EliteBook 2740p Tablet PC

HP EliteBook 2740p Tablet PC, EliteBook 2740p Base Model Tablet PC Instrukcja obsługi

  • Cześć! Jestem chatbotem AI, który pomoże Ci z HP EliteBook 2740p Tablet PC Instrukcja obsługi. Zapoznałem się już z dokumentem i mogę pomóc w prosty i zrozumiały sposób.
Instrukcja obsługi HP EliteBook 2740p
© Copyright 2010 Hewlett-Packard
Development Company, L.P.
Bluetooth jest znakiem towarowym
należącym do jego właściciela i używanym
przez firmę Hewlett-Packard Company
w ramach licencji. Intel jest znakiem
towarowym firmy Intel Corporation w USA
i innych krajach lub regionach. Java jest
znakiem towarowym w USA firmy Sun
Microsystems, Inc. Microsoft, Windows i
Windows Vista są zarejestrowanymi w USA
znakami towarowymi firmy Microsoft
Corporation. Logo SD jest znakiem
towarowym należącym do jego właściciela.
Informacje zawarte w niniejszym
dokumencie mogą zostać zmienione bez
powiadomienia. Jedyne warunki gwarancji
na produkty i usługi firmy HP są ujęte
w odpowiednich informacjach o gwarancji
towarzyszących tym produktom i usługom.
Żadne z podanych tu informacji nie
powinny być uznawane za jakiekolwiek
gwarancje dodatkowe. Firma HP nie ponosi
odpowiedzialności za błędy techniczne lub
wydawnicze ani pominięcia, jakie mogą
wystąpić w tekście.
Wydanie pierwsze: Luty 2010
Numer katalogowy dokumentu: 599105-241
Uwagi o produkcie
Niniejszy podręcznik opisuje funkcje
występujące w większości modeli. Jednak
niektóre funkcje mogą nie być dostępne w
danym komputerze.
Uwagi dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE! Aby zmniejszyć ryzyko oparzeń lub przegrzania komputera, nie umieszczaj
komputera bezpośrednio na kolanach i nie blokuj otworów wentylacyjnych komputera. Należy używać
komputera tylko na twardej, płaskiej powierzchni. Nie należy dopuszczać, aby przepływ powietrza
został zablokowany przez inną twardą powierzchnię, na przykład przez znajdującą się obok
opcjonalną drukarkę, lub miękką powierzchnię, na przykład przez poduszki, koc czy ubranie. Nie
należy także dopuszczać, aby pracujący zasilacz dotykał skóry lub miękkiej powierzchni, na przykład
poduszki, koca czy ubrania. Komputer i zasilacz spełniają ograniczenia dotyczące temperatury
powierzchni dostępnych dla użytkownika, zdefiniowane w normie International Standard for Safety of
Information Technology Equipment (IEC 60950).
iii
iv Uwagi dotyczące bezpieczeństwa
Spis treści
1 Funkcje ............................................................................................................................................................ 1
Identyfikowanie sprzętu ........................................................................................................................ 1
Elementy w górnej części komputera .................................................................................. 1
Urządzenia wskazujące ...................................................................................... 1
Wskaźniki ............................................................................................................ 3
Przyciski i przełączniki ........................................................................................ 4
Klawisze .............................................................................................................. 5
Elementy z przodu komputera ............................................................................................. 6
Elementy z prawej strony komputera ................................................................................... 7
Elementy z lewej strony komputera ..................................................................................... 8
Elementy z tyłu komputera .................................................................................................. 9
Elementy w dolnej części komputera ................................................................................. 10
Wyświetlacz ....................................................................................................................... 11
Anteny urządzenia bezprzewodowego (tylko wybrane modele) ........................................ 12
Dodatkowe elementy sprzętowe ........................................................................................ 13
Położenie etykiet ................................................................................................................................ 13
2 Korzystanie z tabletu .................................................................................................................................... 15
Elementy wyświetlacza tabletu ........................................................................................................... 15
Obracanie wyświetlacza ..................................................................................................................... 16
Tryb tabletu ........................................................................................................................ 16
Tryb komputera przenośnego ............................................................................................ 18
3 Sieć ................................................................................................................................................................. 20
Korzystanie z urządzeń bezprzewodowych (tylko w wybranych modelach) ...................................... 20
Położenie ikon sieci i połączeń bezprzewodowych ........................................................... 21
Korzystanie z przycisków komunikacji bezprzewodowej ................................................... 21
Używanie przycisku komunikacji bezprzewodowej ............................................................ 21
Korzystanie z programu Wireless Assistant (tylko wybrane modele) ................................ 22
Korzystanie z oprogramowania HP Connection Manager (tylko w wybranych
modelach) .......................................................................................................................... 22
Uż
ywanie elementów sterujących systemu operacyjnego ................................................. 23
Korzystanie z sieci bezprzewodowej (WLAN) .................................................................................... 24
Konfiguracja sieci WLAN ................................................................................................... 24
v
Ochrona sieci bezprzewodowej ......................................................................................... 24
Łączenie się z siecią WLAN .............................................................................................. 26
Roaming w innej sieci ........................................................................................................ 26
Korzystanie z mobilnego modemu szerokopasmowego HP (tylko w wybranych modelach) ............. 28
Wkładanie karty SIM .......................................................................................................... 28
Wyjmowanie karty SIM ...................................................................................................... 29
Korzystanie z bezprzewodowych urządzeń Bluetooth (tylko wybrane modele) ................................. 31
Bluetooth i udostępnianie połączenia internetowego (ICS) ............................................... 31
Rozwiązywanie problemów z połączeniem bezprzewodowym .......................................................... 32
Nie można utworzyć połączenia WLAN ............................................................................. 32
Nie można połączyć się z siecią preferowaną ................................................................... 33
Ikona stanu sieci nie jest wyświetlana ............................................................................... 33
Bieżące kody zabezpieczeń sieci są niedostępne ............................................................. 33
Połączenie WLAN jest bardzo słabe .................................................................................. 34
Nie można połączyć się z routerem bezprzewodowym ..................................................... 34
Korzystanie z modemu (tylko wybrane modele) ................................................................................. 36
Podłączanie kabla modemowego ...................................................................................... 36
Podłączanie adaptera kabla modemowego odpowiedniego dla danego kraju .................. 37
Konfigurowanie ustawień lokalizacji .................................................................................. 37
Sprawdzanie obecnie wybranej lokalizacji ........................................................ 37
Dodawanie nowej lokalizacji podczas podróży ................................................. 38
Rozwiązywanie problemów z połą
czeniem podczas podróży ........................... 39
Podłączanie do sieci lokalnej (LAN) ................................................................................................... 41
4 Urządzenia wskazujące, ekran dotykowy i klawiatura .............................................................................. 42
Korzystanie z urządzeń wskazujących ............................................................................................... 42
Konfigurowanie preferencji urządzenia wskazującego ...................................................... 42
Korzystanie z płytki dotykowej TouchPad .......................................................................... 42
Włączanie i wyłączanie płytki dotykowej TouchPad .......................................... 42
Wykonywanie gestów za pomocą płytki dotykowej TouchPad ......................... 42
Przewijanie ....................................................................................... 43
Powiększanie .................................................................................... 43
Szybki ruch trzema palcami .............................................................. 44
Ustawianie preferencji płytki dotykowej TouchPad ........................... 45
Korzystanie z drążka wskazującego .................................................................................. 45
Podłączanie myszy zewnętrznej ........................................................................................ 45
Korzystanie z piórka ........................................................................................................................... 45
Położenie elementów piórka .............................................................................................. 45
Trzymanie piórka ............................................................................................................... 46
Klikanie za pomocą piórka ................................................................................................. 46
Wykonywanie innych procedur za pomocą piórka ............................................................. 46
Czułość na nacisk .............................................................................................................. 46
Kalibracja piórka ................................................................................................................ 47
vi
Korzystanie z uchwytu piórka ............................................................................................ 47
Ustawianie właściwości piórka ........................................................................................... 48
Używanie ekranu dotykowego (tylko wybrane modele) ..................................................................... 48
Dotykanie (lub klikanie) ...................................................................................................... 48
Szybkie ruchy .................................................................................................................... 48
Przeciąganie ...................................................................................................................... 49
Przewijanie ........................................................................................................................ 49
Obracanie .......................................................................................................................... 50
Powiększanie ..................................................................................................................... 51
Ustawianie preferencji ekranu dotykowego ....................................................................... 52
Korzystanie z ustawień ekranu dotykowego ...................................................................... 53
Korzystanie z klawiatury ..................................................................................................................... 54
Korzystanie z oświetlenia klawiatury ................................................................................. 54
Używanie skrótów klawiaturowych .................................................................................... 56
Wyświetlanie informacji o systemie ................................................................... 57
Inicjowanie stanu uśpienia ................................................................................ 58
Przełączanie wyświetlania obrazu .................................................................... 58
Włączanie/wyłączanie płytki dotykowej TouchPad ........................................... 58
Wyświetlanie informacji o poziomie naładowania baterii .................................. 59
Zmniejszanie jasności obrazu ........................................................................... 59
Zwiększanie jasności obrazu ............................................................................ 59
Aktywowanie czujnika światła otaczającego ..................................................... 59
Korzystanie z przycisków HP Quick Launch ...................................................................................... 60
Otwieranie panelu sterowania Quick Launch Buttons ........................................................................ 61
Korzystanie z HP QuickLook .............................................................................................................. 61
Korzystanie z HP QuickWeb .............................................................................................................. 61
Korzystanie z wbudowanego bloku klawiszy numerycznych ............................................................. 61
Korzystanie z wbudowanego bloku klawiszy numerycznych ............................................. 61
Włączanie i wyłączanie wbudowanego bloku klawiszy numerycznych ............. 61
Prze
łączanie funkcji klawiszy wbudowanego bloku klawiszy numerycznych .... 62
Używanie opcjonalnej zewnętrznej klawiatury numerycznej ............................................. 62
5 Multimedia ..................................................................................................................................................... 63
Funkcje multimedialne ........................................................................................................................ 63
Regulowanie głośności ...................................................................................................... 63
Oprogramowanie multimedialne ......................................................................................................... 65
Korzystanie z zainstalowanego oprogramowania multimedialnego .................................. 65
Instalacja skopiowanego oprogramowania multimedialnego ............................................. 65
Instalowanie oprogramowania multimedialnego z dysku ................................................... 66
Audio .................................................................................................................................................. 67
Podłączanie zewnętrznych urządzeń audio ....................................................................... 67
Sprawdzanie funkcji audio ................................................................................................. 67
Wideo ................................................................................................................................................. 69
vii
Podłączenie monitora zewnętrznego lub projektora .......................................................... 69
Korzystanie z portu monitora zewnętrznego ..................................................... 69
Kamera ............................................................................................................................................... 70
Wskazówki dotyczące kamery internetowej ...................................................................... 70
Dostosowywanie właściwości kamery ............................................................................... 71
Przechwytywanie obrazów wizytówek ............................................................................... 71
6 Zarządzanie energią ...................................................................................................................................... 74
Ustawianie opcji zasilania .................................................................................................................. 74
Korzystanie z ustawień oszczędzania energii ................................................................... 74
Inicjowanie i wyłączanie stanu uśpienia ............................................................ 74
Inicjowanie i wyłączanie stanu hibernacji .......................................................... 75
Korzystanie z miernika baterii ............................................................................................ 75
Korzystanie z planów zasilania .......................................................................................... 76
Wyświetlanie bieżącego planu zasilania ........................................................... 76
Wybór innego planu zasilania ........................................................................... 76
Dostosowanie planów zasilania ........................................................................ 76
Ustawianie funkcji podawania hasła przy wznowieniu ....................................................... 76
Korzystanie z zasilania zewnętrznego ............................................................................................... 77
Podłączanie zasilacza prądu przemiennego ..................................................................... 77
Korzystanie z zasilania z baterii ......................................................................................................... 78
Znajdowanie informacje o baterii w module Pomoc i obsługa techniczna ......................... 79
Korzystanie z funkcji Battery Check .................................................................................. 79
Wyświetlanie informacji o poziomie naładowania baterii ................................................... 79
Wkładanie lub wyjmowanie baterii ..................................................................................... 80
Ładowanie baterii ............................................................................................................... 80
Wydłużanie czasu pracy na baterii .................................................................................... 81
Zarządzanie niskimi poziomami naładowania baterii ......................................................... 81
Rozpoznawanie niskich poziomów naładowania baterii ................................... 81
Rozwiązywanie problemu niskiego poziomu naładowania baterii ..................... 83
Aby rozwiązać problem niskiego poziomu na
ładowania baterii,
w sytuacji gdy dostępne jest zewnętrzne źródło zasilania ................ 83
Aby rozwiązać problem niskiego poziomu naładowania baterii,
w sytuacji gdy dostępna jest naładowana bateria ............................ 83
Aby rozwiązać problem niskiego poziomu naładowania baterii,
w sytuacji gdy nie są dostępne źródła zasilania ............................... 83
Aby rozwiązać problem niskiego poziomu naładowania baterii
w sytuacji, gdy nie można wyłączyć trybu Hibernacja ...................... 83
Kalibrowanie baterii ........................................................................................................... 83
Krok 1: Naładuj całkowicie baterię .................................................................... 83
Krok 2: Wyłącz funkcje Hibernacja i Uśpij ......................................................... 84
Krok 3: Rozładuj baterię .................................................................................... 85
Krok 4: Ponownie całkowicie naładuj baterię .................................................... 86
Krok 5: Ponownie włącz funkcje Hibernacja i Uśpij ........................................... 86
viii
Oszczędzanie energii baterii .............................................................................................. 86
Przechowywanie baterii ..................................................................................................... 87
Utylizacja zużytej baterii .................................................................................................... 87
Wymiana baterii ................................................................................................................. 87
Testowanie zasilacza prądu przemiennego ....................................................................................... 88
Wyłączanie komputera ....................................................................................................................... 88
7 Napędy ........................................................................................................................................................... 90
Położenie zainstalowanych napędów ................................................................................................. 90
Obsługa napędów .............................................................................................................................. 90
Zwiększanie wydajności dysku twardego ........................................................................................... 92
Korzystanie z programu Defragmentator dysków .............................................................. 92
Korzystanie z programu Oczyszczanie dysku ................................................................... 92
Korzystanie z HP 3D DriveGuard ....................................................................................................... 93
Rozpoznawanie stanu programu HP 3D DriveGuard ........................................................ 93
Korzystanie z oprogramowania HP 3D DriveGuard .......................................................... 94
Wymiana dysku twardego we wnęce ................................................................................................. 95
8 Urządzenia zewnętrzne ................................................................................................................................. 99
Korzystanie z urządzenia USB ........................................................................................................... 99
Podłączanie urządzenia USB ............................................................................................ 99
Zatrzymywanie i wyjmowanie urządzenia USB ............................................................... 100
Korzystanie z obsługi starszego standardu USB ............................................................. 100
Korzystanie z urządzenia 1394 ........................................................................................................ 101
Podłączanie urządzenia 1394 .......................................................................................... 101
Zatrzymywanie i wyjmowanie urządzenia 1394 ............................................................... 101
Korzystanie z napędów zewnętrznych ............................................................................................. 103
Korzystanie z opcjonalnych urządzeń zewnętrznych ...................................................... 103
Korzystanie ze złącza dokowania .................................................................................................... 104
9 Zewnętrzne karty pamięci .......................................................................................................................... 105
U
żywanie kart czytnika Media Card ................................................................................................. 105
Wkładanie karty cyfrowej ................................................................................................. 105
Zatrzymywanie i wyjmowanie karty cyfrowej ................................................................... 106
Korzystanie z kart ExpressCard (tylko w wybranych modelach) ...................................................... 107
Konfigurowanie karty ExpressCard ................................................................................. 107
Wkładanie karty ExpressCard ......................................................................................... 107
Zatrzymywanie i wyjmowanie karty ExpressCard ............................................................ 108
Korzystanie z kart inteligentnych (tylko wybrane modele) ................................................................ 109
Wkładanie karty inteligentnej ........................................................................................... 109
Wyjmowanie karty inteligentnej ....................................................................................... 110
ix
10 Moduły pamięci ......................................................................................................................................... 111
Dodawanie i wymiana modułu pamięci ............................................................................................ 112
11 Bezpieczeństwo ........................................................................................................................................ 115
Ochrona komputera .......................................................................................................................... 115
Korzystanie z haseł .......................................................................................................................... 116
Ustawienie haseł w systemie Windows ........................................................................... 116
Ustawienie haseł w programie Computer Setup .............................................................. 117
Hasło administratora systemu BIOS ................................................................................ 117
Zarządzanie hasłem administratora systemu BIOS ........................................ 118
Wprowadzanie hasła administratora systemu BIOS ....................................... 119
Korzystanie z funkcji DriveLock w programie Computer Setup ....................................... 119
Ustawianie hasła funkcji DriveLock ................................................................. 120
Wprowadzanie hasła funkcji DriveLock ........................................................... 121
Zmiana hasła funkcji DriveLock ...................................................................... 122
Wyłączanie zabezpieczenia DriveLock ........................................................... 123
Korzystanie z funkcji Auto DriveLock w programie Computer Setup ............................... 123
Wprowadzanie automatycznego hasła funkcji DriveLock ............................... 123
Wyłączanie automatycznego zabezpieczenia DriveLock ................................ 124
Funkcje zabezpieczeń w programie Computer Setup ...................................................................... 125
Zabezpieczenie urządzeń systemowych ......................................................................... 125
Wyświetlanie informacji o systemie w programie Computer Setup ................................. 126
Korzystanie z identyfikatorów systemowych w programie Computer Setup .................... 126
Korzystanie z oprogramowania antywirusowego ............................................................................. 127
Korzystanie z oprogramowania zapory ............................................................................................ 128
Instalacja aktualizacji krytycznych .................................................................................................... 129
Korzystanie z programu HP ProtectTools Security Manager (tylko wybrane modele) ..................... 130
Instalacja linki zabezpieczają
cej ....................................................................................................... 131
12 Aktualizacje oprogramowania ................................................................................................................. 132
Aktualizacja oprogramowania .......................................................................................................... 132
Aktualizowanie systemu BIOS ......................................................................................................... 134
Określenie wersji systemu BIOS ..................................................................................... 134
Pobieranie aktualizacji systemu BIOS ............................................................................. 135
Aktualizowanie oprogramowania i sterowników ............................................................................... 137
13 Kopia zapasowa i odzyskiwanie .............................................................................................................. 138
Wykonywanie kopii zapasowej danych ............................................................................................ 139
Odzyskiwanie ................................................................................................................................... 141
Korzystanie z narzędzi odzyskiwania Windows ............................................................... 141
Korzystanie z f11 ............................................................................................................. 142
Korzystanie z dysku DVD systemu operacyjnego Windows Vista (do zakupienia
osobno) ............................................................................................................................ 142
x
14 Computer Setup ........................................................................................................................................ 144
Uruchamianie Computer Setup ........................................................................................................ 144
Korzystanie z Computer Setup ......................................................................................................... 144
Nawigacja i wybieranie opcji w programie Computer Setup ............................................ 144
Przywracanie ustawień fabrycznych w programie Computer Setup ................................ 145
Menu w Computer Setup .................................................................................................................. 146
Menu File (Plik) ................................................................................................................ 146
Menu Security (Zabezpieczenia) ..................................................................................... 147
Menu System Configuration (Konfiguracja systemu) ....................................................... 148
15 MultiBoot ................................................................................................................................................... 153
Informacje na temat kolejności urządzenia rozruchu ....................................................................... 153
Uruchamianie urządzeń startowych w Computer Setup .................................................................. 155
Możliwości zmiany kolejności uruchamiania .................................................................................... 156
Wybieranie preferencji narzędzia MultiBoot ..................................................................................... 157
Ustawianie nowej kolejności rozruchu w programie Computer Setup ............................. 157
Dynamiczny wybór urządzenia rozruchowego po naciśnięciu klawisza F9 ..................... 158
Włączanie monitu funkcji MultiBoot Express ................................................................... 158
Wprowadzanie ustawień funkcji MultiBoot Express ......................................................... 159
16 Zarządzanie i drukowanie ........................................................................................................................ 160
Korzystanie z Client Management Solutions .................................................................................... 160
Konfiguracja i wdrożenie obrazów oprogramowania ....................................................... 160
Zarządzanie i aktualizacja oprogramowania .................................................................... 161
HP Client Manager for Altiris (tylko wybrane modele) ..................................... 161
HP CCM (Client Configuration Manager) (tylko wybrane modele) .................. 163
HP SSM (System Software Manager) ............................................................. 164
Korzystanie z technologii Intel Active Management (tylko w wybranych modelach) ........................ 165
Włączanie funkcji iATM .................................................................................................... 165
Korzystanie z menu narzędzia konfiguracji MEBx ........................................................... 165
Używanie uniwersalnego sterownika drukarki HP (tylko wybrane modele) ..................................... 167
17 Wskazówki dotyczące czyszczenia ......................................................................................................... 168
Środki czyszczące ............................................................................................................................ 168
Sposób czyszczenia ......................................................................................................................... 169
Czyszczenie wy
świetlacza ............................................................................................... 169
Czyszczenie boków i pokrywy ekranu ............................................................................. 169
Czyszczenie płytki dotykowej TouchPad i klawiatury ...................................................... 169
Czyszczenie pióra i uchwytu ............................................................................................ 169
Indeks ............................................................................................................................................................... 170
xi
xii
1Funkcje
Identyfikowanie sprzętu
Aby wyświetlić listę urządzeń zainstalowanych w komputerze, wykonaj następujące kroki:
1. Wybierz kolejno polecenia Start > Komputer > Właściwości systemu.
2. W lewym okienku kliknij przycisk Menedżer urządzeń.
Za pomocą menedżera urządzeń można także dodawać sprzęt i modyfikować konfigurację urządzeń.
UWAGA: System Windows® zawiera funkcję Kontrola konta użytkownika, która zwiększa
bezpieczeństwo komputera. Podczas takich zadań, jak instalacja oprogramowania, uruchamianie
narzędzi lub zmiana ustawień systemu Windows, może pojawić się prośba o pozwolenie lub hasło.
Więcej informacji znajdziesz w Pomocy i obsłudze technicznej.
Elementy w górnej części komputera
Urządzenia wskazujące
Element Opis
(1) Wskaźnik płytki dotykowej TouchPad
Nie świeci: Płytka dotykowa TouchPad jest włączona.
Bursztynowy: Płytka dotykowa TouchPad jest wyłączona.
Identyfikowanie sprzętu 1
Element Opis
(2) Włącznik płytki dotykowej TouchPad Włącza/wyłącza płytkę dotykową TouchPad po naciśnięciu
razem z klawiszem fn.
(3) Drążek wskazujący* Umożliwia przesuwanie wskaźnika, a także zaznaczanie oraz
aktywowanie elementów na ekranie.
(4) Klawisz fn Włącza/wyłącza płytkę dotykową TouchPad po naciśnięciu
razem z klawiszem f5.
(5) Lewy przycisk drążka wskazującego* Pełni te same funkcje, co lewy przycisk myszy zewnętrznej.
(6) Płytka dotykowa TouchPad* Umożliwia przesuwanie wskaźnika, a także zaznaczanie oraz
aktywowanie elementów na ekranie.
(7) Lewy przycisk płytki dotykowej TouchPad* Pełni te same funkcje, co lewy przycisk myszy zewnętrznej.
(8) Prawy przycisk płytki dotykowej TouchPad* Pełni te same funkcje, co prawy przycisk myszy zewnętrznej.
(9) Obszar przewijania płytki dotykowej Umożliwia przewijanie w gór
ę lub w dół.
(10) Prawy przycisk drążka wskazującego* Pełni te same funkcje, co prawy przycisk myszy zewnętrznej.
*W tabeli zamieszczono ustawienia fabryczne. Aby wyświetlić lub zmienić ustawienia urządzeń wskazujących, wybierz
kolejno Start > Panel sterowania > Sprzęt i dźwięk > Mysz.
2 Rozdział 1 Funkcje
Wskaźniki
Element Opis
(1) Wskaźnik zasilania
Świeci: Komputer jest włączony.
Miga: Komputer jest w stanie uśpienia.
Nie świeci: komputer jest wyłączony lub znajduje się
w stanie hibernacji.
(2) Wskaźnik baterii Bursztynowy: Trwa ładowanie baterii.
Turkusowy: Bateria jest niemal w pełni naładowana.
Miga na bursztynowo: poziom naładowania baterii, która jest
jedynym dostępnym źródłem zasilania, jest niski. Kiedy
poziom naładowania baterii osiąga krytycznie niski poziom,
wskaźnik zaczyna migać szybko.
Nie świeci: Jeżeli komputer jest podłączony do źródła
zasilania zewnętrznego, wskaźnik jest wyłączany, gdy
wszystkie baterie w komputerze są w pełni naładowane.
Jeżeli komputer nie jest podłączony do źródła zasilania
zewnętrznego, wskaźnik pozostaje wyłączony do momentu
osią
gnięcia niskiego poziomu naładowania baterii.
(3) Wskaźnik napędu
Miga turkusowo: Komputer korzysta z dysku twardego.
Bursztynowy: System HP 3D DriveGuard tymczasowo
zaparkował wewnętrzny dysk twardy.
(4) Wskaźnik caps lock Świeci: Włączona jest funkcja caps lock.
(5) Wskaźnik płytki dotykowej TouchPad
Nie świeci: Płytka dotykowa TouchPad jest włączona.
Bursztynowy: Płytka dotykowa TouchPad jest wyłączona.
(6) Wskaźnik wyciszenia dźwięku
Turkusowy: Dźwięk w komputerze jest włączony.
Bursztynowy: Dźwięk w komputerze jest wyłączony.
(7) Wskaźnik zmniejszenia głośności dźwięku Miga: Przycisk zmniejszania głośności pozwala na zmniejszenie
głośności dźwi
ęku głośnika.
Identyfikowanie sprzętu 3
Element Opis
(8) Wskaźnik zwiększenia głośności dźwięku Miga: Przycisk zwiększania głośności pozwala na zwiększenie
głośności dźwięku głośnika.
(9) Wskaźnik num lock Świeci: Włączona jest funkcja num lock lub włączony jest
wbudowany blok klawiszy numerycznych.
Przyciski i przełączniki
Element Opis
(1) Przełącznik wyświetlacza wewnętrznego Wyłącza wyświetlacz po jego zamknięciu, gdy zasilanie jest
włączone.
(2) Przycisk wyciszania dźwięku Wycisza i przywraca dźwięk głośników.
(3) Przycisk zmniejszania głośności Zmniejsza głośność komputera.
(4) Przycisk zwiększania głośności Zwiększa głośność komputera.
4 Rozdział 1 Funkcje
Klawisze
Element Opis
(1) Klawisz esc Wyświetla informacje o systemie (po naciśnięciu razem
z klawiszem fn).
(2) Klawisz fn Umożliwia wykonywanie często używanych funkcji systemowych
(po naciśnięciu razem z klawiszem funkcyjnym lub klawiszem
esc).
(3) Klawisz z logo systemu Windows Wyświetla menu Start systemu Microsoft Windows.
(4) Klawisz aplikacji systemu Windows Umożliwia wyświetlanie menu skrótów dla elementu
znajdującego się pod wskaźnikiem.
(5) Wbudowany blok klawiszy numerycznych Mogą być używane tak jak klawisze na zewnętrznej klawiaturze
numerycznej.
(6) Klawisze funkcyjne Umożliwiają wykonywanie często używanych funkcji
systemowych (po naciśnięciu razem z klawiszem fn).
Identyfikowanie sprzętu 5
Elementy z przodu komputera
Element Opis
(1) Wskaźnik kamery internetowej Świeci: Kamera pracuje.
(2) Przycisk zewnętrznej anteny WWAN Otwiera zewnętrzną antenę bezprzewodowej sieci rozległej
(WWAN).
(3) Zewnętrzna antena WWAN Antena wysyła i odbiera sygnały w bezprzewodowych sieciach
rozległych (WWAN).
(4) Przełącznik zasilania Gdy komputer jest wyłączony, przesuń przełącznik w prawo,
aby go włączyć.
Gdy komputer jest włączony, przesuń przełącznik w prawo,
aby go wyłączyć.
Gdy komputer jest w stanie wstrzymania, krótko przesuń
przełącznik w prawo, aby zakończyć wstrzymanie.
Gdy komputer jest w stanie hibernacji, krótko przesuń
przełącznik w prawo, aby zakończyć hibernację.
Jeżeli komputer nie odpowiada i nie można użyć standardowej
procedury zamykania systemu Windows, przesunięcie
przełącznika w prawo i przytrzymanie go przez co najmniej 5
sekund umoż
liwia wyłączenie komputera.
Aby dowiedzieć się więcej na temat ustawień zasilania, wybierz
kolejno Start > Panel sterowania > System i konserwacja >
Opcje zasilania.
(5) Głośniki (2) Umożliwiają odtwarzanie dźwięku.
(6) Gniazdo na wizytówki Utrzymuje wizytówkę w takiej pozycji, by kamera internetowa
mogła przechwycić obraz.
(7) Zatrzask zwalniający wyświetlacz Umożliwia otwarcie komputera.
(8) Komora Bluetooth® Znajduje się w niej opcjonalne urządzenie Bluetooth.
6 Rozdział 1 Funkcje
Elementy z prawej strony komputera
Element Opis
(1) Czujnik linii papilarnych HP (czytnik linii
papilarnych)
Pozwala na logowanie do systemu Windows przy użyciu odcisku
palca zamiast hasła.
(2) Przycisk QuickWeb
Gdy komputer jest wyłączony, naciśnij przycisk, aby
otworzyć program HP QuickWeb.
Gdy komputer jest włączony, naciśnij przycisk, aby otworzyć
domyślną przeglądarkę internetową.
(3) Przycisk QuickLook Gdy komputer jest wyłączony, naciśnij przycisk, aby
otworzyć program HP QuickLook.
Gdy komputer jest włączony, naciśnij przycisk, aby otworzyć
narzędzie Software Setup.
UWAGA: Jeśli narzędzie Software Setup nie jest
dostępne, zostanie otwarta domyślna przeglądarka
internetowa.
(4) Gniazdo wyjściowe (słuchawkowe) i wejściowe
(mikrofon) audio
Odtwarza dźwięk po podłączeniu do opcjonalnych, zasilanych
oddzielnie głośników, słuchawek, zestawu słuchawkowego lub
dź
więku z telewizji. Umożliwia także podłączenie opcjonalnego
zestawu słuchawek z mikrofonem.
UWAGA: Gdy urządzenie jest podłączone do wyjścia
słuchawkowego, głośniki komputera są wyłączone.
(5) Czytnik kart inteligentnych Obsługuje opcjonalne karty inteligentne i karty Java™.
(6) Porty USB (2) Umożliwiają podłączenie opcjonalnych urządzeń USB.
(7) Gniazdo RJ-11 (modemowe) Umożliwia podłączenie kabla modemowego.
(8) Gniazdo linki zabezpieczającej Umożliwia przymocowanie do komputera opcjonalnej linki
zabezpieczającej.
UWAGA: Linka zabezpieczająca utrudnia kradzież komputera,
ale nie gwarantuje jego pełnego bezpieczeństwa.
Identyfikowanie sprzętu 7
Elementy z lewej strony komputera
Element Opis
(1) Czytnik kart Media Card Obsługuje następujące formaty opcjonalnych kart cyfrowych:
Secure Digital (SD)
MultiMediaCard (MMC)
(2) Uchwyt na piórko Miejsce przechowywania pióra digitizera.
(3) Otwór wentylacyjny Umożliwia przepływ powietrza chłodzącego wewnętrzne części
komputera.
UWAGA: Wentylator komputera jest włączany automatycznie
w celu chłodzenia elementów wewnętrznych i ich ochrony przed
przegrzaniem. Włączanie się i wyłączanie wewnętrznego
wentylatora podczas korzystania z urządzenia jest normalnym
zjawiskiem.
(4) Gniazdo kart ExpressCard (tylko w wybranych
modelach)
Obsługuje opcjonalne karty ExpressCard.
(5) Wskaźnik komunikacji bezprzewodowej
Wbudowane urządzenie bezprzewodowe, takie jak
urządzenie bezprzewodowej sieci lokalnej (WLAN), mobilny
modem szerokopasmowy HP i/lub urządzenie Bluetooth®,
jest włączone.
Bursztynowy: Wszystkie urządzenia bezprzewodowe są
wyłączone.
(6) Przełącznik sieci bezprzewodowej Włącza i wyłącza funkcje komunikacji bezprzewodowej, nie
ustanawia jednak połączenia bezprzewodowego.
UWAGA: Aby można było ustanowi
ć połączenie
bezprzewodowe, musi być skonfigurowana sieć bezprzewodowa.
(7) Port 1394 Umożliwia podłączenie do komputera opcjonalnego urządzenia
IEEE 1394 lub 1394a, takiego jak kamera wideo.
(8) Zasilany port USB Zapewnia zasilanie dla urządzenia USB, takiego jak opcjonalna
zewnętrzna zatoka MultiBay, gdy jest podłączone zasilanym
kablem USB.
8 Rozdział 1 Funkcje
1/189