8
Oznaczenia na faksie
Zgodnie z ustawą o ochronie praw klientów sieci telefonicznych (Telephone Consumer
Protection Act) z roku 1991 każda wiadomość przesłana przez jakąkolwiek osobę drogą
telefoniczną lub faksem przy wykorzystaniu komputera lub innego urządzenia elektronicznego
musi zawierać następujące informacje umieszczone na górnym lub dolnym marginesie każdej
przesłanej strony lub na pierwszej stronie transmisji:
(1) datę i godzinę transmisji,
(2) dane identyfikacyjne przedsiębiorstwa lub osoby fizycznej wysyłającej wiadomość oraz
(3) numer telefonu urządzenia przesyłającego wiadomość, przedsiębiorstwa lub osoby
fizycznej.
Firma telekomunikacyjna ma prawo do wprowadzania zmian w jej urządzeniach
telekomunikacyjnych, sprzęcie, działaniach lub procedurach w przypadku gdy postępowanie
takie jest uzasadnione w ramach działalności firmy i nie jest niezgodne z zasadami i przepisami
zawartymi w części 68 FCC. W przypadku gdy zasadne jest twierdzenie, że zmiany takie
mogą spowodować niezgodność jakichkolwiek urządzeń telekomunikacyjnych klienta z
urządzeniami telekomunikacyjnymi firmy telekomunikacyjnej lub jeśli urządzenia klienta
wymagają w takim przypadku modyfikacji lub zmiany albo w inny sposób maj
ą znaczący
wpływ na użytkowanie i działanie takich urządzeń, klient będzie poinformowany na piśmie
z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby miał on możliwość utrzymania ciągłości usług.
Numer REN (Ringer Equivalence Number)
Numer REN (Ringer Equivalence Number) oraz numer rejestracyjny FCC dla tego
urządzenia można znaleźć na etykiecie umieszczonej na spodniej lub tylnej części
urządzenia. W pewnych przypadkach może istnieć potrzeba przedstawienia tych
numerów firmie telekomunikacyjnej.
Numer REN jest miarą obciążenia prądem elektrycznym na linii telefonicznej, przydatną
do określania, czy linia jest „przeciążona”. Instalowanie urządzeń kilku typów na tej samej linii
telefonicznej może spowodować problemy przy nawiązywaniu i w szczególności odbieraniu
połączeń telefonicznych. Suma wszystkich numerów REN urządzeń zainstalowanych na linii
telefonicznej powinna być mniejsza niż pięć. Pozwoli to na bezproblemowe korzystanie z usług
świadczonych przez firmę telekomunikacyjną. W niektórych przypadkach korzystanie z pięciu
urządzeń na jednej linii telefonicznej może nie być możliwe. Jeśli którekolwiek z urządzeń
telefonicznych nie działa właściwie, należy je natychmiast odłączyć od linii telefonicznej,
ponieważ może ono uszkodzić linię telefoniczną.
OSTRZEŻENIE:
Przepisy FCC określają, że zmiany lub modyfikacje w takich urządzeniach, które nie
zostały wyraźnie zaakceptowane przez ich producenta, mogą pozbawić użytkownika
prawa do użytkowania takich urządzeń. W przypadku gdy terminal telekomunikacyjny
powoduje szkodę w sieci telefonicznej, firma telekomunikacyjna powinna poinformować
klienta o możliwości zaprzestania świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jednakże w
przypadkach gdy zawiadomienie takie jest niemożliwe ze względów praktycznych, firma
ta może tymczasowo zaprzestać świadczenia usług pod warunkiem, że:
a) bezzwłocznie zawiadomi o tym klienta;
b) da klientowi możliwość usunięcia problemu z urządzeniami;
c) poinformuje klienta o jego prawie do wniesienia zażalenia do Federalnej Komisji
Komunikacji, zgodnie z procedurami określonymi w zasadach i przepisach FCC punkt
E części 68.
Należy również wiedzieć, że
:
•Urządzenie nie jest przeznaczone do połączenia do systemu cyfrowego PBX.
•Jeśli użytkownik zamierza korzystać z modemu komputerowego lub modemu faksowego
na tej samej linii telefonicznej, na której jest zainstalowane urządzenie, transmisja
i odbiór we wszystkich zainstalowanych urządzeniach mogą być zakłócone. Zaleca
się, aby żadne inne urządzenia, z wyjątkiem zwykłego telefonu, nie były podłączone
do tej samej linii telefonicznej.
•Jeśli w danej okolicy często występują wyładowania atmosferyczne lub wahania napięcia,
zalecamy zainstalowanie zabezpieczeń przeciwprzepięciowych linii zasilania i linii
telefonicznej. Zabezpieczenia przeciwprzepięciowe można zakupić u dystrybutora
lub w specjalistycznych sklepach ze sprzętem telefonicznym i elektronicznym.
• Podczas programowania numerów awaryjnych i/lub wykonywania połączeń testowych
z numerami alarmowymi należy, korzystając z numeru innego niż alarmowy, poinformować
dyspozytora usług awaryjnych o tym zamiarze. Dyspozytor udzieli dalszych instrukcji
co do sposobu przeprowadzenia testu numeru awaryjnego.
•Urządzenia tego nie wolno wykorzystywać do usług płatnych ani tzw. linii „party lines”.
•Urządzenie ma połączenie magnetyczne dla aparatu sł
uchowego.
•Urządzenie to można bezpiecznie podłączyć do sieci telefonicznej za pomocą
standardowego gniazda USOC RJ-11C.
Oświadczenie o zgodności (państwa europejskie)
Zatwierdzenia i certyfikaty
Znak CE naniesiony na ten wyrób oznacza, że firma Samsung
Electronics Co., Ltd. deklaruje zgodność urządzenia z obowiązującą
dyrektywą Rady nr 93/68/EWG oraz innymi wymienionymi niżej
dyrektywami z dnia:
Deklarację zgodności można sprawdzić na stronie internetowej
www.samsung.com/printer, przejdź do Wsparcie > Centrum pobierania i wprowadź
nazwę drukarki, aby przejść do dokumentu EuDoC.
1 stycznia 1995 r.
:
dyrektywa Rady 73/23/EWG – wstępne ustalenia dotyczące
przepisów Krajów Członkowskich związanych z urządzeniami niskonapięciowymi.
1 stycznia 1996 r.
:
dyrektywa Rady 89/336/EWG (92/31/EWG) – wstępne ustalenia
dotyczące przepisów Krajów Członkowskich o zgodności elektromagnetycznej.
9 marca 1999 r.
:
dyrektywa Rady 1999/5/WE o urządzeniach radiowych i terminalach
telekomunikacyjnych oraz o wspólnym przestrzeganiu zgodności.
Pełną treść deklaracji definiującej odpowiednie dyrektywy oraz odnośne normy można
uzyskać od przedstawiciela firmy Samsung Electronics Co., Ltd.
Certyfikat Unii Europejskiej
Certyfikat zgodności z dyrektywą 1999/5/EC o urządzeniach radiowych
i terminalach telekomunikacyjnych (FAX)
Niniejszy produkt firmy Samsung otrzymał własny certyfikat firmy, dopuszczający urządzenie
jako jednoterminalowe połączenie z publiczną komutowaną siecią telefoniczną (PSTN) —
zgodnie z dyrektywą 1999/5/EC. Produkt przeznaczony jest do pracy z krajowymi
sieciami PSTN oraz zgodnymi centralami PBX krajów europejskich.
W przypadku wystąpienia problemów należy w pierwszej kolejności kontaktować się
zDziałem Jakości Euro QA Lab of Samsung Electronics Co., Ltd.