dji AIR 2S Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
06.2021
wer. 1.0
Podręcznik użytkownika
Wyszukiwanie słów kluczowych
Szukaj słów kluczowych, takich jak „akumulator” i „instalacja”, aby znaleźć temat. Jeśli czytasz
ten dokument za pomocą programu Adobe Acrobat Reader, naciśnij klawisze Ctrl+F w systemie
Windows lub Command+F w systemie Mac, aby rozpocząć wyszukiwanie.
Przechodzenie do tematu
Zobacz pełną listę tematów w spisie treści. Kliknij temat, aby przejść do tej sekcji.
Drukowanie tego dokumentu
Ten dokument obsługuje drukowanie w wysokiej rozdzielczości.
2
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z podręcznika
Legenda
Ostrzeżenie Ważne Podpowiedzi i wskazówki Odwołanie
Przeczytaj przed pierwszym lotem
Przed przystąpieniem do użytkowania drona DJITM Air 2S:
1. Zrzeczenie się odpowiedzialności i wytyczne dotyczące bezpieczeństwa
2. Skrócony przewodnik
3. Podręcznik użytkownika
Przed pierwszym użyciem zalecamy obejrzenie wszystkich lmów instruktażowych na ocjalnej stronie
internetowej DJI i zapoznanie się ze zrzeczeniem się odpowiedzialności oraz wskazówkami dotyczącymi
bezpieczeństwa. Przygotuj się na pierwszy lot, przeglądając skrócony przewodnik i korzystaj z tej
instrukcji, aby uzyskać więcej informacji.
Samouczki wideo
Przejdź do poniższego adresu lub zeskanuj kod QR, aby obejrzeć lmy instruktażowe o
dronie DJI Air 2S, które pokazują, jak bezpiecznie z niego korzystać:
http://www.dji.com/air-2s/video
Pobierz aplikację DJI Fly
Pamiętaj, aby korzystać z aplikacji DJI Fly podczas lotu. Zeskanuj kod QR po prawej
stronie, aby pobrać najnowszą wersję.
Wersja DJI Fly dla systemu Android jest zgodna z systemem Android 6.0 i nowszymi.
Wersja DJI Fly dla systemu iOS jest zgodna z systemem iOS 11.0 i nowszymi.
Pobierz aplikację DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series)
Pobierz aplikację DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series) pod adresem http://www.dji.com/air-2s/
downloads.
* W celu zwiększenia bezpieczeństwa lot jest ograniczony do wysokości 30 m (98,4 stopy) i zasięgu 50 m
(164 stopy), jeśli nie jest podłączony lub zalogowany do aplikacji podczas lotu. Dotyczy to DJI Fly i wszystkich
aplikacji kompatybilnych z dronem DJI.
Temperatura pracy tego produktu wynosi od do 40°C. Nie spełnia on normy standardowej
temperatury pracy dla zastosowań militarnych (od –55° do 125°C), która wymaga wytrzymywania
większej zmienności warunków środowiskowych. Produkt należy eksploatować odpowiednio i tylko
w zastosowaniach, w których spełnia wymagania dotyczące zakresu temperatur pracy danej klasy.
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
3
Korzystanie z podręcznika
Legenda
Ostrzeżenie Ważne Podpowiedzi i wskazówki Odwołanie
Przeczytaj przed pierwszym lotem
Przed przystąpieniem do użytkowania drona DJITM Air 2S:
1. Zrzeczenie się odpowiedzialności i wytyczne dotyczące bezpieczeństwa
2. Skrócony przewodnik
3. Podręcznik użytkownika
Przed pierwszym użyciem zalecamy obejrzenie wszystkich lmów instruktażowych na ocjalnej stronie
internetowej DJI i zapoznanie się ze zrzeczeniem się odpowiedzialności oraz wskazówkami dotyczącymi
bezpieczeństwa. Przygotuj się na pierwszy lot, przeglądając skrócony przewodnik i korzystaj z tej
instrukcji, aby uzyskać więcej informacji.
Samouczki wideo
Przejdź do poniższego adresu lub zeskanuj kod QR, aby obejrzeć lmy instruktażowe o
dronie DJI Air 2S, które pokazują, jak bezpiecznie z niego korzystać:
http://www.dji.com/air-2s/video
Pobierz aplikację DJI Fly
Pamiętaj, aby korzystać z aplikacji DJI Fly podczas lotu. Zeskanuj kod QR po prawej
stronie, aby pobrać najnowszą wersję.
Wersja DJI Fly dla systemu Android jest zgodna z systemem Android 6.0 i nowszymi.
Wersja DJI Fly dla systemu iOS jest zgodna z systemem iOS 11.0 i nowszymi.
Spis treści
Korzystanie z podręcznika 2
Legenda 2
Przeczytaj przed pierwszym lotem 2
Samouczki wideo 2
Pobierz aplikację DJI Fly 2
Pobierz aplikację DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series) 2
Charakterystyka produktu 6
Wprowadzenie 6
Przygotowanie drona 6
Przygotowanie kontrolera zdalnego sterowania 7
Schemat drona 8
Schemat kontrolera zdalnego sterowania 9
Aktywacja DJI Air 2S 9
Dron 11
Tryby lotu 11
Wskaźniki stanu drona 12
Powrót do punktu startu 13
Systemy widoczności i system czujników podczerwieni 16
Inteligentny tryb lotu 19
Advanced Pilot Assistance Systems 4.0 25
Rejestrator lotu 26
Śmigła 26
Inteligentny akumulator lotniczy 27
Gimbal i kamera 31
Kontroler zdalnego sterowania 34
Charakterystyka kontrolera zdalnego sterowania 34
Korzystanie z kontrolera zdalnego sterowania 34
Nawiązywanie łączności z kontrolerem zdalnego sterowania 37
Aplikacja DJI Fly 40
Strona główna 40
Widok z kamery 41
4
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Lot 46
Wymagane warunki środowiskowe podczas lotu 46
Limity lotu i strefy GEO 46
Lista kontrolna przed lotem 47
Automatyczny start/lądowanie 48
Uruchamianie/zatrzymywanie silników 48
Lot próbny 49
Dodatek 51
Dane techniczne 51
Aktualizacja oprogramowania sprzętowego 54
Informacje posprzedażowe 55
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
5
Charakterystyka
produktu
Ta część zawiera wprowadzenie do drona
DJI Air 2S oraz listę jego komponentów i
kontroler zdalnego sterowania.
6
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Charakterystyka produktu
Wprowadzenie
Dron DJI Air 2S zawiera zarówno system czujników podczerwieni, jak i systemy widoczności do
przodu, do tyłu, w górę i w dół, umożliwiające zawisanie, latanie w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz
oraz automatyczny powrót do punktu startu. Maksymalna prędkość lotu drona wynosi 68,4 km/h, a
maksymalny czas lotu to 31 minut.
Pilot zdalnego sterowania wyświetla transmisję obrazu z drona do aplikacji DJI Fly na urządzeniu
mobilnym, a dronem i kamerą można łatwo sterować za pomocą wbudowanych przycisków.
Maksymalny czas działania kontrolera zdalnego sterowania to 6 godzin.
Najważniejsze cechy
Inteligentne tryby lotu: Dzięki technologii ActiveTrack 4.0, Spotlight 2.0 i Point of Interest 3.0 dron
automatycznie podąża za obiektem lub leci wokół niego, jeśli wykryje przeszkodę na trasie. Użytkownik
może skupić się na obsłudze drona, podczas gdy zaawansowany system wspomagania pilota 4.0
umożliwia mu unikanie przeszkód.
Zaawansowane tryby fotografowania: Wykonuj skomplikowane zdjęcia bez wysiłku dzięki takim
funkcjom, jak MasterShots, Hyperlapse i QuickShots. Wystarczy kilka kliknięć, aby dron wystartował,
wykonał nagranie na wstępnie ustawionej trasie i automatycznie wygenerował profesjonalny
standardowy lm.
Gimbal i kamera: DJI Air 2S wykorzystuje 1-calową kamerę z matrycą CMOS, która umożliwia
wykonywanie zdjęć o rozdzielczości 20 MP i lmów w jakości 5,4K 30 kl./s, 4K 60 kl./s i 1080p 120
kl./s. Obsługiwane jest też nagrywanie w 10-bitowym trybie D-Log M, co ułatwia użytkownikom
dostosowanie kolorów podczas edycji.
Transmisja obrazu: Dron DJI Air 2S jest wyposażony w cztery wbudowane anteny oraz kontroler
zdalnego sterowania O3 (OCUSYNCTM 3.0), który zapewnia maksymalny zasięg transmisji 12 km oraz
wyświetlanie sygnału wideo z drona w aplikacji DJI Fly na urządzeniu mobilnym w rozdzielczości do
1080p. Kontroler zdalnego sterowania pracuje zarówno w paśmie 2,4 GHz, jak i 5,8 GHz, a najlepszy
kanał transmisji potra wybierać automatycznie bez opóźnienia.
Przygotowanie drona
Wszystkie ramiona drona złożone przed jego zapakowaniem. Aby rozłożyć drona, wykonaj poniższe
czynności.
1. Zdejmij ochraniacz gimbala z kamery.
2. Rozłóż przednie ramiona, a następnie tylne.
Maksymalny czas lotu testowano w warunkach bezwietrznych przy stałej prędkości 19,4 km/h, a
maksymalną prędkość lotu testowano na wysokości poziomu morza przy braku wiatru. Te wartości
mają charakter wyłącznie informacyjny.
Kontroler zdalnego sterowania osiąga maksymalną odległość transmisji (FCC) w szeroko otwartym
obszarze bez zakłóceń elektromagnetycznych na wysokości około 120 m. Maksymalna odległość
transmisji oznacza maksymalną odległość, na jaką dron może nadal wysyłać i odbierać transmisje.
Nie oznacza maksymalnej odległości, jaką dron może pokonać w jednym locie. Maksymalny czas
pracy przetestowano w środowisku laboratoryjnym i bez ładowania urządzenia mobilnego. Ta
wartość ma charakter wyłącznie informacyjny.
Pasmo 5,8 GHz nie jest obsługiwane w niektórych regionach. Należy przestrzegać lokalnych
przepisów i regulacji.
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
7
Przed rozłożeniem tylnych ramion rozłóż przednie ramiona.
Przed włączeniem zasilania drona upewnij się, że ochraniacz gimbala został zdjęty, wszystkie
ramiona rozłożone. W przeciwnym razie procedura autodiagnostyki może nie być
przeprowadzona prawidłowo.
Kiedy dron nie jest używany, ochraniacz gimbala powinien być założony.
Przygotowanie kontrolera zdalnego sterowania
1. Wyjmij drążki sterownicze z gniazd na kontrolerze zdalnego sterowania i przykręć je na miejsce.
2. Wyciągnij uchwyt urządzenia mobilnego. Wybierz kabel kontrolera zdalnego sterowania odpowiedni
do urządzenia mobilnego. W zestawie kable ze złączem Lightning, micro USB i USB-C. Podłącz
koniec kabla z ikoną telefonu do urządzenia mobilnego. Upewnij się, że urządzenie mobilne jest
zamocowane.
4. Ze względów bezpieczeństwa wszystkie inteligentne akumulatory lotnicze hibernowane przed
wysyłką. Za pomocą ładowarki znajdującej się w zestawie naładuj i aktywuj inteligentne akumulatory
lotnicze po raz pierwszy. Pełne ładowanie inteligentnego akumulatora lotniczego trwa mniej więcej
1 godzinę i 35 minut.
3. Przymocuj śmigła ze znacznikami do silników z oznaczeniami. Dociśnij śmigło do silników i obróć,
aby bezpiecznie zamocować. Przymocuj pozostałe śmigła do nieoznaczonych silników. Rozłóż
łopatki śmigieł.
B
BA
A
2
1
2
1
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
8
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Schemat drona
1. System widoczności do przodu
2. Śmigła
3. Silniki
4. Podwozie (wbudowane anteny)
5. Gimbal i kamera
6. System widoczności w dół
7. Dodatkowe światło dolne
8. System czujników podczerwieni
9. Port USB-C
10. Sprzączki akumulatora
11. Przednie diody LED
12. Wskaźniki stanu drona
13. System widoczności do tyłu
14. Inteligentny akumulator lotniczy
15. Diody LED poziomu naładowania akumulatora
16. Przycisk zasilania
17. Gniazdo kart microSD
18. System widoczności do góry
1
2
3
4
6
8
9
10
11
7
5
13
14
15 16
17
12
18
Jeśli w przypadku korzystania z urządzenia mobilnego z systemem Android pojawi się monit o
połączenie USB, wybierz opcję tylko do ładowania. W przeciwnym razie może to spowodować
niepowodzenie połączenia.
2
1
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
9
Schemat kontrolera zdalnego sterowania
Aktywacja DJI Air 2S
Dron DJI Air 2S wymaga aktywacji przed pierwszym użyciem. Po włączeniu zasilania drona i kontrolera
zdalnego sterowania postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby aktywować
drona DJI Air 2S za pomocą aplikacji DJI Fly. Aktywacja wymaga połączenia z Internetem.
1. Przycisk zasilania
Naciśnij raz, aby sprawdzić aktualny poziom
naładowania akumulatora. Naciśnij raz, po
czym jeszcze raz i przytrzymaj, aby włączyć
lub wyłączyć zasilanie kontrolera zdalnego
sterowania.
2. Przełącznik trybu lotu
Przełączanie między trybami sportowym,
normalnym i Cine.
3. Przycisk Flight Pause (Wstrzymanie lotu)/
Return to Home, RTH (Powrót do punktu
startu)
Naciśnij raz, aby dron zahamował i zawisł
w miejscu (pod warunkiem, że dostępne
systemy GNSS lub widoczności). Naciśnij
i przytrzymaj przycisk, aby zainicjować
funkcję RTH. Dron powraca do ostatniego
zarejestrowanego punktu startu. Naciśnij
ponownie, aby odwołać procedurę RTH.
4. Diody LED poziomu naładowania akumu-
latora
Wyświetlają aktualny poziom naładowania
akumulatora kontrolera zdalnego sterowania.
5. Drążki sterownicze
Drążki sterownicze służą do sterowania
ruchami drona. Tryb sterowania lotem ustawia
się w aplikacji DJI Fly. Drążki sterownicze
można demontować i łatwo przechowywać.
6. Przycisk programowalny
Naciśnij raz, aby włączyć lub wyłączyć
dodatkowe światło dolne. Naciśnij dwa razy,
aby wyśrodkować gimbal albo nachylić go do
dołu (ustawienia domyślne). Przycisk można
skongurować w aplikacji DJI Fly.
7. Przełącznik foto/wideo
Naciśnij raz, aby włączyć tryb foto lub wideo.
8. Kabel kontrolera zdalnego sterowania
Nawiąż połączenie z urządzeniem mobilnym
do łączności wideo przez kabel kontrolera
zdalnego sterowania. Wybierz kabel
odpowiedni do urządzenia mobilnego.
9. Uchwyt urządzenia mobilnego
Służy do bezpiecznego mocowania urządzenia
mobilnego do kontrolera zdalnego sterowania.
10. Anteny
Przekazują sygnał sterowania dronem i
bezprzewodowy sygnał wideo.
11. Port USB-C
Do ładowania i podłączania kontrolera
zdalnego sterowania do komputera.
12. Gniazdo drążków sterowniczych
Do przechowywania drążków sterowniczych.
13. Pokrętło gimbala
Steruje nachyleniem kamery. Naciśnij
i przytrzymaj przycisk programowalny,
aby za pomocą pokrętła gimbala ustawić
powiększenie w trybie wideo.
14. Przycisk migawki/nagrywania
Naciśnij raz, aby zrobić zdjęcia lub rozpocząć
albo zatrzymać nagrywanie.
15. Gniazdo urządzenia mobilnego
Służy do mocowania urządzenia mobilnego.
4
6
1
2
3
5
7
8
10
9
11
12
13
15
14
10
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dron
Dron Air 2S zawiera kontroler lotu,
system łączności pobierania wideo,
systemy widoczności, system czujników
podczerwieni, układ napędowy, a także
inteligentny akumulator lotniczy.
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
11
Dron
Dron Air 2S zawiera kontroler lotu, system łączności pobierania wideo, systemy widoczności, system
czujników podczerwieni, układ napędowy, a także inteligentny akumulator lotniczy.
Tryby lotu
Dron DJI Air 2S ma trzy tryby lotu, a także dodatkowy czwarty tryb, który włącza się w dronie w
określonych sytuacjach. Tryby lotu można przełączać przełącznikiem Tryb lotu na kontrolerze zdalnego
sterowania.
Tryb normalny: Dron wykorzystuje systemy GNSS , systemy widoczności do przodu, do tyłu, w górę i w
dół oraz system czujników podczerwieni do własnej lokalizacji i stabilizacji. Kiedy sygnał GNSS jest silny,
dron wykorzystuje go do własnej lokalizacji i stabilizacji. Kiedy sygnał GNSS jest słaby, ale oświetlenie
i inne warunki wystarczające, dron wykorzystuje systemy widoczności do własnej lokalizacji i
stabilizacji. Kiedy systemy widoczności do przodu, do tyłu, w górę i w dół włączone, a oświetlenie i
inne warunki wystarczające, maksymalny kąt pułapu lotu wynosi 35°, a maksymalna prędkość lotu
wynosi 15 m/s.
Tryb sportowy: W trybie sportowym dron wykorzystuje system GNSS do pozycjonowania, a reakcje
drona optymalizowane pod kątem zwinności i prędkości, co sprawia, że lepiej reaguje na ruchy
drążków sterowniczych. Maksymalna prędkość lotu wynosi 19 m/s. W trybie sportowym funkcja
wykrywania przeszkód jest wyłączona.
Tryb Cine: Tryb Cine opiera się na trybie normalnym, a prędkość lotu jest ograniczona, co sprawia, że
dron jest bardziej stabilny podczas fotografowania.
Dron automatycznie przechodzi do trybu Attitude (ATTI), kiedy systemy widoczności niedostępne
albo wyłączone, a także kiedy sygnał GNSS jest słaby albo występują zakłócenia kompasu. W
trybie ATTI otoczenie może łatwiej wpływać na drona. Czynniki środowiskowe, takie jak wiatr, mogą
powodować poziome przesunięcia, które mogą stanowić zagrożenie, szczególnie w przypadku lotów w
przestrzeniach zamkniętych.
W trybie sportowym systemy widoczności do przodu, do tyłu i w górę są wyłączone, co oznacza, że
dron nie może automatycznie wykrywać przeszkód na swojej trasie.
Maksymalna prędkość i droga hamowania drona w trybie sportowym znacznie wzrastają. W
warunkach bezwietrznych wymagana jest minimalna droga hamowania wynosząca 30 m.
W warunkach bezwietrznych wymagana jest minimalna odległość hamowania wynosząca 10 m, gdy
dron wznosi się i ląduje.
Czułość drona w trybie sportowym znacznie wzrasta, co oznacza, że mały ruch drążka
sterowniczego na kontrolerze zdalnego sterowania przekłada się na dużą odległość przebytą przez
drona. Należy zachować odpowiednią przestrzeń manewrową podczas lotu.
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
12
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wskaźniki stanu drona
Dron DJI Air 2S ma przednie diody LED i wskaźniki stanu drona.
Stany wskaźnika stanu drona
Gdy dron jest włączony, ale silniki nie pracują, przednie diody LED świecą ciągłym zielonym światłem,
aby wskazać położenie drona. Gdy dron jest włączony, ale silniki nie pracują, wskaźniki stanu drona
wyświetlają stan systemu sterowania lotem. Więcej informacji na temat wskaźników statusu drona
znajduje się w poniższej tabeli.
Po uruchomieniu silnika przednie diody LED migają na zielono, a wskaźniki stanu drona migają na
przemian na czerwono i na zielono.
Wskaźnik stanu drona
Przednia dioda LED
Przednia dioda LED
Wskaźnik stanu drona
Kolor Akcja Status drona
Stany normalne
Na przemian czerwony,
zielony i żółty Miga Włączanie i wykonywanie testów
autodiagnostycznych
×4 Żółty Miga cztery razy Rozgrzewanie
Zielony Miga powoli GNSS włączony
×2 Zielony Co jakiś czas
miga dwa razy Systemy widoczności włączone
Żółty Miga powoli BRAK GNSS lub systemów wizyjnych
Stany ostrzegawcze
Żółty Miga szybko Utrata sygnału kontrolera zdalnego
sterowania
Czerwony Miga powoli Niski poziom naładowania akumulatora
Czerwony Miga szybko Krytycznie niski poziom naładowania
akumulatora
Czerwony Miga Błąd IMU
—— Czerwony Świeci ciągle Błąd krytyczny
Na przemian czerwony
i żółty Miga szybko Wymagana kalibracja kompasu
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
13
Powrót do punktu startu
Powrót do punktu startu (RTH) powoduje powrót drona do ostatniego zarejestrowanego punktu startu,
gdy system pozycjonujący działa prawidłowo. Istnieją trzy rodzaje funkcji RTH: Smart RTH (Inteligentny
powrót do punktu startu), Low Battery RTH (Powrót do punktu startu przy niskim stanie naładowania
akumulatora) i Failsafe RTH (Powrót do punktu startu przy usterce). Dron automatycznie wraca do
punktu startu i ląduje po uruchomieniu funkcji Smart RTH, przejściu przez drona do stanu Low Battery
RTH lub utracie sygnału łącza wideo podczas lotu.
GNSS Opis
Punkt
startu
10
Domyślnym punktem startu jest pierwsza lokalizacja, w której dron odebrał
silny lub umiarkowanie silny sygnał GNSS (biała ikona). Punkt początkowy
można zaktualizować przed startem, o ile dron ma silny lub umiarkowanie
silny sygnał GNSS. Jeśli sygnał GNSS jest słaby, nie można zaktualizować
punktu startu.
Smart RTH
Jeśli sygnał GNSS jest wystarczający, funkcję Smart RTH można wykorzystać, aby sprowadzić drona z
powrotem do punktu startu. Funkcję Smart RTH inicjuje się, naciskając ikonę w aplikacji DJI Fly albo
naciskając i przytrzymując przycisk RTH na kontrolerze zdalnego sterowania, rozlegnie się sygnał
dźwiękowy. Funkcję Smart RTH zamyka się, naciskając ikonę w aplikacji DJI Fly albo naciskając
przycisk RTH na kontrolerze zdalnego sterowania.
Elementami funkcji Smart RTH są procedury Straight Line RTH (Powrót do punktu startu w linii prostej) i
Power Saving RTH (Energooszczędny powrót do punktu startu).
Procedura funkcji Straight Line RTH:
1. Rejestracja punktu startu.
2. Wywołanie funkcji Smart RTH.
3. a. Jeśli dron jest oddalony o więcej niż 50 m od punktu startu w momencie rozpoczęcia procedury
RTH, dron koryguje swoją orientację i wznosi się, aby nastawić pułap RTH, i leci do punktu startu.
Jeśli aktualny pułap jest wyższy niż pułap RTH, dron leci do miejsca startu na obecnym pułapie.
b. Jeśli dron jest oddalony o 5–50 m od punktu startu w momencie rozpoczęcia procedury RTH,
dron koryguje swoją orientację i leci do punktu startu na aktualnym pułapie.
c. Jeśli dron jest oddalony o mniej niż 5 m od punktu startu w momencie rozpoczęcia procedury
RTH, od razu ląduje.
4. Po dotarciu do punktu startu dron ląduje, a silniki się zatrzymują.
Jeśli funkcja RTH zostanie wywołana przez aplikację DJI Fly, a dron jest oddalony o więcej niż 5 m
od punktu startu, w aplikacji pojawi się monit dla użytkowników o wybór opcji lądowania.
Procedura funkcji Power Saving RTH:
Jeśli podczas trwania funkcji Straight Line RTH odległość jest większa niż 480 m, a wysokość większa
niż 90 m nad pułapem RTH, a także większa niż 290 m nad pułapem startu, w aplikacji DJI Fly pojawia
się monit z pytaniem, czy użytkownik chce wejść w tryb Power Saving RTH. Po przejściu do trybu
Power Saving RTH dron przybiera kąt 14° i leci do punktu startu. Dron ląduje, gdy znajduje się nad
punktem startu, a jego silniki się zatrzymują.
Dron wychodzi z trybu Power Saving RTH i wchodzi w tryb Straight Line RTH w następujących
scenariuszach:
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
14
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Obszar wywołania procedury Power Saving RTH
Dron wywołuje procedurę Power Saving RTH
Obniżanie lotu drona w procedurze
Power Saving RTH
1. Jeśli drążek pochyłowy zostanie przesunięty w dół.
2. Jeśli sygnał pilota zostanie utracony.
3. Jeśli systemy widoczności staną się niedostępne.
Low Battery RTH
Procedura Low Battery RTH jest wywoływana, kiedy inteligentny akumulator lotniczy zostanie
wyczerpany do tego stopnia, że może to mieć wpływ na bezpieczny powrót drona. Po wyświetleniu
monitu należy niezwłocznie sprowadzić drona do punktu startu albo wylądować.
Gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, aplikacja DJI Fly wyświetla ostrzeżenie. W przypadku
braku reakcji dron automatycznie powróci do punktu startu po odliczeniu 10 sekund.
Użytkownik może odwołać procedurę RTH, naciskając przycisk RTH albo przycisk Flight Pause
(Wstrzymanie lotu) na kontrolerze zdalnego sterowania. Jeśli procedura RTH zostanie odwołana po
ostrzeżeniu o niskim poziomie naładowania akumulatora, inteligentny akumulator lotniczy może nie mieć
wystarczającej energii, aby dron mógł bezpiecznie wylądować, co może doprowadzić do katastrofy lub
zgubienia drona.
Dron wyląduje automatycznie, jeśli aktualny poziom naładowania akumulatora będzie w stanie obsłużyć
drona tylko na tyle długo, by zszedł z aktualnego pułapu. Automatycznego lądowania nie można
odwołać, ale za pomocą kontrolera zdalnego sterowania można zmienić kierunek lotu drona podczas
lądowania.
Failsafe RTH
Jeśli punkt startu został pomyślnie zarejestrowany, a kompas działa prawidłowo, procedura Failsafe
RTH aktywuje się automatycznie po utracie sygnału przez kontroler zdalnego sterowania na dłużej niż
6 sekund. Dron będzie leciał do tyłu przez 50 m po swojej pierwotnej trasie lotu, a następnie przejdzie
do procedury Straight Line RTH. Jeśli dron znajduje się w odległości mniejszej niż 50 m od punktu startu
i sygnał wideo zostanie utracony, leci z powrotem do punktu startu na aktualnym pułapie.
Po locie przez 50 m:
1. Jeśli dron znajduje się w odległości mniejszej niż 50 m od punktu startu, leci z powrotem do punktu
startu na aktualnym pułapie.
2. Jeśli dron znajduje się w odległości większej niż 50 m od punktu startu, a aktualny pułap jest wyższy
niż nastawiony pułap RTH, dron leci z powrotem do punktu startu na aktualnym pułapie.
3. Jeśli dron znajduje się w odległości większej niż 50 m od punktu startu, a aktualny pułap jest niższy
niż nastawiony pułap RTH, dron wznosi się do nastawionego pułapu RTH, po czym leci z powrotem
do punktu startu.
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
15
Omijanie przeszkód w RTH
Gdy dron się wznosi:
1. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od przodu i leci do tyłu do osiągnięcia bezpiecznej
odległości przed dalszym wznoszeniem się.
2. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od tyłu i leci do przodu do osiągnięcia bezpiecznej
odległości przed dalszym wznoszeniem się.
3. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od góry i leci do przodu do osiągnięcia bezpiecznej
odległości przed dalszym wznoszeniem się.
4. Żadna operacja nie zostanie wykonana, gdy przeszkoda zostanie wykryta poniżej drona.
Gdy dron leci do przodu:
1. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od przodu i leci do tyłu do osiągnięcia bezpiecznej
odległości. Wznosi się do momentu, w którym nie zostanie wykryta żadna przeszkoda, i kontynuuje
wznoszenie się na kolejne 5 m, a następnie kontynuuje lot do przodu.
2. Żadna operacja nie zostanie wykonana, gdy przeszkoda zostanie wykryta od tyłu.
3. Żadna operacja nie zostanie wykonana, gdy przeszkoda zostanie wykryta od góry.
4. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od dołu i wznosi się do momentu, w którym nie zostanie
wykryta żadna przeszkoda, po czym leci do przodu.
Podczas procedury RTH nie mogą być wykrywane ani omijane przeszkody po żadnej stronie drona.
Podczas wznoszenia w procedurze RTH dron zatrzyma się, jeśli drążek przepustnicy zostanie
przesunięty całkowicie w dół. Dronem można sterować po zwolnieniu drążka przepustnicy.
Podczas lotu do przodu w procedurze RTH dron zahamuje, zawiśnie w miejscu i zakończy procedurę
RTH, jeśli drążek pochyłowy zostanie przesunięty całkowicie w dół. Dronem można sterować po
zwolnieniu drążka pochyłowego.
Jeśli dron osiągnie maksymalną wysokość podczas wznoszenia w procedurze RTH, zatrzyma się
i powróci do punktu startu na bieżącej wysokości. Jeśli dron osiągnie maksymalną wysokość, gdy
będzie wznosił się po wykryciu przeszkód z przodu, zawiśnie w miejscu.
Dron nie może wrócić do punktu startu, jeśli sygnał GNSS jest słaby lub niedostępny. Dron może
przejść w tryb ATTI, jeśli sygnał GNSS stanie się słaby lub niedostępny po wejściu w tryb Failsafe
RTH. Dron zawiśnie na chwilę przed lądowaniem.
Ważne jest, aby przed każdym lotem ustawić odpowiedni pułap RTH. Uruchom aplikację DJI Fly i
ustaw pułap RTH. Domyślna wysokość RTH wynosi 100 m.
Dron nie może omijać przeszkód w procedurze Failsafe RTH, jeśli systemy widoczności do przodu,
do tyłu i w górę są niedostępne.
W procedurze RTH nie da się sterować prędkością i pułapem drona za pomocą kontrolera zdalnego
sterowania czy aplikacji DJI Fly, jeśli sygnał kontrolera zdalnego sterowania jest normalny. Nie można
jednak sterować orientacją ani kierunkiem lotu drona. Dron nie może omijać przeszkód, jeśli drążek
pochyłowy zostanie użyty, aby przyspieszyć, a prędkość lotu przekroczy 15 m/s.
Dron zawiśnie w miejscu, jeśli wleci do strefy GEO podczas wykonywania procedury RTH.
Dron może nie być w stanie wrócić do punktu startu, gdy prędkość wiatru jest zbyt duża. Należy
latać ostrożnie.
Ochrona przy lądowaniu
Ochrona przy lądowaniu aktywuje się podczas procedury Smart RTH.
1. Podczas procedury ochrony przy lądowaniu dron będzie automatycznie wykrywać odpowiednie
podłoże i ostrożnie lądować.
2. Jeśli podłoże okaże się nieodpowiednie do lądowania, dron DJI Air 2S zawiśnie i zaczeka na
potwierdzenie pilota.
3. Jeśli Ochrona przy lądowaniu nie działa, aplikacja DJI Fly wyświetli monit o lądowanie, gdy dron
obniży lot do pułapu poniżej 0.5 m. Pociągnij w dół drążek przepustnicy albo użyj suwaka lądowania
automatycznego, aby wylądować.
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
16
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ochrona przy lądowaniu aktywuje się podczas procedur Low Battery RTH i Failsafe RTH. Dron
postępuje następująco: Podczas procedur Low Battery RTH i Failsafe RTH dron zawisa na wysokości
0,5 m nad podłożem i czeka na potwierdzenie odpowiednich warunków do lądowania ze strony pilota.
Pociągnij w dół przepustnicę na jedną sekundę albo użyj suwaka lądowania automatycznego w aplikacji,
aby wylądować. Ochrona przy lądowaniu aktywuje się, a dron wykonuje wyżej wymienione czynności.
Lądowanie precyzyjne
Dron automatycznie skanuje teren poniżej i stara się dopasować jego właściwości podczas procedury
RTH. Gdy aktualny teren odpowiada terenowi punktu startu, dron ląduje. Jeśli dopasowanie terenu nie
powiedzie się, w aplikacji DJI Fly pojawi się monit.
Podczas lądowania precyzyjnego aktywuje się ochrona przy lądowaniu.
Skuteczność lądowania precyzyjnego zależy od następujących warunków:
a. Po starcie musi zostać zarejestrowany punkt startu, który nie może ulec zmianie podczas lotu. W
przeciwnym razie dron nie będzie miał danych o właściwościach terenu punktu startu.
b. Podczas startu dron musi się wznieść na 7 m, zanim zacznie lecieć w poziomie.
c. Właściwości terenu punktu startu muszą pozostać w dużym stopniu niezmienione.
d. Właściwości terenu punktu startu muszą być wystarczająco charakterystyczne. Teren, taki jak
obszary pokryte śniegiem, nie jest odpowiedni.
e. Lot nie może się odbywać w warunkach nadmiernego ani niewystarczającego oświetlenia.
Podczas lądowania precyzyjnego dostępne są następujące akcje:
a. Naciśnij drążek przepustnicy do dołu, aby przyspieszyć lądowanie.
b. Przesuń drążki sterownicze w dowolnym kierunku, aby zatrzymać lądowanie precyzyjne. Dron
zacznie opadać pionowo po zwolnieniu drążków sterowniczych.
Systemy widoczności i system czujników podczerwieni
Dron DJI Air 2S jest wyposażony zarówno w system czujników podczerwieni, jak i systemy widoczności
do przodu, do tyłu, w górę i w dół.
Każdy z systemów widoczności do przodu, do tyłu, w górę i w dół składa się z dwóch kamer, a system
czujników podczerwieni składa się z dwóch modułów podczerwieni 3D.
System widoczności w dół i system czujników podczerwieni pomagają dronowi w utrzymaniu aktualnej
pozycji, bardziej precyzyjnym zawisaniu w miejscu, a także w lataniu w przestrzeniach zamkniętych oraz
innych miejscach, w których sygnał GNSS jest niedostępny.
Ponadto dodatkowe światło dolne znajdujące się na spodzie drona poprawia widoczność dla systemu
widoczności w dół w warunkach słabego oświetlenia.
System widoczności w dół
System widoczności w dół
System czujników podczerwieni
Dodatkowe światło dolne
System widoczności do tyłu
System widoczności do góry
System widoczności
do przodu
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
17
Zakres wykrywania
System widoczności do przodu
Zakres wykrywania: 0,38–23,8 m; pole widzenia (FOV): 72° (w poziomie), 58° (w pionie)
System widoczności do tyłu
Zakres wykrywania: 0,37–23,4 m; pole widzenia (FOV): 57° (w poziomie), 44° (w pionie)
System widoczności do góry
Zakres wykrywania: 0,34–28,6 m; pole widzenia (FOV): 63° (w poziomie), 78° (w pionie)
System widoczności w dół
System widoczności w dół działa najlepiej, kiedy dron znajduje się na pułapie od 0,5 do 30 m, a jest
zakres roboczy wynosi od 0,5 do 60 m.
Kalibracja kamer systemów widoczności
Kalibracja automatyczna
Kamery systemów widoczności zainstalowane na dronie skalibrowane fabrycznie. Jeśli w kamerze
systemu widoczności zostanie wykryta jakakolwiek nieprawidłowość, dron automatycznie przeprowadzi
kalibrację, a w aplikacji DJI Fly pojawi się monit. Żadne dalsze działania nie są wymagane.
Kalibracja zaawansowana
Jeśli po kalibracji automatycznej nieprawidłowość nie zniknie, w aplikacji pojawi się monit o wymóg
kalibracji zaawansowanej. Przy kalibracji zaawansowanej trzeba korzystać z aplikacji DJI Assistant 2
(Consumer Drones Series). Wykonaj poniższe czynności w celu skalibrowania kamery systemu
widoczności do przodu, a następnie powtórz te czynności w celu skalibrowania pozostałych kamer
systemu widoczności.
72°
57°
0.38-23.8 m
0.37-23.4 m
72°
58°
44°
44°
0.5-30 m
78°
63°
63°
0.34-28.6 m
1
Skieruj drona w stronę ekranu.
2
Dopasuj ramki.
3
Przesuwaj i przechylaj drona.
1
将飞行器面向屏幕
2
移动位置以对准方框
3
按照提示旋转飞行器
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
18
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z systemów widoczności
Kiedy sygnał GNSS jest niedostępny, włączany jest system widoczności w dół, o ile powierzchnia ma
wyraźną strukturę, a oświetlenie jest wystarczające. System widoczności w dół działa najlepiej, kiedy
dron znajduje się na pułapie od 0,5 do 30 m.
Jeśli dron ma ustawiony tryb normalny albo Cine, a w aplikacji DJI Fly włączona jest funkcja wykrywania
przeszkód, systemy widoczności do przodu, do tyłu i w górę aktywują się automatycznie, gdy zasilanie
drona zostanie włączone. Korzystając z systemów widoczności do przodu, do tyłu w górę dron może
aktywnie hamować w przypadku wykrycia przeszkody. Systemy widoczności do przodu, do tyłu w
górę działają najlepiej przy odpowiednim oświetleniu i wyraźnie zaznaczonych przeszkodach o wyraźnej
strukturze.
Systemy widoczności mają ograniczone możliwości wykrywania przeszkód i unikania ich, a
otaczające środowisko może mieć wpływ na ich wydajność. Upewnij się, że dron jest dobrze
widoczny i zwróć uwagę na monity w aplikacji DJI Fly.
Maksymalny pułap drona wynosi 60 m, jeśli nie ma sygnału GNSS. Systemy widoczności w dół
działają najlepiej, kiedy dron znajduje się na pułapie od 0,5 do 30 m. Jeśli pułap drona przekracza
30 m, należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ może mieć wpływ na system widoczności.
Dodatkowe oświetlenie dolne można ustawić w aplikacji DJI Fly. W przypadku ustawienia Auto
oświetlenie jest automatycznie włączane, gdy jasność otoczenia jest zbyt słaba. Należy pamiętać, że
włączenie pomocniczego światła dolnego może wpłynąć na działanie kamer systemu widoczności.
Jeśli sygnał GNSS jest słaby, należy zachować ostrożność.
System widoczności może nie działać prawidłowo, kiedy dron leci nad wodą lub nad obszarem
pokrytym śniegiem.
Systemy widoczności nie mogą działać prawidłowo nad powierzchniami, które nie mają wyraźnej
zmienności rzeźby. Systemy widoczności nie mogą działać prawidłowo w żadnej z następujących
sytuacji. Należy ostrożnie posługiwać się dronem.
a. Latanie nad monochromatycznymi powierzchniami (np. w całości czarnymi, w całości białymi, w
całości zielonymi).
b. Latanie nad silnie odblaskowymi powierzchniami.
c. Latanie nad wodą lub przezroczystymi powierzchniami.
d. Latanie nad ruchomymi powierzchniami lub obiektami.
e. Latanie w miejscach, w których oświetlenie zmienia się często i znacznie.
f. Latanie nad skrajnie ciemnymi (< 10 luksów) lub jasnymi (> 40 000 luksów) powierzchniami.
g. Latanie nad powierzchniami, które silnie odbijają lub pochłaniają fale podczerwone (np. lustra).
h. Latanie nad powierzchniami bez wyraźnej rzeźby lub struktury.
i. Latanie nad powierzchniami z powtarzającymi się identycznymi rzeźbami lub strukturami (np.
płytki o tym samym wzorze).
j. Latanie nad przeszkodami o małych powierzchniach (np. gałęzie drzew).
Należy zawsze dbać o czystość sensorów. NIE WOLNO manipulować sensorami. NIE WOLNO
korzystać z drona w miejscach zapylonych ani wilgotnych.
Instrukcja obsługi DJI Air 2S
© 2021 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
19
Inteligentny tryb lotu
FocusTrack
Tryb FocusTrack obejmuje moduły Spotlight 2.0, ActiveTrack 4.0 i Point of Interest 3.0.
Spotlight 2.0: Steruj dronem ręcznie, gdy kamera pozostaje zablokowana na obiekcie za pomocą
tego wygodnego trybu. Przesuń drążek przechyłowy, aby okrążyć obiekt, przesuń drążek pochyłowy,
aby zmienić odległość od obiektu, przesuń drążek przepustnicy, aby zmienić pułap i przesuń drążek
przesuwu, aby skorygować kadr.
ActiveTrack 4.0: ActiveTrack 4.0 ma dwa tryby. Przesuń drążek przechyłowy, aby okrążyć obiekt,
przesuń drążek pochyłowy, aby zmienić odległość od obiektu, przesuń drążek przepustnicy, aby zmienić
pułap i przesuń drążek przesuwu, aby skorygować kadr.
1. Śledzenie: Dron śledzi obiekt bez zmieniania odległości. W trybach normalnym i Cine maksymalna
prędkość lotu wynosi 12 m/s. Dron może wykryć przeszkody w tym trybie, gdy występują ruchy
drążka pochyłowego, ale nie jest w stanie wykryć przeszkód przy ruchach drążka przechyłowego. W
trybie sportowym maksymalna prędkość lotu wynosi 19 m/s, a dron nie może wykrywać przeszkód.
2. Równoległy: Dron śledzi obiekt bez zmieniania kąta odległości z boku. W trybach normalnym i Cine
maksymalna prędkość lotu wynosi 12 m/s. W trybie sportowym maksymalna prędkość lotu wynosi
19 m/s. W trybie równoległym dron nie może wykrywać przeszkód.
Point of Interest 3.0 (POI 3.0): Dron śledzi obiekt w kole na podstawie promienia i nastawionej
prędkości lotu. Ten tryb obsługuje zarówno obiekty statyczne, jak i ruchome, takie jak pojazdy, łodzie
i ludzie. Należy pamiętać, że wysokość drona nie ulegnie zmianie, jeśli zmieni się wysokość obiektu, a
obiekty, które poruszają się zbyt szybko, mogą zostać utracone.
Korzystanie z funkcji FocusTrack
1. Poderwij drona i zawieś go na wysokości co najmniej 1 m nad podłożem.
Skalibruj kamerę, jeśli dron weźmie udział w kolizji lub jeśli w aplikacji DJI Fly pojawi się monit o
wykonanie tej czynności.
NIE WOLNO latać w czasie deszczu czy smogu ani wtedy, gdy nie ma dobrej widoczności.
Każdorazowo przed startem sprawdź następujące punkty:
a. Upewnij się, że nie ma żadnych naklejek ani innych przeszkód na systemie czujników
podczerwieni czy systemach widoczności.
b. Jeśli na systemie czujników podczerwieni albo systemach widoczności znajduje się brud, pył lub
woda, przeczyść je miękką ściereczką. Nie stosuj płynów czyszczących z alkoholem.
c. W razie uszkodzenia szkła w systemie czujników podczerwieni albo systemach widoczności
skontaktuj się z działem pomocy technicznej rmy DJI.
NIE WOLNO zasłaniać systemu czujników podczerwieni.
1 m
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57

dji AIR 2S Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi