ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
5
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego amortyzatora. W przypadku montowania przedniego
koładowidelca przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą
przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego konsekwencją może być poważny wypadek. Jeśli przednie koło jest
dokręconedo przedniego widelca zgodnie z instrukcją serwisową, może obracać się ciężej, jednak należy zawsze przestrzegać tych informacji.
•
Zdecydowanie zalecamy używanie wyłącznie osi piasty dostarczanej z piastą SHIMANO. W przypadku użycia innej osi piasty do zabezpieczenia piasty
może ona nie być wystarczająco mocna, aby zabezpieczyć piastę, lub może dojść do złamania piasty z powodu niewystarczającej siły, a to może
spowodować odpadnięcie koła oraz poważne kontuzje.
•
Należy również pamiętać o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej hamulców tarczowych.
PRZESTROGA
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
W przypadku używania oryginalnego narzędzia SHIMANO (TL-LR15) do zdejmowania oraz zakładania pierścienia mocującego tarczy hamulcowej
należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej części tarczy hamulcowej rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Okres docierania
•
Tarcze hamulcowe mają okres docierania się i warz z upływem okresu docierania siła hamowania będzie stopniowo wzrastać. Pamiętać o wzroście siły
hamowania w przypadku używania hamulców w okresie docierania. Taka sama sytuacja zaistnieje po wymianie okładzin hamulcowych lub tarczy
hamulca.
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego niewłaściwego użytkowania, jak skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru,
z wyjątkiem awarii wynikających z użycia nieodpowiednich metod produkcji.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
•
Nie należy smarować wewnętrznych części piasty. Spowoduje to wyciek smaru.
•
Podczas wymiany piasty E-THRU należy upewnić się, że model nowej piasty E-THRU jest taki sam jak model piasty E-THRU zamocowanej na ramie.
Inny model może zostać nieprawidłowo zamocowany na ramie z powodu różnic wynikających z długości osi, rozmiarów śrub, średnicy obudowy itp.
•
Do zamocowania piasty przedniej do narzędzia do obracania koła należy użyć narzędzia TL-FH12.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.