4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcjach serwisowych.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. W przypadku niewłaściwej regulacji albo nieprawidłowego montażu elementu lub części zapasowej,
może dojść do usterki elementu bądź utraty panowania nad rowerem i wypadku.
•
Podczas przeprowadzania czynności konserwacyjnych takich jak wymiana elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Łańcuch i ogniwa QUICK-LINK należy czyścić regularnie, używając odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Odstępy między konserwacjami
zależą od użytkowania i warunków jazdy. Nigdy nie stosować rozpuszczalników zasadowych lub kwasowych, np. środków do usuwania rdzy. Użycie
takiego rozpuszczalnika może spowodować zerwanie łańcucha lub ogniwa QUICK-LINK i w konsekwencji poważne obrażenia.
•
Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony (odkształcenia lub pęknięcia), czy przeskakuje lub czy występują inne nieprawidłowości, np. samoistna
zmiana przełożeń. W przypadku występowania jakichkolwiek problemów należy skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży. Łańcuch
może się zerwać, powodując upadek rowerzysty.
•
Używać tylko z kasetami zębatek, które mają kompatybilne kombinacje zębów. 11–42T to jedyna kaseta zębatek kompatybilna z RD-M6000-GS. Nie
należy używać kaset zębatek z innymi kombinacjami zębów. W przypadku użycia produktu z niekompatybilną kombinacją zębów, łańcuch może spaść
z zewnętrznej części najmniejszej zębatki, co może doprowadzić do upadku z roweru.
Podczas używania TL-CT12
•
Należy zachować ostrożność, aby podczas pracy nie doszło do zranienia od ostrza lub igły.
•
Należy zachować ostrożność, aby palce nie zostały uchwycone przez działające narzędzie.
•
Przechowywać narzędzie w miejscu niedostępnym dla małych dzieci.
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
W przypadku przerzutki SHADOW RD+ przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy zamontowano osłonę zespołu płytki.
•
Jeżeli zmiana przełożeń nie wydaje się być płynna, należy skontaktować się z punktem sprzedaży, aby uzyskać pomoc.
•
Przełożenia należy co jakiś czas myć neutralnym detergentem, a następnie smarować. Ponadto czyszczenie łańcucha i ogniw QUICK-LINK neutralnym
detergentem i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości łańcucha i ogniw QUICK-LINK.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
W zależności od kształtu ramy przerzutka tylna może kolidować z dolną rurą tylnego trójkąta. Użyć wkręta B, aby wyregulować w taki sposób, aby
przerzutka tylna nie stykała się z dolną rurą tylnego trójkąta.
•
Przed użyciem nasmarować linkę oraz elementy ślizgowe pancerza, używając smaru SIS SP41 (Y04180000), aby zapewnić swobodne ślizganie się. Do
linki nie może przylegać kurz.
•
W celu uzyskania płynnego działania należy użyć pancerza OT-SP41 i prowadnicy linki.
•
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w przypadku, gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Ponadto należy sprawdzić, czy
dźwignia przerzutki nie dotyka ramy roweru, gdy kierownica jest maksymalnie skręcona.
•
Jeśli nie można wykonać regulacji zmiany przełożeń, sprawdzić wyrównanie haków tylnego trójkąta oraz czy linka jest nasmarowana i czy pancerz nie
jest zbyt długi lub zbyt krótki.
•
Okresowo należy czyścić przerzutkę oraz smarować wszystkie części ruchome (mechanizm i kółka).
•
W zależności od modelu kółko prowadzące ma strzałki wskazujące kierunek obrotów. Kółko prowadzące należy zamontować tak, aby strzałki były
skierowane w lewo, patrząc od zewnętrznej strony przerzutki.
•
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.