Shimano WH-M9000-TL-275 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
UM-48A0A-003-04
Instrukcja użytkownika
WH-M9000-TL / WH-M9020-TL /
WH-M8000-TL / WH-M8020-TL /
WH-M8100-TL / WH-M8120-TL
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są na stronie
internetowej: http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji produktów, które nie
zostały opisane w tej instrukcji użytkownika, należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru. Instrukcja sprzedawcy dla doświadczonych i
zawodowych mechaników rowerowych jest dostępna na naszej stronie
internetowej (http://si.shimano.com).
Nie demontować ani nie modyfikować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się
z niniejszym podręcznikiem użytkownika przed użyciem
produktu i przestrzegać go podczas jego użytkowania.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
W celu wymiany skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą odpaść od
roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Przed użyciem należy napompować opony do ciśnienia wskazanego na oponach
lub obręczach. Jeśli na oponach lub na obręczach oznaczono ciśnienie
maksymalne, nie należy przekraczać niższej wartości.
WH-M9000-TL: Ciśnienie maksymalne = 2,8 bar / 41 psi / 280 kPa
WH-M9020-TL: Ciśnienie maksymalne = 2,6 bar / 38 psi / 260 kPa
WH-M8000-TL: Ciśnienie maksymalne = 3 bar / 44 psi / 300 kPa
WH-M8020-TL: Ciśnienie maksymalne = 3 bar / 44 psi / 300 kPa
WH-M8100-TL: Ciśnienie maksymalne = 3 bar / 44 psi / 300 kPa
WH-M8120-TL: Ciśnienie maksymalne = 2,5 bar / 36 psi / 250 kPa
Wyższe ciśnienie może spowodować nagłe przebicie opony i (lub) nagłe ujście
powietrza z opony, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed jazdą na rowerze należy dokładnie sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie
wystąpiły pęknięcia w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub
innych nietypowych warunków NIE WOLNO korzystać z roweru. To koło nie jest
przeznaczone do downhillu i jazdy dowolnej (freeride). W zależności od
warunków jazdy, w osi koła może dojść do pęknięć. Może to prowadzić do
nieprawidłowego działania osi koła, którego wynikiem mogą być poważne
obrażenia lub śmierć.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub
luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W
przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać
koła. Koło może pęknąć, powodując upadek rowerzysty. Sprawdzić, czy nie
wystąpiło rozwarstwienie włókien węglowych lub czy nie pojawiły się pęknięcia.
Nie używać hamulców obręczowych. Te koła są przeznaczone do stosowania
wyłącznie z hamulcami tarczowymi. Nie są odpowiednie dla hamulców
obręczowych.
Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika należy zachować ją na
przyszłość.
<Koło z osią typu E-THRU>
Nawet jeżeli dźwignia zwalniająca osi zostanie mocno
dokręcona, należy się upewnić, że nie koliduje ona z tarczą
hamulcową. Jeśli dźwignia zwalniająca osi znajduje się po
tej samej stronie, co tarcza hamulcowa, istnieje ryzyko, że
mogą ze sobą kolidować. Jeśli koliduje z tarczą hamulcową,
należy przestać jej używać i skontaktować się z punktem
sprzedaży lub dystrybutorem.
Dźwignia
zacisku
piasty
Tarcza
hamulca
Sprawdzić, jak używać dźwigni zwalniającej osi. Jeżeli dźwignia zwalniająca osi
nie jest używana prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
<Koło z osią typu E-THRU F15>
Tego koła można używać wraz ze specjalnym przednim widelcem i osią E-THRU.
Jeżeli będzie ono używane wraz z jakimkolwiek innym widelcem przednim lub
osią przelotową, może to spowodować odłączenie się koła od roweru podczas
jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
W przypadku montowania przedniego koła do przedniego widelca należy zawsze
przestrzegać zaleceń podanych w podręczniku właściciela przedniego widelca.
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju
przedniego widelca. Jeżeli zalecenia nie będą przestrzegane, przednie koło może
wypaść z przedniego widelca, czego konsekwencją mogą być poważne obrażenia.
<Koło z zaciskiem QR>
Nawet jeżeli dźwignia zacisku QR zostanie dokręcona ręką
przy użyciu całej siły, należy się upewnić, że nie koliduje
ona z tarczą hamulcową. Jeśli dźwignia zacisku QR znajduje
się po tej samej stronie co tarcza hamulca, istnieje ryzyko,
że będzie ona kolidować z tarczą hamulcową. Jeśli koliduje
z tarczą hamulcową, należy przestać jej używać i
skontaktować się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Dźwignia
zacisku
Tarcza
hamulca
PRZESTROGA
W przypadku używania środka naprawczego do opon, należy skontaktować się z
punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Okres docierania
Uwaga: hamulce tarczowe mają swój okres docierania. Hamulce tarczowe mają
swój okres docierania, dlatego siła hamowania rośnie wraz z upływem okresu
docierania. Należy pamiętać o wzroście siły hamowania w przypadku używania
hamulców w okresie docierania. Taka sama sytuacja zaistnieje po wymianie
klocków hamulcowych lub tarczy hamulcowej.
Uwaga
W celu użycia klucza do zamocowanych złączek należy zwrócić się o pomoc do
sklepu, w którym dokonano zakupu lub do dystrybutora.
Klucze do złączek specjalnych dostępne są jako wyposażenie opcjonalne.
Nie wstrzykiwać żadnego smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one
się wydostać na zewnątrz.
Jeżeli występuje jakikolwiek luz na szprychach oraz po przejechaniu pierwszych
1000 km, zalecamy wykonanie regulacji naprężenia szprych u autoryzowanego
sprzedawcy rowerów.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia naklejek na
obręczy.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Regularna kontrola roweru przed jazdą
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe elementy. W
przypadku problemów z podanymi elementami należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
Czy występują pęknięcia w osi koła?
Czy szprychy są wygięte lub luźne?
Czy na powierzchni obręczy występują karby, zarysowania lub pęknięcia?
Czy koła są zamocowane?
Czy koła obracają się równomiernie?
Czy słychać jakieś odgłosy pochodzące od kół?
Nazwy części
Piasta przednia
Dźwignia zacisku piasty Dźwignia zacisku piasty
Piasta tylna
Koło F15 Koło R12
Dźwignia zacisku
Piasta
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1

Shimano WH-M9000-TL-275 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi