
sprężonym powietrzem do sucha. Jeśli wkład
jest uszkodzony lub nie można usunąć osadów,
należy go wymienić.
Montaż elementów ltra do instalacji
Przed zamontowaniem wkładu ltra oczyścić
dokładnie wnętrze korpusu.
Wymiana uszczelek
Wymienić uszczelki: pokrywy (poz. C)
i korka spustowego.
Przed ponownym zamontowaniem pokrywy
i dokręceniem śrub (poz. A) sprawdzić, czy
wkład ltra jest prawidłowo założony.
Dokręcenie (rys. 3)
Dokręcić śruby pokrywy (poz. A) kluczem
dynamometrycznym momentem podanym
w tabeli na rys. 3.
Używać wyłącznie oryginalnych części
zamiennych Danfoss, łącznie z uszczelkami.
Materiały, z których wykonano nowe części,
mają atest dopuszczający je do użytku
z określonym czynnikiem chłodniczym.
W razie wątpliwości należy skontaktować się
z lokalnym przedstawicielem rmy Danfoss.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Danfoss FIA Strainer- 65bar (942 psi) Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji