Shimano WH-R9170-C40-TU Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

UM-0AS0A-002-04
Instrukcja użytkownika
Zestaw kół
(do hamulca tarczowego)
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są na stronie
internetowej: http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji produktów, które nie
zostały opisane w tej instrukcji użytkownika, należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru. Podręcznik sprzedawcy dla doświadczonych i
zawodowych mechaników rowerowych jest dostępny w naszej stronie
internetowej (http://si.shimano.com).
Nie demontować ani nie modyfi kować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie
zapoznać się z niniejszym podręcznikiem użytkownika
przed użyciem produktu i przestrzegać go podczas jego
użytkowania.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
W celu uzyskania informacji dotyczących wymiany należy skontaktować się
z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Przed użyciem należy napompować opony do ciśnienia wskazanego na oponie
lub obręczy. Jeśli na oponach lub na obręczy oznaczono ciśnienie maksymalne,
nie należy przekraczać niższej wartości.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła. Koło
może odpaść, powodując upadek rowerzysty. W przypadku kół karbonowych
należy również upewnić się, że nie wystąpiło oddzielenie karbonu lub czy nie
pojawiły się pęknięcia.
Dla zestawów kół szosowych; te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o
twardej nawierzchni. Jeśli koła będą używane na nieutwardzonych
nawierzchniach, mogą ulec skrzywieniom lub uszkodzeniom, co może
spowodować wypadek.
Koła przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie wolno
stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
Jeśli dźwignia zwalniająca osi znajduje się po tej
samej stronie, co tarcza hamulca, istnieje ryzyko, że
mogą ze sobą kolidować. Nawet jeśli dźwignia
zwalniająca osi zostanie dokręcona ręką przy użyciu
całej siły, należy się upewnić, że nie koliduje ona z
tarczą. Jeśli dźwignia koliduje z tarczą, należy
przerwać użytkowanie koła i skontaktować się ze
sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
Dźwignia
zwalniająca
osi
Tarcza
hamulca
Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest używana prawidłowo prawidłowo, koło
może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Szczegółowe informacje o piaście E-THRU znajdują się w instrukcji użytkownika
piasty E-THRU.
Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika należy zachować ją
na przyszłość.
Koło F12 (oś przednia 12 mm), koło R12 (oś tylna 12 mm), (Oś przelotowa)
Tego koła można używać w połączeniu wyłącznie ze specjalnym widelcem/ramą
i osią stałą. Używanie tego modelu w połączeniu z jakimkolwiek innym
widelcem przednim/ramą lub osią stałą może spowodować odłączenie się koła
od roweru podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia.
Koło pod szytkę
Przed jazdą należy sprawdzić, czy opony są prawidłowo przyklejone do obręczy.
Wysunięcie się obręczy podczas jazdy może doprowadzić do upadku i
poważnych obrażeń rowerzysty.
PRZESTROGA
Należy pamiętać, że wyższa obręcz jest bardziej podatna na działanie bocznego
wiatru, co powoduje zmniejszenie stabilności podczas jazdy.
Okres wypalenia
Tarcze hamulcowe mają okres docierania się i warz z upływem okresu docierania
siła hamowania będzie stopniowo wzrastać. Pamiętać o wzroście siły hamowania
w przypadku używania hamulców w okresie docierania. Taka sama sytuacja
zaistnieje po wymianie okładzin hamulcowych lub tarczy hamulca.
Uwaga
W celu użycia klucza do zamocowanych złączek należy zwrócić się o pomoc do
sklepu, w którym dokonano zakupu lub do dystrybutora.
Klucze do złączek specjalnych są dostępne jako wyposażenie opcjonalne.
Nie wprowadzać żadnego smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą
one się wypłynąć.
Jeżeli występuje jakikolwiek luz na szprychach oraz po przejechaniu pierwszych
1000km, zalecamy wykonanie regulacji naprężenia szprych u autoryzowanego
sprzedawcy rowerów.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia naklejek na
obręczy.
Należy również przeczytać instrukcję użytkownika dotyczącą tarczy hamulca.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Regularna kontrola roweru przed
rozpoczęciem jazdy
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe elementy.
W przypadku występowania problemów z podanymi elementami należy
skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
Czy szytki zostały prawidłowo zamontowane?
Czy szprychy są wygięte lub luźne?
Czy na powierzchni obręczy występują karby, zarysowania lub pęknięcia?
Czy koła są zamocowane?
Czy wystąpił wyciek płynu hamulcowego?
Czy grubość każdej z okładzin hamulcowych wynosi co najmniej 0,5mm?
Czy tarcza hamulca jest pęknięta lub odkształcona?
Czy koła obracają się równomiernie?
Czy słychać jakieś odgłosy pochodzące od kół?
Nazwy części
Otwór
zaworu
Szprycha
Zacisk
Linka hamulca/
Przewód hamulcowy
Tarcza hamulca
Powierzchnia obręczy
Tarcza hamulca
Linka hamulca/
Przewód hamulcowy
Zacisk
Okładziny
hamulcowe
<E-THRU/oś przelotowa>
Piasta tylna
Dźwignia zwalniająca osi
Piasta przednia
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1

Shimano WH-R9170-C40-TU Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla