4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. Jeśli element lub część zapasowa zostanie nieprawidłowo zamontowana, może
to spowodować usterkę elementu bądź utratę panowania nad rowerem i wypadek.
•
Podczas przeprowadzania prac konserwacyjnych takich jak wymiana elementów należy mieć na sobie zatwierdzone
okulary ochronne.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą odpaść od roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy dokładnie sprawdzić piasty, aby upewnić się, że nie wystąpiły pęknięcia w osiach,
a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych warunków NIE WOLNO korzystać z roweru.
To koło jest przeznaczone do jazdy zjazdowej (downhill) i dowolnej (freeride). Dlatego nie należy go stosować do jazdy
zjazdowej (downhill). Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
•
Przed użyciem produktu należy dokładnie zapoznać się z instrukcją serwisową produktu.
Jeżeli mechanizm zaciskowy QR nie będzie używany prawidłowo, koło może odpaść od roweru, prowadząc do poważnych
obrażeń.
•
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na
powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Koło może odpaść, powodując upadek rowerzysty.
< Koło F15 (oś przednia 15 mm), koło R12 (oś tylna przelotowa 12 mm) >
•
Tego koła można używać wyłącznie w połączeniu ze specjalnym przednim widelcem/ramą i osią stałą.
Używanie tego modelu w połączeniu z jakimkolwiek innym widelcem przednim/ramą lub osią stałą może spowodować
odłączenie się koła od roweru podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia.
•
Nawet jeśli dźwignia zwalniająca osi zostanie dokręcona ręką przy użyciu całej
siły, należy się upewnić, że nie koliduje ona z tarczą hamulcową.
Jeśli dźwignia zwalniająca osi znajduje się po tej samej stronie co tarcza
hamulcowa, istnieje ryzyko, że będzie ona kolidować z tarczą hamulcową. Jeżeli
dźwignia koliduje z tarczą hamulcową, należy przerwać użytkowanie koła i
skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
Dźwignia zacisku piasty
Tarcza hamulca
•
Przed użyciem produktu należy dokładnie zapoznać się z instrukcją serwisową produktu. Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest
używana prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
TL: Koło pod oponę bezdętkową
•
Opony należy zakładać i zdejmować ręcznie.
W razie trudności można użyć plastikowej łyżki do kół pod oponę bezdętkową. W takich przypadkach należy sprawdzić,
czy na powierzchni obręczy nie ma wgięć, zarysowań lub pęknięć, ponieważ stwarzają one ryzyko uszkodzenia uszczelnienia
powietrznego między oponą a obręczą i powodują uchodzenie powietrza z opony. W przypadku obręczy z włókna węglowego
należy sprawdzić, czy nie występują pęknięcia, rozwarstwienie włókien węglowych itp. Na końcu sprawdzić, czy z opony nie
uchodzi powietrze.
< Koło F15 (oś przelotowa) >
•
W przypadku montowania przedniego koła do przedniego widelca amortyzowanego należy zawsze przestrzegać zaleceń
podanych w podręczniku właściciela przedniego widelca amortyzowanego.
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego widelca amortyzowanego. Jeżeli
zalecenia nie będą prawidłowo przestrzegane, przednie koło może wypaść z przedniego widelca amortyzowanego, czego
konsekwencją mogą być poważne obrażenia.