2-2 Rozwiązywanie problemów
2-2 Przed zgłoszeniem się do serwisu
Przed poproszeniem o pomoc serwisu, sprawdź poniższe elementy. Jeśli problem będzie nadal występował, skontaktuj się
z najbliższym Centrum serwisowym Samsung Electronics.
POJAWIA SIĘ PUSTY EKRAN / NIE MOGĘ WŁĄCZYĆ URZĄDZENIA
Czy kabel zasilający jest prawidłowo podłączony? Sprawdź czy przewód zasilający jest dobrze podłączony.
Czy na ekranie pojawia się komunikat Check Signal Cable? Sprawdź kabel łączący komputer i urządzenie.
Jeśli komunikat jest widoczny mimo dobrego połączenia kom-
putera z urządzeniem, sprawdź sygnał źródłowy, naciskając na
urządzeniu przycisk /SOURCE.
Czy na ekranie pojawia się komunikat Not Optimum Mode? Komunikat ten pojawia się, gdy rozdzielczość lub częstotliwość
sygnału przesyłanego przez kartę graficzną przekracza maksy-
malna rozdzielczość lub częstotliwość urządzenia.
W takiej sytuacji należy ustawić odpowiednią rozdzielczość i
częstotliwość.
Czy jest wyś
wietlany pusty ekran, a dioda LED zasilania mruga
co jedną sekundę?
Takie zachowanie oznacza włączoną funkcję oszczędzania
energii.
Po kliknięciu myszką lub naciśnięciu dowolnego klawisza,
ekran zostanie ponownie włączony.
Czy urządzenie jest podłączone kablem DVI? Jeśli kabel DVI został podłączony po uruchomieniu komputera
lub został on wówczas odłączony i ponownie podłączony, karta
graficzna mogła wyłączyć przesyłanie sygnału wideo. W takiej
sytuacji ekran będzie pusty.
Należy wówczas uruchomić ponownie komputer przy podłączo-
nym kablu DVI.
NIE JEST WYŚWIETLANE MENU EKRANOWE.
Czy wycofany zmiany ustawień ekranu? Sprawdź czy funkcja blokady menu ekranowego jest wyłączo-
na.
OBRAZY SĄ WYŚWIETLANE W DZIWNYCH KOLORACH / W CZERNI I BIELI
Czy cały obraz jest wyświetlany w kolorze, który wygląda, jakby
na cały ekran nałożono celofan?
Sprawdź
połączenie kablowe z komputerem.
Wyjmij i całkowicie włóż kartę graficzną do komputera.
Sprawdź czy opcja <Color Effect> jest ustawiona na <Off>.
Czy karta graficzna jest prawidłowo skonfigurowana? Skonfiguruj kartę graficzną zgodnie z instrukcją obsługi.
OBSZAR WYŚWIETLANIA PRZESUWA SIĘ NAGLE DO BRZEGU LUB DO ŚRODKA.
Czy karta graficzna lub jej sterownik były ostatnio zmieniane? Naciśnij przycisk [AUTO], aby uruchomić funkcję automatycz-
nej regulacji.
Czy wartość rozdzielczości i częstotliwości została dostoso-
wana do urządzenia?
Wprowadź w ustawieniach karty graficznej odpowiednie warto-
ści rozdzielczości i częstotliwości.
przejdź do (tabeli standardowych trybów sygnału)
Czy karta graficzna jest prawidłowo skonfigurowana? Skonfiguruj kartę graficzną zgodnie z instrukcją obsługi.
WYŚWIETLANE OBRAZY SĄ NIEOSTRE.
Czy rozdzielczość i częstotliwość została dostosowana do
urz
ądzenia?
Wprowadź w ustawieniach karty graficznej odpowiednie warto-
ści rozdzielczości i częstotliwości.
przejdź do (tabeli standardowych trybów sygnału)
DO WYŚWIETLANIA OBRAZU JEST UŻYWANE WYŁĄCZNIE 16 KOLORÓW USTAWIENIA KOLORÓW ULEGŁY
ZMIANIE PO WYMIANIE KARTY GRAFICZNEJ.
Czy został zainstalowany sterownik urządzenia? Windows ME/XP/2000 : Ustaw ponownie kolory, wybierając
opcję Control Panel (Panel sterowania) → Display
(Ekran)→Settings (Ustawienia).
Czy karta graficzna jest prawidłowo skonfigurowana? W nowym sterowniku karty graficznej skonfiguruj ponownie
ustawienia kolorów.
PO PODŁĄCZENIU MONITORA POJAWIA SIĘ KOMUNIKAT „NIEZNANY MONITOR, ZNALEZIONO MONITOR
PLUG&PLAY (VESA DDC)”.
Czy został zainstalowany sterownik urządzenia? Zainstaluj sterownik urządzenia, zgodnie z opisem instalacji
sterownika.
W instrukcji obsługi kart graficznej sprawdź, czy karta obsługu-
je wszystkie funkcje standardu Plug&Play (VESA DDC).
Zainstaluj sterownik urządzenia, zgodnie z opisem instalacji
sterownika.