ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części Shimano. Poluzowanie lub uszkodzenie takich części, jak śruby i nakrętki
może spowodować spadnięcie z roweru i poważne obrażenia.
Ponadto, jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, może to spowodować spadnięcie z roweru i poważne obrażenia.
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne lub gogle.
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Okresy między przeglądami zależą od intensywności i środowiska użytkowania.
Łańcuch należy czyścić regularnie, używa-
jąc odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha.
Nigdy nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad, ta-
kich jak odrdzewiacze.
Użycie takiego rozpuszczalnika może spowodować zerwanie łańcucha i w konsekwencji poważne
obrażenia.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się jakie-
kolwiek pęknięcia, może dojść do złamania ramienia mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia odzieży o łańcuch, ponieważ może to spowodować wywrócenie rowe-
ru.
Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony (deformacje lub pęknięcia), czy przeskakuje lub czy występują inne nieprawi-
dłowości, np. samoistna zmiana przełożeń. W przypadku występowania jakichkolwiek problemów należy skontaktować się
ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży. Łańcuch może pęknąć, powodując upadek rowerzysty.
Montaż na rowerze i konserwacja:
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać uszkodzona. Może to dopro-
wadzić do wywrócenia roweru, co grozi poważnymi obrażeniami.
Dwie śruby mocujące lewego ramienia mechanizmu korbowego należy dokręcać jednocześnie, a nie osobno. Należy także
użyć klucza dynamometrycznego, aby sprawdzić, czy momenty dokręcania mieszczą się w zakresie 12 - 14 Nm. Następnie, po
przejechaniu około 100km (60 miles) , za pomocą klucza dynamometrycznego sprawdzić momenty dokręcenia. Ważne jest
również okresowe sprawdzanie momentów dokręcania. Jeżeli momenty dokręcania są zbyt małe lub jeżeli śruby montażo-
we nie były dokręcane stopniowo i na przemian, lewe ramię mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywróce-
nia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
PRZESTROGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Uważać, aby nie przyciąć części ciała ostrymi zębami tarcz.