44
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. Jeśli element lub część zapasowa zostanie nieprawidłowo zamontowana, może to spowodować
usterkę elementu bądź utratę panowania nad rowerem i wypadek.
•
Podczas przeprowadzania prac konserwacyjnych takich jak wymiana elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
•
Każdy rower może prowadzić się nieco inaczej w zależności od modelu; należy nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania (w tym wyczucia siły
nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki kierowania rowerem) oraz obsługi roweru. Niewłaściwe używanie układu hamulcowego roweru może
spowodować utratę kontroli lub upadek, które mogą prowadzić do poważnych obrażeń.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Podczas używania dźwigni z mechanizmem zmiany trybu, należy wybrać prawidłowy tryb, postępując zgodnie z rysunkiem. Wybranie
nieprawidłowego trybu może być przyczyną nadmiernej lub niewystarczającej siły hamowania, co jest bardzo niebezpieczne.
Dźwignie hamulców ST-EF500-L4A / ST-EF500-2L4A / ST-EF500-7R4A / ST-EF500-8R4A / ST-EF510-L4A / ST-EF510-7R4A / ST-EF510-8R4A (na cztery palce)
wyposażone są w mechanizm, dzięki któremu są kompatybilne z hamulcami V-BRAKE z modulatorem siły, hamulcami rolkowymi i cantilever.
Zamontować tak jak pokazano na rysunku.
Pozycja trybu Odpowiednie hamulce
C : Pozycja trybu zgodnego z hamulcami
Cantilever
R : Pozycja trybu zgodnego z hamulcami
rolkowymi
C R
Pozycja C/R
•
Hamulce Cantilever
•
Hamulce rolkowe
V : Pozycja trybu zgodnego z hamulcami V-BRAKE
z modulatorem siły hamowania
C R
Pozycja V-Brake
•
Hamulec V-BRAKE z
modulatorem siły hamowania
•
Nie należy zbyt mocno naciskać przedniego hamulca. Może to spowodować zablokowanie koła, a w rezultacie przewrócenie się roweru do przodu i
poważne obrażenia.
•
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
•
Ponieważ długość drogi hamowania podczas jazdy w mokrych warunkach jest dłuższa, należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej. Może
dojść do upadku lub kolizji i poważnych obrażeń.
•
Mokra powierzchnia drogi może być przyczyną poślizgu opon; aby tego uniknąć, należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej. W przypadku
poślizgu opon może dojść do upadku i poważnych obrażeń.