UM-48A0A-003-04
Instrukcja użytkownika
WH-M9000-TL / WH-M9020-TL /
WH-M8000-TL / WH-M8020-TL /
WH-M8100-TL / WH-M8120-TL
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są na stronie
internetowej: http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
•
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji produktów, które nie
zostały opisane w tej instrukcji użytkownika, należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru. Instrukcja sprzedawcy dla doświadczonych i
zawodowych mechaników rowerowych jest dostępna na naszej stronie
internetowej (http://si.shimano.com).
•
Nie demontować ani nie modyfikować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się
z niniejszym podręcznikiem użytkownika przed użyciem
produktu i przestrzegać go podczas jego użytkowania.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
W celu wymiany skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą odpaść od
roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
•
Przed użyciem należy napompować opony do ciśnienia wskazanego na oponach
lub obręczach. Jeśli na oponach lub na obręczach oznaczono ciśnienie
maksymalne, nie należy przekraczać niższej wartości.
•
WH-M9000-TL: Ciśnienie maksymalne = 2,8 bar / 41 psi / 280 kPa
WH-M9020-TL: Ciśnienie maksymalne = 2,6 bar / 38 psi / 260 kPa
WH-M8000-TL: Ciśnienie maksymalne = 3 bar / 44 psi / 300 kPa
WH-M8020-TL: Ciśnienie maksymalne = 3 bar / 44 psi / 300 kPa
WH-M8100-TL: Ciśnienie maksymalne = 3 bar / 44 psi / 300 kPa
WH-M8120-TL: Ciśnienie maksymalne = 2,5 bar / 36 psi / 250 kPa
Wyższe ciśnienie może spowodować nagłe przebicie opony i (lub) nagłe ujście
powietrza z opony, co może spowodować poważne obrażenia.
•
Przed jazdą na rowerze należy dokładnie sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie
wystąpiły pęknięcia w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub
innych nietypowych warunków NIE WOLNO korzystać z roweru. To koło nie jest
przeznaczone do downhillu i jazdy dowolnej (freeride). W zależności od
warunków jazdy, w osi koła może dojść do pęknięć. Może to prowadzić do
nieprawidłowego działania osi koła, którego wynikiem mogą być poważne
obrażenia lub śmierć.
•
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub
luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W
przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać
koła. Koło może pęknąć, powodując upadek rowerzysty. Sprawdzić, czy nie
wystąpiło rozwarstwienie włókien węglowych lub czy nie pojawiły się pęknięcia.
•
Nie używać hamulców obręczowych. Te koła są przeznaczone do stosowania
wyłącznie z hamulcami tarczowymi. Nie są odpowiednie dla hamulców
obręczowych.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika należy zachować ją na
przyszłość.
<Koło z osią typu E-THRU>
•
Nawet jeżeli dźwignia zwalniająca osi zostanie mocno
dokręcona, należy się upewnić, że nie koliduje ona z tarczą
hamulcową. Jeśli dźwignia zwalniająca osi znajduje się po
tej samej stronie, co tarcza hamulcowa, istnieje ryzyko, że
mogą ze sobą kolidować. Jeśli koliduje z tarczą hamulcową,
należy przestać jej używać i skontaktować się z punktem
sprzedaży lub dystrybutorem.
Dźwignia
zacisku
piasty
Tarcza
hamulca
•
Sprawdzić, jak używać dźwigni zwalniającej osi. Jeżeli dźwignia zwalniająca osi
nie jest używana prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
<Koło z osią typu E-THRU F15>
•
Tego koła można używać wraz ze specjalnym przednim widelcem i osią E-THRU.
Jeżeli będzie ono używane wraz z jakimkolwiek innym widelcem przednim lub
osią przelotową, może to spowodować odłączenie się koła od roweru podczas
jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
•
W przypadku montowania przedniego koła do przedniego widelca należy zawsze
przestrzegać zaleceń podanych w podręczniku właściciela przedniego widelca.
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju
przedniego widelca. Jeżeli zalecenia nie będą przestrzegane, przednie koło może
wypaść z przedniego widelca, czego konsekwencją mogą być poważne obrażenia.
<Koło z zaciskiem QR>
•
Nawet jeżeli dźwignia zacisku QR zostanie dokręcona ręką
przy użyciu całej siły, należy się upewnić, że nie koliduje
ona z tarczą hamulcową. Jeśli dźwignia zacisku QR znajduje
się po tej samej stronie co tarcza hamulca, istnieje ryzyko,
że będzie ona kolidować z tarczą hamulcową. Jeśli koliduje
z tarczą hamulcową, należy przestać jej używać i
skontaktować się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Dźwignia
zacisku
Tarcza
hamulca
PRZESTROGA
•
W przypadku używania środka naprawczego do opon, należy skontaktować się z
punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Okres docierania
•
Uwaga: hamulce tarczowe mają swój okres docierania. Hamulce tarczowe mają
swój okres docierania, dlatego siła hamowania rośnie wraz z upływem okresu
docierania. Należy pamiętać o wzroście siły hamowania w przypadku używania
hamulców w okresie docierania. Taka sama sytuacja zaistnieje po wymianie
klocków hamulcowych lub tarczy hamulcowej.
Uwaga
•
W celu użycia klucza do zamocowanych złączek należy zwrócić się o pomoc do
sklepu, w którym dokonano zakupu lub do dystrybutora.
•
Klucze do złączek specjalnych dostępne są jako wyposażenie opcjonalne.
•
Nie wstrzykiwać żadnego smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one
się wydostać na zewnątrz.
•
Jeżeli występuje jakikolwiek luz na szprychach oraz po przejechaniu pierwszych
1000 km, zalecamy wykonanie regulacji naprężenia szprych u autoryzowanego
sprzedawcy rowerów.
•
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia naklejek na
obręczy.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Regularna kontrola roweru przed jazdą
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe elementy. W
przypadku problemów z podanymi elementami należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
•
Czy występują pęknięcia w osi koła?
•
Czy szprychy są wygięte lub luźne?
•
Czy na powierzchni obręczy występują karby, zarysowania lub pęknięcia?
•
Czy koła są zamocowane?
•
Czy koła obracają się równomiernie?
•
Czy słychać jakieś odgłosy pochodzące od kół?
Nazwy części
Piasta przednia
Dźwignia zacisku piasty Dźwignia zacisku piasty
Piasta tylna
Koło F15 Koło R12
Dźwignia zacisku
Piasta
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)