SMS z informacją o sile sygnału, stanie baterii i aktualnej masie. Jeżeli odbiorca otrzyma taki SMS, to oznacza,
że wszystko działa prawidłowo.
4. Praca wagi
Waga pracuje poprawnie po poprawnym przeprowadzeniu konfiguracji i przełączeniu w tryb WORK. W tym
trybie wyświetlacz jest wyłączony, a czerwona dioda obok przełącznika SET/WORK nie świeci się.
Jeżeli konfiguracja została przeprowadzona prawidłowo i przełącznik ustawiony jest w tryb WORK, to
każdorazowo po włączeniu zasilania głównego włącznikiem na obudowie wagi zostanie wysłany specjalny
SMS testowy z informacją o sile sygnału, stanie baterii i aktualnej masie. Jeżeli odbiorca otrzyma taki SMS, to
oznacza, że wszystko działa prawidłowo.
Urządzenie cyklicznie sprawdza stan masy w godzinach 6:00, 13:00 i 20:30 oraz wysyła informacyjną
wiadomość SMS o godzinie 20:30. Cykl powtarza się co 24 godziny. Co 15 minut sprawdzany jest stan baterii
oraz przeprowadzany pomiar masy. Jeśli poziom baterii krytycznie spadnie lub nastąpi gwałtowny spadek
masy, zostanie wysłana wiadomość SMS
z informacją o incydencie – patrz punkt 7. tej instrukcji.
Waga podejmuje 3 próby dostarczenia wiadomości SMS. Wysłanie wiadomości ponawiane jest w przypadku
błędu GSM spowodowanego np. brakiem zasięgu sieci.
5. Sekwencja startowa
Po przełączeniu wagi w tryb SET i wpisaniu kodu kontroler sprawdza stan urządzenia.
Gdy wystąpią jakieś nieprawidłowości na wyświetlaczu mogą pojawić się następujące informacje:
MEMORY ERROR – oznacza, że pamięć lokalna jest uszkodzona. Jest to poważny błąd i działanie wagi
jest wstrzymane.
WARNING: BATTERY LOW – ostrzeżenie o niskim stanie baterii, gdy poziom baterii jest mniejszy niż
10% pojemności. Dodatkowo do każdego wysłanego raportu
w wiadomości SMS dodawana jest informacja o niskim stanie baterii. Należy
jak najszybciej wymienić baterię ogniw na nowe, aby waga działała prawidłowo. Ostrzeżenie nie
blokuje działania urządzenia, ale jest wyświetlane przez 15 sekund. Można przerwać wyświetlanie
ostrzeżenia poprzez naciśnięcie przycisku ENTER.
6. Komunikaty GSM prezentowane na wyświetlaczu
• GSM connecting – komunikat wyświetlany za każdym razem, gdy testowane jest połączenie z siecią GSM.
• Sending SMS... – informacja o trwającym wysyłaniu wiadomości SMS.
• PIN is required but is not set – informacja, że karta SIM wymaga podania numeru PIN, ale nie jest on ustawiony. Należy
przejść do Ustawień numeru PIN i wprowadzić numer PIN. Uwaga: należy upewnić się, czy wprowadzony PIN jest
prawidłowy, ponieważ błędnie podany PIN może doprowadzić do zablokowania dostępu do karty SIM.
• SIM CARD ERROR: SIM not found! – informacja o braku karty SIM. Należy sprawdzić, czy karta SIM znajduje się w
gnieździe i czy jest prawidłowo w nim umieszczona.
• SIM CARD ERROR: PIN is incorrect – informacja o błędnie wprowadzonym numerze PIN. Należy przejść do Ustawień
numeru PIN i wprowadzić prawidłowy numer PIN. Uwaga: należy upewnić się, czy wprowadzony PIN jest prawidłowy,
ponieważ błędnie podany PIN może doprowadzić do zablokowania dostępu do karty SIM.