Rozwiązywanie problemów 2-2
2-2 Przed zgłoszeniem się do serwisu
Przed poproszeniem o pomoc serwisu, sprawdź poniższe możliwości rozwiązania. Jeśli problem będzie nadal występować,
skontaktuj się z najbliższym centrum serwisowym firmy Samsung Electronics lub przejdź na stronę pomocy pod adresem
www.samsung.com.
POJAWIA SIĘ PUSTY EKRAN / NIE MOGĘ WŁĄCZYĆ URZĄDZENIA
Czy kabel zasilający jest prawidłowo podłączony? Upewnij się, że kabel zasilania jest po obu stronach prawidło-
wo podłączony.
Czy na ekranie pojawia się komunikat „Check Signal Cable”? Sprawdź kabel łączący komputer i urządzenie.
Jeśli kabel jest prawidłowo podłączony, naciśnij klika razy
przycisk [ /SOURCE], aby potwierdzić, że w monitorze jest
ustawione prawidłowe źródło i że monitor odbiera sygnał wej-
ściowy.
Czy na ekranie pojawia się komunikat Not Optimum Mode? Komunikat ten pojawia się, gdy sygnał przesyłany przez kartę
graficzną przekracza maksymalną rozdzielczość lub częstotli-
wość (współczynnik odświeżania) urządzenia.
W takiej sytuacji należy ustawić odpowiednią rozdzielczość i
częstotliwość. Aby wprowadzić prawidłowe wartości, patrz
Tabela standardowych trybów sygnału.
Czy jest wyświetlany pusty ekran, a dioda LED zasilania
mruga co jedną sekundę?
Takie zachowanie oznacza włączoną funkcję oszczędzania
energii.
Po kliknięciu myszką lub naciśnięciu dowolnego klawisza,
ekran zostanie ponownie włączony.
Czy urządzenie jest podłączone kablem DVI? Jeśli kabel DVI został podłączony po uruchomieniu kompu-
tera lub został on odłączony i ponownie podłączony przy włą-
czonym komputerze, karta graficzna mogła wyłączyć
przesyłanie sygnału wideo. W takiej sytuacji ekran będzie
pusty.
Należy wówczas uruchomić ponownie komputer przy podłą-
czonym kablu DVI.
OBRAZY SĄ WYŚWIETLANE W DZIWNYCH KOLORACH / W CZERNI I BIELI
Czy cały obraz jest wyświetlany w kolorze, który wygląda,
jakby na cały ekran nałożono celofan?
Sprawdź połączenie kablowe z komputerem.
Wyjmij i całkowicie włóż kartę graficzną do komputera.
Sprawdź czy opcja <Color Effect> jest ustawiona na <Off>.
Czy karta graficzna jest prawidłowo skonfigurowana? Skonfiguruj ponownie kartę graficzną zgodnie z jej instrukcją
obsługi.
OBSZAR WYŚWIETLANIA PRZESUWA SIĘ NAGLE DO BRZEGU LUB DO ŚRODKA.
Czy karta graficzna lub jej sterownik były ostatnio zmieniane? Czy w funkcji <Picture>, w części <Settings> została urucho-
miona funkcja <Auto Adjustment>?
Czy została zmieniona wartość rozdzielczości lub częstotliwo-
ści (odświeżania)?
Wprowadź w karcie graficznej odpowiednie wartości rozdziel-
czości i częstotliwości.
Aby wprowadzić prawidłowe wartości, patrz Tabela standar-
dowych trybów sygnału.
Czy karta graficzna jest prawidłowo skonfigurowana? Skonfiguruj ponownie kartę graficzną zgodnie z jej instrukcją
obsługi.