Shimano BR-RS305 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
DM-RBMBR01-00
Non-Series
BR-RS305
Podręcznik sprzedawcy
JAZDA SZOSOWA MTB Trekking
Rower miejski/
komfortowy
MIEJSKIE SPORTOWE E-BIKE
Mechaniczne hamulce tarczowe
(Polish)
2
SPIS TREŚCI
WAŻNA INFORMACJA ...........................................................................................3
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO ...................................................................... 4
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI .......................................................................8
MONT ..............................................................................................................10
Sprawdzanie długość śruby mocującej zacisku hamulca C ......................................................................10
Wstępny montaż do ramy .........................................................................................................................11
Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki ...........................................................................................17
REGULACJA ..........................................................................................................22
Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych .......................................................................22
Sprawdzanie odstępu między okładzinami i wymiana ............................................................................23
KONSERWACJA ...................................................................................................25
Wymiana okładzin hamulcowych .............................................................................................................25
WAŻNA INFORMACJA
33
WAŻNA INFORMACJA
Ten podręcznik sprzedawcy jest przeznaczony głównie dla zawodowych mechaników rowerowych.
Użytkownicy, którzy nie zostali profesjonalnie przeszkoleni do montażu rowerów, nie powinni samodzielnie zajmować się montażem komponentów,
korzystając z podręcznika sprzedawcy.
Jeśli jakiekolwiek informacje umieszczone w tym podręczniku nie są zrozumiałe, nie należy kontynuować montażu. Aby uzyskać pomoc, należy
skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
Należy przeczytać wszystkie instrukcje obsługi dołączone do produktu.
Nie wolno demontować ani modyfikować produktu w sposób inny niż podano w informacjach znajdujących się w tym podręczniku sprzedawcy.
Wszystkie podręczniki sprzedawcy i instrukcje obsługi można przeglądać w trybie online na naszej stronie internetowej (http://si.shimano.com).
Należy przestrzegać odpowiednich przepisów i regulacji prawnych danego kraju lub regionu, w którym podmiot prowadzi działalność jako sprzedawca.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się z niniejszym podręcznikiem sprzedawcy przed użyciem
produktu i przestrzegać go podczas jego użytkowania.
Aby zapobiec obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i otoczenia, należy zawsze przestrzegać poniższych instrukcji.
Instrukcje zostały sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub wielkością możliwych szkód, które mogą wynikać z
nieprawidłowego użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych instrukcji skutkuje śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować obrażeniami albo uszkodzeniami wyposażenia i otoczenia.
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
44
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części Shimano. Poluzowanie lub uszkodzenie takich części, jak śruby i nakrętki może spowodować spadnięcie
z roweru i poważne obrażenia.
Ponadto, jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, może to spowodować spadnięcie z roweru i poważne obrażenia.
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą chronić oczy.
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Należy uważać, aby palce nie znalazły się w pobliżu obracającej się tarczy hamulca. Tarcza hamulca jest na tyle ostra,
że może doprowadzić do poważnego zranienia, jeżeli palce zostaną uwięzione w otworach obracającej się tarczy.
Zaciski i tarcza hamulca rozgrzewają się w czasie pracy hamulca; nie należy ich dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru.
W przeciwnym razie może dojść do oparzenia.
Należy uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na tarczę hamulca i klocki hamulcowe. W przeciwnym razie hamulce mogą działać
nieprawidłowo.
Jeśli olej lub smar dostanie się na powierzchnię okładzin hamulcowych, należy skonsultować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży. W przeciwnym
razie hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Jeśli podczas hamowania słychać hałas, okładziny hamulcowe mogły osiągnąć poziom zużycia
eksploatacyjnego. Po sprawdzeniu, że temperatura systemu hamulcowego wystarczająco się obniżyła,
sprawdzić, czy grubość każdej okładziny wynosi co najmniej 0,5 mm. Można też skontaktować się ze
sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
0,5 mm
2,4 mm
Na granicy
zużycia
Nowe
Jeśli okładziny hamulcowe są zużyte, należy przeczytać część „Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych” w rozdziale „REGULACJA” i wykonać
regulację odstępów między okładzinami. Dalsza jazda na rowerze bez wykonania regulacji jest niebezpieczna, gdyż hamulce mogą przestać działać.
Jeśli tarcza hamulca jest pęknięta lub odkształcona, należy natychmiast przerwać użytkowanie hamulców i skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem
sprzedaży.
Jeśli grubość tarczy hamulca spadnie poniżej 1,5 mm lub w taki sposób, że widoczna będzie aluminiowa powierzchnia, należy natychmiast przerwać
użytkowanie hamulców i skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
Należy sprawdzić linki hamulcowe pod kątem korozji, wyszczerbień i pęknięć, a w razie znalezienia którejś z tych wad, skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru. W przeciwnym razie hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Każdy rower może mieć inne charakterystyki prowadzenia w zależności od modelu. Z tego względu należy nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania
(wtym wyczucia siły nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki panowania nad rowerem) oraz obsługi roweru.
Niewłaściwe zastosowanie układu hamulcowego roweru może spowodować utratę sterowania lub upadek, które mogą prowadzić do poważnych obrażeń.
Aby zapewnić prawidłową obsługę, należy zwrócić się do profesjonalnego sprzedawcy rowerów lub zapoznać się z podręcznikiem użytkownika. Duże
znaczenie ma także ćwiczenie jazdy, hamowania itp.
Jeśli przedni hamulec zostanie przyciśnięty za mocno, może dojść do blokady koła, przewrócenia się roweru do przodu i poważnych obrażeń.
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
W deszczowej pogodzie droga hamowania wydłuża się. Należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą się łatwiej ślizgać. W przypadku poślizgu opon istnieje ryzyko upadku z roweru. Aby tego uniknąć, należy
zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
55
Montaż na rowerze i konserwacja:
Mocując zacisk do ramy, tarczę hamulca należy ustawić na środku względem szczeliny zacisku.
Wyrównać prawy i lewy odstęp między tarczą hamulca a okładzinami hamulcowymi. Jeśli okładziny hamulcowe są zużyte,
należy równomiernie wyregulować odstępy po stronie zewnętrznej i wewnętrznej, aby zapobiec stykaniu się okładzin z
tylko jedną stroną tarczy.
(Strona wewnętrzna: śruba regulacyjna okładzin; strona zewnętrzna: śruba regulacyjna ramienia/pokrętło regulacyjne linki)
Wyregulowanie tylko jednego z odstępów z lewej i prawej strony może spowodować, że odstępy będą nierówne, a w
rezultacie hamulce przestaną prawidłowo działać przed zużyciem się okładzin do minimalnej grubości roboczej (0,5 mm).
Strona
zewnętrzna
Strona
wewnętrzna
Szczelina tarczy
Wyregulować linkę tak, aby wystawała na odległość mniejszą niż 20 mm. Jeśli wystający odcinek będzie dłuższy, końcówka
linki może utknąć w tarczy hamulca, co może spowodować zablokowanie koła, przekoziołkowanie roweru i poważne
obrażenia.
20 mm lub mniej
Hamulce tarczowe zostały zaprojektowane w celu uzyskania optymalnej wydajności podczas użytkowania w konfiguracjach przedstawionych w
tabelach zaleceń. Należy koniecznie sprawdzić informacje znajdujące się w tych tabelach zaleceń. Połączyć dźwignie 2-palcowe z zaciskami hamulca.
W przypadku zastosowania dźwigni 4-palcowych siła hamowania będzie większa. Jednocześnie w pewnych warunkach, np. przy niektórych pozycjach
podczas jazdy lub przy określonej masie całkowitej, rower może przewrócić się i spowodować obrażenia.
Dźwignia do kierownicy
szosowej
ST-3500/ST-R3000
Dźwignia do kierownicy TT
ST-9071
BL-TT79
Dźwignia do prostej
kierownicy
BL-3500*/BL-R3000*
*Dźwignie hamulca z mechanizmem przełączania trybu. Zapoznaj się z częścią dotyczącą dźwigni hamulca z mechanizmem przełączania trybu.
Jeżeli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie, co tarcza hamulca, istnieje zagrożenie, że mogą one przeszkadzać sobie
nawzajem, co jest niebezpieczne, dlatego należy sprawdzić, czy nie ma między nimi kontaktu.
Dźwignie hamulca z mechanizmem przełączania trybu
Dźwignie hamulca są wyposażone w mechanizm przełączania trybu w celu zapewnienia ich zgodności z hamulcami Cantilever, mechanicznymi
hamulcami tarczowymi do JAZDY SZOSOWEJ lub hamulcami V-BRAKE z modulatorem siły hamowania.
W przypadku mechanicznych hamulców tarczowych używanych w trybie SZOSOWYM należy użyć położenia C/R. W przypadku mechanicznych
hamulców tarczowych używanych w trybie MTB należy użyć położenia V.
Jeżeli zostanie wybrany niepoprawny tryb, może dojść do zbyt silnego lub zbyt słabego hamowania, co jest bardzo niebezpieczne.
Wybrać właściwy tryb w sposób pokazany na rysunkach.
Pozycja trybu Odpowiednie hamulce
C: Pozycja trybu zgodnego z hamulcami Cantilever
R: Mechaniczne hamulce tarczowe do trybu SZOSOWEGO
C/R
Mechaniczne hamulce tarczowe do JAZDY
SZOSOWEJ
Stosować ten tryb w przypadku hamulca
BR-RS305.
V: Pozycja trybu zgodnego z hamulcami V-BRAKE z modulatorem siły
Pozycja V-Brake
Mechaniczny hamulec tarczowy do MTB
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
66
PRZESTROGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Okres wypalenia
Tarcze hamulcowe mają okres docierania się i wraz z upływem okresu docierania siła hamowania będzie stopniowo wzrastać. Z tego względu należy
pamiętać o wzroście siły hamowania w przypadku używania hamulców w tym okresie. Taka sama sytuacja zaistnieje po wymianie okładzin
hamulcowych lub tarczy hamulca.
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Montaż na rowerze i konserwacja:
Jeżeli uchwyt mocujący zacisk hamulca i zakończenie widełek nie są równoległe, może dochodzić do zetknięcia tarczy hamulcowej i zacisku.
Tarcz oznaczonych jako „TYLKO OKŁADZINA ŻYWICZNA” (ang. RESIN PAD ONLY) można używać wyłącznie w połączeniu z okładzinami żywicznymi.
Używanie ich wraz z okładzinami metalicznymi spowoduje ich szybkie zużycie.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI
88
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI
Do montażu, regulacji i konserwacji niezbędne są wymienione poniżej narzędzia.
Narzędzie Narzędzie
Klucz imbusowy 3 mm Klucz imbusowy 5 mm
Klucz imbusowy 4 mm Klucz płaski 10 mm
MONT
1010
MONTAŻ
Sprawdzanie długość śruby mocującej zacisku hamulca C
MONT
Sprawdzanie długość śruby mocującej zacisku hamulca C
Tył (tak samo dla 140 mm i 160 mm)
(Z)
13 mm
Umieścić śruby mocujące zacisk hamulca
C w obszarze mocowania ramy i upewnić
się, że długość wystającej części wynosi
13mm.
(Z)
Śruba mocująca zacisk hamulca C
UWAGA
Używając adaptera długości śruby, upewnić się, że końcówka śruby mocującej zacisk hamulca C znajduje się w obszarze [X].
[X]
Śruba mocująca zacisk hamulca C
Adapter długości
śruby
Nie używać podkładki podczas sprawdzania długości śruby mocującej zacisk hamulca C.
Długość użytych śrub mocujących zacisk hamulca C zależy od grubości ramy.
Używać śrub mocujących zacisk hamulca C, które są odpowiednie dla danej grubości ramy.
Grubość ramy
Długość śruby
mocującej
zacisk hamulca C
Grubość ramy
Długość śruby mocującej
zacisk hamulca C
Element Y
10 mm 23 mm Y8N208000
15 mm 28 mm Y8N208050
20 mm 33 mm Y8N208010
25 mm 38 mm Y8N208020
30 mm 43 mm Y8N208030
35 mm 48 mm Y8N208040
1111
MONTAŻ
Wstępny montaż do ramy
Ciąg dalszy na następnej stronie
Wstępny montaż do ramy
W przypadku tarczy hamulca koła przedniego 140 mm
1
(X)
(Y) (Z)
Zamocować adapter na zacisku hamulca.
(X)
Sworzeń mocujący śrubę
(Y)
Śruba mocująca zacisk hamulca B
(Z)
Adapter
Moment dokręcania
6 - 8 Nm
UWAGA
Należy pamiętać o zamocowaniu sworznia
mocującego śrubę.
Upewnić się, że sworzeń mocujący śrubę
jest włożony do końca.
Podczas montażu przestrzegać kierunku
wskazanego na adapterze.
1212
MONTAŻ
Wstępny montaż do ramy
2
(Z)
Tymczasowo zamocować adapter do
ramy.
Nacisnąć dźwignię hamulca i
tymczasowo dokręcić śruby mocujące
zacisk hamulca A, dociskając
jednocześnie okładziny hamulcowe do
tarczy hamulca.
(Z)
Śruba mocująca zacisk hamulca A
WSKAZÓWKI
Aby ułatwić montaż, zaleca się wcześniejsze
wsunięcie prowadzenia linki (wstępnie
gwintowanego z linką) w zacisk.
Linka
Prowadzenie
linki
Szczegółowe informacje dotyczące montażu do ramy i mocowania linki znajdują się w części „Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki”.
1313
MONTAŻ
Wstępny montaż do ramy
Ciąg dalszy na następnej stronie
W przypadku tarczy hamulca koła przedniego 160 mm
1
(X)
(Y) (Z)
Zamocować adapter na zacisku hamulca.
(X)
Sworzeń mocujący śrubę
(Y)
Śruba mocująca zacisk hamulca B
(Z)
Adapter
Moment dokręcania
6 - 8 Nm
UWAGA
Należy pamiętać o zamocowaniu sworznia
mocującego śrubę.
Upewnić się, że sworzeń mocujący śrubę
jest włożony do końca.
Podczas montażu przestrzegać kierunku
wskazanego na adapterze.
1414
MONTAŻ
Wstępny montaż do ramy
2
(Z)
Tymczasowo zamocować adapter do
ramy.
Nacisnąć dźwignię hamulca i
tymczasowo dokręcić śruby mocujące
zacisk hamulca A, dociskając
jednocześnie okładziny hamulcowe do
tarczy hamulca.
(Z)
Śruba mocująca zacisk hamulca A
WSKAZÓWKI
Aby ułatwić montaż, zaleca się wcześniejsze
wsunięcie prowadzenia linki (wstępnie
gwintowanego z linką) w zacisk.
Linka
Prowadzenie
linki
Szczegółowe informacje dotyczące montażu do ramy i mocowania linki znajdują się w części „Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki”.
W przypadku tarczy hamulca koła tylnego 140 mm
(Z)
Wstępnie dokręcić zacisk hamulca do
ramy.
(Z)
Śruba mocująca zacisk hamulca C
WSKAZÓWKI
Aby ułatwić montaż, zaleca się wcześniejsze
wsunięcie prowadzenia linki (wstępnie
gwintowanego z linką) w zacisk.
Linka
Prowadzenie
linki
Szczegółowe informacje dotyczące montażu do ramy i mocowania linki znajdują się w części „Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki”.
1515
MONTAŻ
Wstępny montaż do ramy
Ciąg dalszy na następnej stronie
W przypadku tarczy hamulca koła tylnego 160 mm
1
(X)
(Y)
(Z)
Zamocować adapter na zacisku hamulca.
(X)
Sworzeń mocujący śrubę
(Y)
Adapter
(Z)
Śruba mocująca zacisk hamulca B
Moment dokręcania
6 - 8 Nm
UWAGA
Należy pamiętać o zamocowaniu
sworznia mocującego śrubę.
Podczas montażu przestrzegać
kierunku wskazanego na adapterze.
1616
MONTAŻ
Wstępny montaż do ramy
2
(X)
(Y)
(Y)
(Z)
Wstępnie dokręcić adapter do ramy.
(X)
Adapter
(Y)
Podkładka
(Z)
Śruba mocująca zacisk hamulca C
WSKAZÓWKI
Aby ułatwić montaż, zaleca się wcześniejsze
wsunięcie prowadzenia linki (wstępnie
gwintowanego z linką) w zacisk.
Linka
Prowadzenie
linki
UWAGA
Podczas montażu adaptera pamiętać,
aby użyć podkładek.
Szczegółowe informacje dotyczące montażu do ramy i mocowania linki znajdują się w części „Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki”.
1717
MONTAŻ
Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki
Ciąg dalszy na następnej stronie
Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki
1
(Y)
(X)
(Z)
Przełożyć linkę, a następnie dokręcić
śrubę mocującą linkę, przytrzymując
ramię w położeniu początkowym.
(X)
Linka
(Y)
Śruba mocująca linkę
(Z)
Ramię
Moment dokręcania
6 - 8 Nm
WSKAZÓWKI
W przypadku kierownicy prostej linkę można
wyregulować za pomocą regulatora linki
(SM-CB70). Przymocować regulator linki do
pancerza, a następnie przełożyć linkę.
Dokręcić śrubę mocującą linkę, przytrzymując
ramię w położeniu początkowym.
Szczegółowe informacje dotyczące montażu
znajdują się w instrukcji obsługi regulatora
linki.
Pancerz
Regulator linki
2
(Z)
(Z)
Następnie przymocować zacisk do ramy.
Nacisnąć dźwignię hamulca, aby mocno
docisnąć okładziny do tarczy hamulca.
Po każdym naciśnięciu dźwigni hamulca
lekko dokręcać na przemian dwie śruby
mocujące zacisk hamulca A/C.
Na końcu dokręcić całkowicie śruby
mocujące zacisk, stosując odpowiedni
moment dokręcania.
(Z)
Śruby mocujące zacisk hamulca
A/C
Moment dokręcania
6 - 8 Nm
1818
MONTAŻ
Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki
Ciąg dalszy na następnej stronie
3
Aby zapobiec luzowaniu się śrub, należy użyć pierścieni sprężynujących, sworzni mocujących
i nakładek ustalających.
Użyć metody, która lepiej sprawdzi się w przypadku danego typu widelca przedniego i ramy.
(X)
Pierścień sprężynujący
(Y)
Sworzeń mocujący śrubę
(Z)
Nakładka ustalająca
WSKAZÓWKI
Czynności w punktach 2 i 3 powodują
ustawienie zacisku równolegle do tarczy
hamulca.
Sprawdzić, czy tarcza hamulcowa jest
ustawiona po środku szczeliny zacisku.
W tym momencie pozostawiony jest odstęp
pomiędzy tarczą hamulcowa i okładzinami
hamulcowymi po stronie zewnętrznej, ale nie
po stronie wewnętrznej.
Strona zewnętrznaStrona wewnętrzna
Okładzina hamulcowa
Śruba regula-
cyjna okładziny
Szczelina tarczy
Tarcza hamulcowa
W przypadku tarczy hamulca koła przedniego
140 mm
(X)
Należy koniecznie zamocować
pierścienie sprężynujące po
zainstalowaniu śrub mocujących zacisk
hamulca A.
*
Pozycja mocowania pierścieni
sprężynujących jest różna dla 140 mm i
160 mm. (Na rysunku przedstawiono
tarczę 140 mm)
W przypadku tarczy hamulca koła tylnego
140mm
(Y)
Używając śrub mocujących zacisk
hamulca C, należy pamiętać o
zamocowaniu sworzni mocujących śrubę.
Upewnić się, że sworznie mocujące są
włożone do końca.
W przypadku tarczy hamulca koła przedniego
160 mm
(X)
Należy koniecznie zamocować
pierścienie sprężynujące po
zainstalowaniu śrub mocujących zacisk
hamulca A.
*
Pozycja mocowania pierścieni
sprężynujących jest różna dla 140 mm i
160 mm. (Na rysunku przedstawiono
tarczę 160 mm)
W przypadku tarczy hamulca koła tylnego
160mm
(Z)
*
Należy koniecznie zamocować
nakładki ustalające po zainstalowaniu
śrub mocujących zacisk hamulca C.
1919
MONTAŻ
Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki
Ciąg dalszy na następnej stronie
4
(X)(Y)
(Z)
Strona zewnętrznaStrona wewnętrzna
Obrócić śrubę regulacyjną okładziny w
lewo o jedno lub dwa kliknięcia.
Ta operacja umożliwia uzyskanie
odpowiedniego odstępu między
okładziną hamulcową i tarczą
hamulcowa po stronie wewnętrznej.
Sprawdzić, czy oba odstępy między
tarczą hamulcowa a okładzinami są
równe (po stronie wewnętrznej i
zewnętrznej).
(X)
Okładzina hamulcowa
(Y)
Śruba regulacyjna okładziny
(Z)
Tarcza hamulcowa
5
(Z)
Nacisnąć
około
10razy
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu
około 10 razy i sprawdzić, czy nie
występują problemy z żadnym z
komponentów, a także czy tarcze
hamulców i okładziny hamulcowe nie
stykają się ze sobą podczas obracania się
koła.
(Z)
Dźwignia hamulca
2020
MONTAŻ
Końcowe dokręcanie do ramy i montaż linki
6
Jeśli po wykonaniu czynności w punkcie 5 linka będzie poluzowana, należy ją dokręcić,
wykonując jedną z następujących procedur:
Dźwignie do prostych kierownic
(Z)
(Y)
Obrócić pokrętło regulacyjne linki w
lewo w celu wyregulowania luzu na
lince, a następnie ręcznie dokręcić
nakrętkę regulacyjną linki (jeśli
występuje).
(Y)
Nakrętka regulacyjna linki
(Z)
Pokrętło regulacyjne linki
Dźwignie do kierownic szosowych i
triatlonowych
(Y)
(Z)
Obrócić pokrętło regulacyjne linki w
prawo, aby dokonać regulacji luzu linki.
(Y)
Pancerz
(Z)
Regulator linki
Przy użyciu śruby mocującej linkę
(Z)
Poluzować śrubę mocującą linkę,
zamocować linkę i dokręcić śrubę
mocującą linkę.
(Z)
Śruba mocująca linkę
WSKAZÓWKI
Jeśli skok dźwigni hamulca jest zbyt duży:
Jeśli skok dźwigni hamulca jest zbyt duży pomimo wykonania regulacji opisanej powyżej, należy wykonać następującą procedurę:
Odpowiedni skok można ustawić, zmniejszając początkowe odstępy okładzin.
Przed przejściem do punktu 2 obrócić śrubę regulacyjną okładziny w prawo, aby docisnąć okładziny hamulcowe do tarczy hamulca.
Przy okładzinach hamulcowych dociśniętych do tarczy hamulca obrócić śrubę regulacyjną okładziny w lewo o jedno lub dwa kliknięcia.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27

Shimano BR-RS305 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual