4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. Jeśli element lub część zapasowa zostanie nieprawidłowo zamontowana, może to spowodować
usterkę elementu bądź utratę panowania nad rowerem i wypadek.
•
Podczas przeprowadzania prac konserwacyjnych takich jak wymiana elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Łańcuch należy czyścić regularnie, używając odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha.
Odstępy między konserwacjami zależą od użytkowania i warunków jazdy. Nigdy nie stosować rozpuszczalników zasadowych lub kwasowych, np.
środków do usuwania rdzy. Użycie takiego rozpuszczalnika może spowodować zerwanie łańcucha i w konsekwencji poważne obrażenia.
•
Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony (odkształcenia lub pęknięcia), czy przeskakuje lub czy występują inne nieprawidłowości, np. samoistna
zmiana przełożeń. W przypadku występowania jakichkolwiek problemów należy skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży. Łańcuch
może się zerwać, powodując upadek rowerzysty.
•
Używać tylko z kasetami zębatek, które mają kompatybilne kombinacje zębów. 11-42T to jedyna kaseta kompatybilna z przerzutką RD-M6000-GS. Nie
jest możliwe używanie kaset o innej kombinacji zębów. W przypadku użycia kasety o niezgodnej kombinacji zębów może dojść do spadnięcia łańcucha
od zewnętrznej strony najmniejszej zębatki, co grozi upadkiem.
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
W przypadku przerzutki SHADOW RD+ przed rozpoczęciem jazdy należy sprawdzić, czy zamontowano osłonę zespołu płytki.
•
Jeżeli zmiana przełożenia nie wydaje się być płynna, należy umyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
•
Jeśli luz linek jest na tyle duży, że nie można wykonać regulacji zmiany przełożeń, wymienić przerzutkę.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
W zależności od kształtu ramy przerzutka tylna może kolidować z dolną rurką tylnego trójkąta.
•
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki. Do linki nie mogą przylegać żadne
zanieczyszczenia. Jeśli z linki zostanie wytarty smar, zalecamy użycie smaru SIS SP41 (Y04180000).
•
Należy zastosować pancerz [OT-SP41] i prowadnicę linki (SM-SP17/SP18) w celu uzyskania płynnego działania.
•
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w przypadku, gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Ponadto należy sprawdzić, czy
dźwignia przerzutki nie dotyka ramy roweru, gdy kierownica jest maksymalnie skręcona.
•
Jeśli nie można wykonać regulacji zmiany przełożeń, sprawdzić wyrównanie haków tylnego trójkąta oraz czy linka jest nasmarowana i czy pancerz nie
jest zbyt długi lub zbyt krótki.
•
Okresowo należy czyścić przerzutkę oraz smarować wszystkie części ruchome i kółka.
•
W zależności od modelu kółko prowadzące ma strzałki wskazujące kierunek obrotów. Kółko prowadzące należy zamontować tak, aby strzałki były
skierowane w lewo, patrząc od zewnętrznej strony przerzutki.
•
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.