Odpowiedzialność za wady fizyczne i gwarancja ŠKODA
dla nowych samochodów
Odpowiedzialność za wady fizyczne
Partner handlowy ŠKODA ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne sprzeda-
wanego nowego samochodu ŠKODA, oryginalnych części ŠKODA i oryginal-
nych akcesoriów ŠKODA zgodnie z przepisami ustawowymi oraz umową
sprzedaży.
Gwarancja ŠKODA dla nowych samochodów
Oprócz odpowiedzialności za wady fizyczne spółka ŠKODA AUTO udziela
gwarancji ŠKODA dla nowych samochodów (nazywanej w dalszej części „Gwa-
rancją ŠKODA“) na warunkach określonych poniżej.
W ramach gwarancji ŠKODA spółka ŠKODA AUTO zapewnia niżej wymienione
świadczenia.
▶
Bezpłatna naprawa szkód będących następstwem usterek, występujących w
samochodzie w okresie dwóch lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego
ŠKODA.
▶
Bezpłatna naprawa szkód wynikających z wad lakieru, występujących w sa-
mochodzie w okresie trzech lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego
ŠKODA.
▶
Bezpłatna naprawa przerdzewień nadwozia występujących w samochodzie w
okresie dwunastu lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. Gwarancją
ŠKODA objęte są wyłącznie przerdzewienia blach nadwozia od wewnątrz na
zewnątrz.
Początek okresu gwarancyjnego to dzień, w którym partner handlowy ŠKODA
przekazuje przy zakupie nowy samochód pierwszemu nabywcy
1)
. Data ta musi
być odpowiednio odnotowana przez partnera handlowego ŠKODA w instrukcji
obsługi pojazdu » Dokumentacja przekazania samochodu.
Naprawa pojazdu może być wykonana przez wymianę lub naprawę uszkodzo-
nych części. Wymienione części stają się własnością partnera serwisowego
ŠKODA.
Nie ma podstaw do dalszych roszczeń wynikających z gwarancji ŠKODA. W
szczególności nie mogą być wysuwane roszczenia o dostarczenie części za-
miennych, prawo do odstąpienia, udostępnienie samochodu zastępczego w
okresie naprawy oraz odszkodowanie.
Z gwarancji ŠKODA można skorzystać u każdego, dowolnego partnera serwi-
sowego ŠKODA.
Warunkiem skorzystania ze świadczenia objętego gwarancją ŠKODA jest ter-
minowe i prawidłowe wykonywanie wszystkich prac serwisowych zgodnie z
zaleceniami spółki ŠKODA AUTO. Prawidłowe wykonanie prac serwisowych
zgodnie z zaleceniami spółki ŠKODA AUTO musi być udokumentowane w
przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji ŠKODA. W przypadku nie-
wykonania prac serwisowych lub w przypadku prac serwisowych wykonanych
niezgodnie z zaleceniami spółki ŠKODA AUTO, roszczenia gwarancyjne nie ule-
gają wygaśnięciu pod warunkiem wykazania, że niewykonanie prac serwiso-
wych lub ich wykonanie bez uwzględnienia zaleceń spółki ŠKODA AUTO nie
jest przyczyną usterki.
Naturalne zużycie pojazdu nie jest objęte gwarancją ŠKODA. Gwarancja
ŠKODA nie obejmuje również wad niefabrycznych nadbudówek, instalacji i
przebudów oraz uszkodzeń pojazdu spowodowanych przez tego rodzaju do-
datki. Powyższe obowiązuje również dla akcesoriów, które nie zostały zamon-
towane i/lub dostarczone fabrycznie.
Dochodzenie roszczeń gwarancyjnych nie jest ponadto możliwe, jeśli uszko-
dzenia powstały w wyniku niżej wymienionych okoliczności.
▶
Niedozwolone użytkowanie, nieprawidłowa obsługa (np. użytkowanie w wy-
ścigach samochodowych lub przeładowanie), nieprawidłowa pielęgnacja i
konserwacja lub niedozwolone modyfikacje pojazdu.
▶
Nieprzestrzeganie przepisów zawartych w instrukcji obsługi lub innych in-
strukcjach dostarczonych przez producenta.
▶
Działania lub wpływy zewnętrzne (np. wypadek, grad, powódź itp.).
▶
W przypadku, kiedy do samochodu / w samochodzie zainstalowano lub pod-
łączono części, których zastosowanie nie było zatwierdzone przez ŠKODA
AUTO lub pojazd został zmodyfikowany w sposób niezatwierdzony przez
ŠKODA AUTO (np. tuning).
▶
Jeżeli szkoda nie została niezwłocznie zgłoszona w specjalistycznej stacji ob-
sługi lub została usunięta w nieprawidłowy sposób.
1)
Z uwagi na wymogi ogólnie wiążących przepisów prawa krajowego zamiast
daty przekazania samochodu może być podana data pierwszej rejestracji.
5
Odpowiedzialność za wady fizyczne i gwarancja ŠKODA dla nowych samochodów