4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
• Podczas montażu produktu należy przestrzegać instrukcji zawartych w podręcznikach
właściciela.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części SHIMANO. Jeśli takie części jak śruby i
nakrętki poluzują się lub zostaną uszkodzone, może to spowodować nagły upadek z
roweru i poważne obrażenia.
Ponadto jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, mogą wystąpić problemy i
może dojść do upadku z roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć
okulary ochronne lub gogle.
• Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
• Odstępy między konserwacjami zależą od zastosowania i warunków jazdy. Łańcuch
należy regularnie czyścić, używając odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha.
Nigdy nie stosować rozpuszczalników zasadowych lub kwasowych, np. środków do
usuwania rdzy. Użycie takiego rozpuszczalnika może spowodować zerwanie łańcucha i
w konsekwencji poważne obrażenia.
• Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy ramiona mechanizmu
korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do
złamania ramienia mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia odzieży o łańcuch, ponieważ może
to spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony (odkształcenia lub pęknięcia), czy przeskakuje
lub czy występują inne nieprawidłowości, np. samoistna zmiana przełożeń. W przypadku
występowania problemów należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
dystrybutorem. Łańcuch może się zerwać, powodując upadek rowerzysty.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
Jeśli wewnętrzna osłona nie jest zamontowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać
uszkodzona. Może to doprowadzić do wywrócenia roweru, co grozi poważnymi obrażeniami.
• Dwie śruby mocujące lewe ramię mechanizmu korbowego należy dokręcać na przemian,
stopniowo i zamiennie; nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Aby
sprawdzić, czy momenty dokręcania mieszczą się w zakresie od 12–14 Nm należy użyć
klucza dynamometrycznego. Następnie, po przejechaniu około 100 km (60 mil), za
pomocą klucza dynamometrycznego ponownie sprawdzić momenty dokręcania. Ważne
jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcania. Jeżeli momenty dokręcania
są zbyt małe lub jeżeli śruby mocujące nie były dokręcane stopniowo i na przemian, lewe
ramię mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia.